2014-12-02, 19:22
Medlem
pesp-ones avatar
http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2745548-dodad-kvinna-vantas-bli-identifierad-inom-kort

fyfan, undrar jag hur mycket stryk den stackars kvinnan har fått ta emot och vad hon tänkte/kände/mådde innan hon tillslut fick somna in.. de är äckligt hur man kan ge sig på, för det första; kvinnor, för det andra; äldre människor och för det tredje(om det nu är som jag tror och som det sägs); sin egen mormor som har ställt upp i vått och torrt och försökt funnits där och hjälpt till! Men han är så lugn och snäll kille så........
Citera
2014-12-02, 19:24
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Ond är ett svårt begrepp. Jag växte upp i närheten och hade av och till en hel del kontakt med familjen. Det här med att J skulle varit snäll och fin innan droger kom in i bilden kan jag inte hålla med om. Minns en sommar när J firade någon form av kalas hemma hos en släkting. Jag befinner mig i grannhuset. Hör lite skrik och spring. Sen att J får lite skäll för att han kastat äpplen på sina 2-3 år gamla kusiner. Lugnt 5 min sedan hör jag gallskrik. J har förstått att man inte kastar äpplen på småbarn och går logiskt nog vidare till att kasta stenar, på barnens huvuden. Skrik, någon pratar om "det blöder som fan". J var alltså 9 eller 10 när detta utspelar sig.

fullt normalt....
Citera
2014-12-02, 20:37
Medlem
MrDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Ond är ett svårt begrepp. Jag växte upp i närheten och hade av och till en hel del kontakt med familjen. Det här med att J skulle varit snäll och fin innan droger kom in i bilden kan jag inte hålla med om. Minns en sommar när J firade någon form av kalas hemma hos en släkting. Jag befinner mig i grannhuset. Hör lite skrik och spring. Sen att J får lite skäll för att han kastat äpplen på sina 2-3 år gamla kusiner. Lugnt 5 min sedan hör jag gallskrik. J har förstått att man inte kastar äpplen på småbarn och går logiskt nog vidare till att kasta stenar, på barnens huvuden. Skrik, någon pratar om "det blöder som fan". J var alltså 9 eller 10 när detta utspelar sig.

Äcklet skulle ju behöva göras så illa att det inte gick att identifiera avskrapet ens med tandkort. Men tyvärr är det väl 10 år försent.
Citera
2014-12-02, 21:44
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDick
Äcklet skulle ju behöva göras så illa att det inte gick att identifiera avskrapet ens med tandkort. Men tyvärr är det väl 10 år försent.
Mycket möjligt. På något vis har denna kis lyckats hålla ett förhållande (vet inte om det fortfarande var aktuellt, eller inte) med en fullt normal och trevlig mindre flicka. Brainwashing at its finest.
Citera
2014-12-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Mycket möjligt. På något vis har denna kis lyckats hålla ett förhållande (vet inte om det fortfarande var aktuellt, eller inte) med en fullt normal och trevlig mindre flicka. Brainwashing at its finest.

Vem är denna tjej?
Citera
2014-12-03, 13:27
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myza1973
Vem är denna tjej?
Det är totalt irrelevant.
Citera
2014-12-03, 21:39
Medlem
Svarar på två av frågorna folk ställt mig under diskussionens gång.

"8-10 liter om dagen? Vad har du fått det ifrån, mig veterligen har jag då sett en slang legat och fyllt vatten nästan dagligen. Alldrig sett att dom haft dåligt med varken vatten eller mat. "

Som sagt, åker/går förbi dagligen och är nära med folk som "känner" gubben. Bara saker jag hört och till viss del sett själv. Skulle gubben skött kreaturen som folk hade han aldrig anmälts X antal gånger.

"Intressant, så du har en polis som informerar dig?"

Tänker inte säga så mycket mer än att varken den ena eller den andra polisen i stan håller truten om särskilt mycket.
Citera
2014-12-04, 10:34
Medlem
Det är ju så konstigt detta:
Hon hittas alltså nästan 1 km från sitt hem, på en travträningsbana mitt i skogen.
Det är helt becksvart där på nätterna, inga gatlyktor eller nåt sånt.
Varför gick/sprang hon ditåt? Hur kunde hon ens se något i mörkret? Var hon jagad av någon borde hon sprungit till någon grannes hus istället?
Blev hon medlurad dit i bil istället?
Citera
2014-12-04, 10:46
Medlem
Vet vi ens om hon gått ditt av egen maskin? Kanske blivit placerad på platsen?
Citera
2014-12-04, 17:17
Medlem
Vart hittades liket, och av vem?

Öster om Ingevallsbo?
Citera
2014-12-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EVIL GAMBLER
Vet vi ens om hon gått ditt av egen maskin? Kanske blivit placerad på platsen?

Bingo. Klart att hon inte gick dit själv.
Citera
2014-12-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo-rowan
Bingo. Klart att hon inte gick dit själv.

Sett på bild att en stor hög med sånadär vitplastade höbalar var avspärrade. GM hade kanske tänkt grilla? Därav den långsamma identifieringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in