2014-12-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det beror ju påom "man" öht anser det rimligt att vilja stoppa sin religion ner i halsen på andra ... och i så fall hur.

Du är tydligen helt inkapabell till att svara rakt på frågan: "Är abrahamisk pådyvlande = civilisation?"

"Pådyvlande" abrahamisk religion i sig är inte civilisation, men den leder till ett civiliserat samhälle.
Citera
2014-12-04, 15:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
"Pådyvlande" abrahamisk religion i sig är inte civilisation, men den leder till ett civiliserat samhälle.

Och hur ser denna process ut?
Citera
2014-12-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och hur ser denna process ut?

Det blir överkurs för mig, jag kan inte svara på det. Men man måste ha en jävla massa pengar
annars skulle inte någonting blir gjort.
Citera
2014-12-04, 15:52
Medlem
Citat:
Kristendomen har slumrat till, vi måste väcka liv i dom gamla imperierna och erövra världen på nytt.
Den gudagivna rätten att härska över skapelsen är vår kristna lott. Det är vi kristna som stått för
upplysning i världen, och nu ser vi medeltidens mörker åter svepa fram över världen. Ljuset från
kristendomen ska aldrig slockna och vi måste med beslutsamhet visa världen den rätta vägen på nytt.

Hur ska vi göra?

Jag håller med. Vi måste erövra den 6000 år gamla världen som den osynlige massmördaren i himlen har givit oss. Vi måste upplysa mänskligheten om att om att evolutionen är en lögn konstruerad av Satan och att sanningen är att den osynlige massmördaren skapade den första mannen av jord och den första kvinnan av denne mans revben. Det är såklart oerhört viktigt.
Citera
2014-12-04, 16:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Mental
Jag håller med. Vi måste erövra den 6000 år gamla världen som den osynlige massmördaren i himlen har givit oss. Vi måste upplysa mänskligheten om att om att evolutionen är en lögn konstruerad av Satan och att sanningen är att den osynlige massmördaren skapade den första mannen av jord och den första kvinnan av denne mans revben. Det är såklart oerhört viktigt.

Japp; för DET är civilisation när den är som bäst.
Citera
2014-12-04, 21:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Fast samtidigt måste jag försvara de gamla imperierna som koloniserade världen och civiliserade
stora delar av världen. Afrika och Sydamerika hade varit rena stenåldern fortfarande om vi
inte hade gjort allt detta.

Frågade man Afrika och Amerika om de ville ha "civilisation" eller körde man ner den i halsen på dem?
Ja eller nej.
Dödade och förslavade man ursprungsbefolkningen?
Ja eller nej.
Stal man allt man kunde hitta?
Ja eller nej.

Du vet inte om Afrika och Amerika hade varit kvar på stenåldern, du har ingen möjlighet att veta det öht. Att Afrika befinner sig under oss i utveckling beror på att vi stjäl deras naturtillgångar.

Att försvara detta barbari är helt obegripligt och definitivt i strid med "behandla din nästa som dig själv". Eller? Du kanske vill bli bestulen och/eller förslavad? Och påtvingad nån absurd jävla historia om en gud som avrättar sin son för att han inte kan ändra på de regler han satt upp?
Citera
2014-12-04, 21:19
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Kristendomen har slumrat till, vi måste väcka liv i dom gamla imperierna och erövra världen på nytt.
Den gudagivna rätten att härska över skapelsen är vår kristna lott. Det är vi kristna som stått för
upplysning i världen, och nu ser vi medeltidens mörker åter svepa fram över världen. Ljuset från
kristendomen ska aldrig slockna och vi måste med beslutsamhet visa världen den rätta vägen på nytt.

Hur ska vi göra?

Ni "Kristna" har bommat det här Matt:15:24

"Han svarade och sade: "Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus."" (Matt. 15:24) Amen Amen

Och Paulus blev "Hedningarnas Apostel (proselyter bland icke judar) som konverterat till Judendomen Satans läran Rom 11:13
Men till eder, I som ären av hednisk börd, säger jag: Eftersom jag nu är en hedningarnas apostel, håller jag mitt ämbete högt - (Rom. 11:13) Amen Amen

Akta er för Fariséernas surdeg (irrläror och bländverk)inom skrift och predikan.

Ha en bra kväll Blessings
Citera
2014-12-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Frågade man Afrika och Amerika om de ville ha "civilisation" eller körde man ner den i halsen på dem?
Ja eller nej.
Dödade och förslavade man ursprungsbefolkningen?
Ja eller nej.
Stal man allt man kunde hitta?
Ja eller nej.

Du vet inte om Afrika och Amerika hade varit kvar på stenåldern, du har ingen möjlighet att veta det öht. Att Afrika befinner sig under oss i utveckling beror på att vi stjäl deras naturtillgångar.

Att försvara detta barbari är helt obegripligt och definitivt i strid med "behandla din nästa som dig själv". Eller? Du kanske vill bli bestulen och/eller förslavad? Och påtvingad nån absurd jävla historia om en gud som avrättar sin son för att han inte kan ändra på de regler han satt upp?

Man måste fatta att våra samhällen såg då mycket mer allvarligt på kristendom och på den
missionbefallning Jesus gav oss än vad man gör idag. Ska vi skämmas för att man gjorde det vad
Jesus sade åt oss att göra. Han sade att vi ska gå ut i världen och göra alla folk till hans
lärjungar. Visst många fula saker har gjorts under spridandet av kristendom, men om vi inte
hade spridit kristendomen, vad hade vi haft istället, rena urtiden. Aztekerna var inga sötnosar
heller, så civilisation har ju spridits till Sydamerika. Afrika hade fortsatt sälja varandra som slavar.
Kristendomen befriade dom från många grymheter, även fast också kristna har haft slavar.
Amerikas indianer kan jag tycka litet synd om, men kristendom är vad den är. Jag ser den som
vägen till en bättre värld. Dessutom frälser den och man har en bra chans att komma till
himlens kungarike, som är en bättre värld än den här.
Citera
2014-12-04, 21:57
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Man måste fatta att våra samhällen såg då mycket mer allvarligt på kristendom och på den
missionbefallning Jesus gav oss än vad man gör idag. Ska vi skämmas för att man gjorde det vad
Jesus sade åt oss att göra. Han sade att vi ska gå ut i världen och göra alla folk till hans
lärjungar. Visst många fula saker har gjorts under spridandet av kristendom, men om vi inte
hade spridit kristendomen, vad hade vi haft istället, rena urtiden. Aztekerna var inga sötnosar
heller, så civilisation har ju spridits till Sydamerika. Afrika hade fortsatt sälja varandra som slavar.
Kristendomen befriade dom från många grymheter, även fast också kristna har haft slavar.
Amerikas indianer kan jag tycka litet synd om, men kristendom är vad den är. Jag ser den som
vägen till en bättre värld. Dessutom frälser den och man har en bra chans att komma till
Nej det fanns utvecklade civilisationer i såväl Afrika som Amerika.
Att det hade varit rena urtiden utan vita kristna är bara eurocentrisk snicksnack.
Citera
2014-12-04, 22:03
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:

Ursäkta men har du surdeg mellan öronen???? Kristendomen är den mest perversa lära som någonsin skapats. Och den är varnad för samt den va endast för Judarna som gick i satans läror Jesus har ni inget av i er köttkyrka utan huvud. Allt ni står med är en klänning tre spik och en törnkrona. Det kan ni ju försöka gömma er bakom på Domens dag då ni får för gott och ont ni gjort antingen ni vill eller inte. 2 Kor 5:10
"Ty vi måste alla, sådana vi äro, träda fram inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen sitt jordelivs gärningar, alltefter som han har handlat, vare sig han har gjort gott eller ont." (2 Kor. 5:10)Amen Amen

Upp: 22:13

"Se, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro." (Upp. 22:12)Amen Amen

Så be om att få del av att få dina sinnen öppna för att kunna förstå skrifterna Luk 24:45

"Därefter öppnade han deras sinnen, så att de förstodo skrifterna." (Luk. 24:45)Amen Amen

Som sagt va titta i din "bok" eller var du blivit hjärntvättad med irrläror från början till slut. Och vilket stort "hjärta" du har som tycker lite synd om Nordamerikas Indianer med flera naturfolk. Men ha en bra kväll Blessings
Citera
2014-12-04, 22:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Visst många fula saker har gjorts under spridandet av kristendom, men om vi inte hade spridit kristendomen, vad hade vi haft istället, rena urtiden. Aztekerna var inga sötnosar

Falsk dikotomi. Du är inne på ren retorik nu.
Citera
2014-12-04, 22:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Nej det fanns utvecklade civilisationer i såväl Afrika som Amerika.
Att det hade varit rena urtiden utan vita kristna är bara eurocentrisk snicksnack.

Jag hållar helt med dig (utan sarkasm). Men om mitt minne nu inte svikar mig, då är/var pk2 renodlat rasist (även om det är lite i closet-rasism versionen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in