2013-08-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Nej det är: Ketchup, Majonäs, Vatten och kebabkrydda

Från en lokal pizzeria.

Är det ketchup i kebabsås? Skulle inte tror det.
Citera
2013-08-06, 18:10
Bannlyst
Stockholmare ha tror deras vitlöksås och tomatsås är nån riktig sås. Fan ni har sveriges vidrigaste såser så klart ni gillar de skit såserna för ni är uppväxta med den sörjan, såklart stockholmare skyddar det som fan. Vill ni ha en riktig kebabsås så ta fan yogurt bara som turkarna gör. Ingen gillar era såser för dom smakar ingeting, gillar inte vitsåsen och tomatsåsen så mycket, men tycker Eskilstuna har riktig bra såser för vara vit och röd, så rekommendera dig ta en sväng ditt bort. Men godast är majonäs/filmjölk såserna
Citera
2013-08-16, 08:27
Medlem
i1s avatar
Stockholm pizzerior har ingen kebabsås ffs!!

Från Norrköping/Linköping/Jönköping kommer syrianernas/assyriernas såser via ryktesvägen men ingen snappar upp det i 08.

Till er pizzabagare/ägare och dylikt i Stockholm:

CHICAGO DRESSING OCH VATTNET I PEPPERONI BURKARNA ÄR HEMLIGHETEN!!
Citera
2013-08-17, 00:04
Medlem
Elementarts avatar
Tycker att det där ser ut som sån kebabsås som man brukar ha på flaska. Jag föredrar faktiskt den lite tunnare sorten. Men är rätt säker på att jag ska ha sett den där typen av sås någonstans, för ätit den vet jag att jag har gjort.
Citera
2013-09-25, 21:45
Medlem
JonsHakanssons avatar
Håller med ts! Flyttade hit (sthlm) för några år sedan och överallt möttes man av vitlöksåsen och den där vidriga rödbruna sörjan.
Det är dock slående hur infödda inte fattat hur god kebab ska smaka...och då snackar vi svensk kebab o ingen jävla genuin turkkebab och om hur den egentligen ska vara. Vi lever ju fan i Sverige!!
Riktig kebabsås ska vara baserad på något vitt, mild som stark (den starka brukar gå mer åt det rosa hållet) och under inga omständigheter skall det dom kallar stark sås här uppe vara den ovan nämnda rödbruna sörjan.

OnT TS. Så är Ulvsundagrillens (ligger vid Ulvsundarondellen längs Drottningholmsv) kebabtallrik med tillhörande sås riktigt najs. Den smakar som ute i landet.
Dock kallas den Gyrostallrik.
Citera
2013-09-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonsHakansson
Håller med ts! Flyttade hit (sthlm) för några år sedan och överallt möttes man av vitlöksåsen och den där vidriga rödbruna sörjan.
Det är dock slående hur infödda inte fattat hur god kebab ska smaka...och då snackar vi svensk kebab o ingen jävla genuin turkkebab och om hur den egentligen ska vara. Vi lever ju fan i Sverige!!
Riktig kebabsås ska vara baserad på något vitt, mild som stark (den starka brukar gå mer åt det rosa hållet) och under inga omständigheter skall det dom kallar stark sås här uppe vara den ovan nämnda rödbruna sörjan.

OnT TS. Så är Ulvsundagrillens (ligger vid Ulvsundarondellen längs Drottningholmsv) kebabtallrik med tillhörande sås riktigt najs. Den smakar som ute i landet.

Bläääääää. Kan inte alla ni bönder bara lämna Stockholm så får vi äta vår goda kebab ifred. Så kan ni sitta på landet och äta äcklig kebab. Tyvärr har jag bott utanför Stockholm och när det gäller kebaben är Stockholm överlägsna. Grejen är dock att bönderna inte ens äter kebab så inte konstigt att dom blir besvikna när dom jämför deras fläsk med Stockholms kebaben. Jag hade ju blivit besviken om jag hade gått till pizzerian och beställt en pizza och fått en hamburgare. Säg att ni vill ha lite stekt fläsk nästa gång och en fin bonderosa sås som inte är stark. Då får ni ju det ni är ute efter.
Citera
2013-09-26, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonsHakansson

Den dressingen är INTE TS ute efter. Jag vet precis vad han snackar om och blev lurad till ulvsundagrillen för att testa.

Gyrosen var helt okej men dressingen smakade mer åt hamburgerdressing/majonnäs hållet (absolut inte äcklig men). Frågade om han hade mild och stark sås och fick till svar att det var det enda han hade. Men han kryddade på cayennepeppar åt mig iaf
Citera
2013-09-27, 02:03
Medlem
JerryCottons avatar
Blev tvungen att flytta från Sthlm för att kunna få kebab med god sås när jag vill!
Citera
2014-01-31, 18:12
Medlem
Rosa kebabsås Stockholm

Var i Stockholm säljes det kebab med rosa kebabsås (ej vit och röd utan rosa) ?
Citera
2014-01-31, 18:23
Medlem
Har varken sett eller hört talas om rosa kebabsås, hur smakar den?

Det är ju vit eller röd som gäller.
Citera
2014-01-31, 18:26
Bannlyst
Rosa? Hur ska vi veta vart den finns? När det inte finns någon .
Citera
2014-01-31, 18:34
Medlem
psyDucks avatar
Är inte rosa kebabsås när de blandar 50/50 av röd och vit sås? Att blanda på det sättet är vanligt på vissa kebabhak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in