Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-04, 21:05
  #1225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jo, det går att smussla in saker i kroppen, men jag tror inte att elektromagnetiska vågor från hjärnan har ett dyft med våra tankar och upplevelser att göra. Och även om jag skulle ha fel, så vore det högst sensationellt om dessa vågor kunde tolkas som ord och i än högre grad om de kunde tolkas som sammanhang. Men om jag hade en liten nano-mikrofon injicerad så skulle de få höra både det ena och det andra eftersom det händer att jag pratar för mig själv ibland.

Den här sortens uppfinnare är säkert skickliga på destruktiv påverkan, typ åstadkomma störande fenomen, men där går gränsen efter vad jag tror.

Däremot är vi lättmanipulerade från ett andligt perspektiv och kan fås att göra saker som vi inte förstår den inneboende meningen i. Personen som frågade efter Felicia råkade kanske slå fel nummer och tänkte inte vidare på saken. Men det kan ändå ha funnits en synkronisitet.

Du kan nog ha rätt i det med att de elektromagnetiska vågorna från hjärnan inte kan påverka tankar och upplevelser. Men med hjälp av nanoteknologi eller på annat sätt kanske man kan injicera något i kroppen som kan påverka olika kroppsfunktioner och liknande, men det kanske var det som du syftade på när skrev "störande fenomen"? Som TI drabbas vi ofta av oförklarliga fysiska symptom och smärtor osv, som helt plötsligt bara uppstår och sedan försvinner. Man befinner sig under attack av något. Det här har det vittnats om av de flesta TI's.

Mikrovågor då? Vad spelar de för roll i allt detta?

"Men om jag hade en liten nano-mikrofon injicerad så skulle de få höra både det ena och det andra eftersom det händer att jag pratar för mig själv ibland." Haha det var lite roligt...
2014-12-04, 21:10
  #1226
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur kan detta göras utan kraftkälla menar du? Eller har dessa TI's en batteripack i fickan för att kunna driva sändare etc?
De microkretsar eller rfid-chip som här användes är av typ passiva resonanskretsar som inte behöver någon egen kraftkälla.
2014-12-04, 21:15
  #1227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Nanotekniken kan mycket väl användas för att fjärrstyra obehagliga kroppsupplevelser eller voice to skull men främst för att kunna hålla koll på var ti befinner sig. Till direkt tankekontroll däremot är steget långt och högst osannolikt.

Det var precis det här som jag tänkte på också.
2014-12-04, 21:24
  #1228
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
De microkretsar eller rfid-chip som här användes är av typ passiva resonanskretsar som inte behöver någon egen kraftkälla.

Fast passiva rfid kan ju inte göra någonting, de aktiveras av en extern kraftkälla och kan då t.ex avge en id-kod till den externa kraftkällan/mottagaren. Avståndet till kraftkällan kan dessutom inte vara mer än ett par meter på sin höjd för att det ska fungera, så att spåra någon med rfid verkar extremt opraktiskt - man skulle behöva fylla hela landet med larmbågar liknande de i affärer t.ex. Så nej, det är inget alternativ för vad du beskriver.
2014-12-04, 21:26
  #1229
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Nanotekniken kan mycket väl användas för att fjärrstyra obehagliga kroppsupplevelser eller voice to skull men främst för att kunna hålla koll på var ti befinner sig.
Hur? Exakt hur skulle dessa partiklar kunna fjärrstyras eller spåras?
2014-12-04, 21:34
  #1230
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast passiva rfid kan ju inte göra någonting, de aktiveras av en extern kraftkälla och kan då t.ex avge en id-kod till den externa kraftkällan/mottagaren. Avståndet till kraftkällan kan dessutom inte vara mer än ett par meter på sin höjd för att det ska fungera, så att spåra någon med rfid verkar extremt opraktiskt - man skulle behöva fylla hela landet med larmbågar liknande de i affärer t.ex. Så nej, det är inget alternativ för vad du beskriver.
Med bra pejlutrustning är räckvidden betydligt större. Redan för tiotal år sedan kunde man följa rfid-chippade kloakråttor genom Londons undre värld osv.
2014-12-04, 21:36
  #1231
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Med bra pejlutrustning är räckvidden betydligt större. Redan för tiotal år sedan kunde man följa rfid-chippade kloakråttor genom Londons undre värld osv.

Nej det kunde man inte alls - då rörde det sig om aktiva frid-chip - dvs frid med en batterikrets och en sändare. De chip man idag sätter in i nacken på t.ex. katter och hundar kräver t.ex. avläsning på ungefär 1/2 dm avstånd..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-12-04 kl. 21:39.
2014-12-04, 21:38
  #1232
Medlem
nanoteknik är på modet nu förtiden, nu gäller nanochipps, V2K också är på modet, man kan ju fråga någon gangstalkers kanske?
2014-12-04, 21:40
  #1233
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angel0101
nanoteknik är på modet nu förtiden, nu gäller nanochipps, V2K också är på modet, man kan ju fråga någon gangstalkers kanske?

Det tycker jag vore högintressant - särskilt med tanke på att ingen hittills tycks ha lyckats konfrontera någon av alla dessa gangstalkers. Ska bli mycket intressant om du lyckas med det!
2014-12-04, 21:44
  #1234
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det kunde man inte alls - då rörde det sig om aktiva frid-chip - dvs frid med en batterikrets och en sändare. De chip man idag sätter in i nacken på t.ex. katter och hundar kräver t.ex. avläsning på ungefär 1/2 dm avstånd..
I dagens läge kan ännu mindre och helt passiva kretsar användas.
2014-12-04, 22:04
  #1235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du en länk till detta?

Länkar till kvinnan som visar upp sina implantat:

https://www.youtube.com/watch?v=74Os-iN9J0Q

https://www.youtube.com/watch?v=KArHBafaVPU
2014-12-04, 22:12
  #1236
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Länkar till kvinnan som visar upp sina implantat:

https://www.youtube.com/watch?v=74Os-iN9J0Q

https://www.youtube.com/watch?v=KArHBafaVPU

OK tack, för mig såg det ut som vanligt brosk i örat - faktum är att jag själv har liknande förhårdnader på exakt samma ställe (på båda öronen), men om hon är övertygad om att hon har ett implantat där som förstör hennes liv så vore det förstås en väldigt enkel sak att skära ett litet snitt och ta ut det kan man tycka..
Har du t.ex. kollat om inte du också har dessa förhårdnader?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback