2014-12-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Ni "Kristna" har bommat det här Matt:15:24
"Han svarade och sade: "Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus."" (Matt. 15:24) Amen Amen
Och Paulus blev "Hedningarnas Apostel (proselyter bland icke judar) som konverterat till Judendomen Satans läran Rom 11:13
Men till eder, I som ären av hednisk börd, säger jag: Eftersom jag nu är en hedningarnas apostel, håller jag mitt ämbete högt - (Rom. 11:13) Amen Amen
Akta er för Fariséernas surdeg (irrläror och bländverk)inom skrift och predikan.
Ha en bra kväll Blessings

Paulus var redan född jude, han var farisee i grunden, han "konverterade" till kristendomen.
amen, amen, amen ( du ska skriva det 3 gånger, inte 2 som du gör )
Citera
2014-12-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursäkta men har du surdeg mellan öronen???? Kristendomen är den mest perversa lära som någonsin skapats. Och den är varnad för samt den va endast för Judarna som gick i satans läror Jesus har ni inget av i er köttkyrka utan huvud. Allt ni står med är en klänning tre spik och en törnkrona. Det kan ni ju försöka gömma er bakom på Domens dag då ni får för gott och ont ni gjort antingen ni vill eller inte. 2 Kor 5:10
"Ty vi måste alla, sådana vi äro, träda fram inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen sitt jordelivs gärningar, alltefter som han har handlat, vare sig han har gjort gott eller ont." (2 Kor. 5:10)Amen Amen Upp: 22:13
"Se, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro." (Upp. 22:12)Amen Amen
Så be om att få del av att få dina sinnen öppna för att kunna förstå skrifterna Luk 24:45
"Därefter öppnade han deras sinnen, så att de förstodo skrifterna." (Luk. 24:45)Amen Amen
Som sagt va titta i din "bok" eller var du blivit hjärntvättad med irrläror från början till slut. Och vilket stort "hjärta" du har som tycker lite synd om Nordamerikas Indianer med flera naturfolk. Men ha en bra kväll Blessings

tur då att jesus friar och är kärleksfull mot de kristna, han är snäll han, ingen dom heller får de.
Går inte under lagen.
Citera
2014-12-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag hållar helt med dig (utan sarkasm). Men om mitt minne nu inte svikar mig, då är/var pk2 renodlat rasist (även om det är lite i closet-rasism versionen).

Sätt inte epitet om att jag skulle vara en rasist. Jag kanske säger ordet "neger" ibland, men där
går gränsen.
Citera
2014-12-04, 22:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Sätt inte epitet om att jag skulle vara en rasist. Jag kanske säger ordet "neger" ibland, men där går gränsen.

Som sagt kan mitt minne ha svikit mig, men nångång i fjol presenterade du visst ett budskap du hade fått från hemlig esoterisk högra ort om "the white man's burden". Och även om jag minns fel, är det ju ändå det du hållar på att bygga upp till nu.
Citera
2014-12-04, 22:21
Medlem
Citat:
Som sagt kan mitt minne ha svikit mig, men nångång i fjol presenterade du visst ett budskap du hade fått från hemlig esoterisk högra ort om "the white man's burden". Och även om jag minns fel, är det ju ändå det du hållar på att bygga upp till nu.

Om jag minns rätt så nämnde du "white mans christian burden."

Nu kan jag väl passa på och fråga dig vad det är. Jag känner iallafall ingen skuld för att jag är vit.
Citera
2014-12-04, 22:23
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
tur då att jesus friar och är kärleksfull mot de kristna, han är snäll han, ingen dom heller får de.
Går inte under lagen.

Ja de kan ju tro det, men som det står skrivet har de efterlevt lagen som Jesus skärpte så faller de under att ha brutit dem alla om de än bara brutit ett av lagbuden.Och de andra som förstått de reducerade Budorden från 10 till att bli 2 frihetens lag. är detsamma att ställas inför som du citerat vi får för gott och ont hur man än vrider och vänder på detta.

Och de som tror på att han kom för att offras för världens synder tar grundligt misste Matt: 12:7

"Och haden I förstått vad det är: 'Jag har behag till barmhärtighet, och icke till offer', så skullen I icke hava dömt dem skyldiga, som äro utan skuld." (Matt. 12:7)Amen Amen Amen hehehe

Sen till Jak:2:13

"Ty domen skall utan barmhärtighet drabba den som icke har visat barmhärtighet; barmhärtigheten åter kan frimodigt träda fram inför domen." (Jak. 2:13)Amen

Alltså den som inte visat barmhärtighet spikar upp sina klavertramp med Jesus på korset drabbas av den Obarmhärtiga domen.

Och Paulus Förklaring i 1 Kor 2:8
"och som ingen av denna tidsålders mäktige har känt; ty om de hade känt den, så hade de icke korsfäst härlighetens Herre." (1 Kor. 2:8)

Citera
2014-12-04, 22:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Om jag minns rätt så nämnde du "white mans christian burden."

Citat:
Nu kan jag väl passa på och fråga dig vad det är.

Elitism naturligvis.
Citera
2014-12-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ja de kan ju tro det, men som det står skrivet har de efterlevt lagen som Jesus skärpte så faller de under att ha brutit dem alla om de än bara brutit ett av lagbuden.Och de andra som förstått de reducerade Budorden från 10 till att bli 2 frihetens lag. är detsamma att ställas inför som du citerat vi får för gott och ont hur man än vrider och vänder på detta.
Och de som tror på att han kom för att offras för världens synder tar grundligt misste Matt: 12:7
"Och haden I förstått vad det är: 'Jag har behag till barmhärtighet, och icke till offer', så skullen I icke hava dömt dem skyldiga, som äro utan skuld." (Matt. 12:7)Amen Amen Amen hehehe
Sen till Jak:2:13 "Ty domen skall utan barmhärtighet drabba den som icke har visat barmhärtighet; barmhärtigheten åter kan frimodigt träda fram inför domen." (Jak. 2:13)Amen

Alltså den som inte visat barmhärtighet spikar upp sina klavertramp med Jesus på korset drabbas av den Obarmhärtiga domen.

Och Paulus Förklaring i 1 Kor 2:8
"och som ingen av denna tidsålders mäktige har känt; ty om de hade känt den, så hade de icke korsfäst härlighetens Herre." (1 Kor. 2:8)

13Ingen har stigit upp till himlen utom den som stigit ner från himlen: Människosonen. 14Liksom Mose hängde upp ormen i öknen, så måste Människosonen upphöjas 15för att var och en som tror på honom skall ha evigt liv. 16Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. 17Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom. 18Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds ende sons namn. 19Och detta är domen, att när ljuset kom in i världen, då älskade människorna mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar var onda. 20Den som gör det onda avskyr ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. 21Men den som handlar efter sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bli uppenbart att han gör vad Gud vill.”

det blir ingen dom för kristna enligt Joh 3:16-21
Citera
2014-12-05, 00:46
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
13Ingen har stigit upp till himlen utom den som stigit ner från himlen: Människosonen. 14Liksom Mose hängde upp ormen i öknen, så måste Människosonen upphöjas 15för att var och en som tror på honom skall ha evigt liv. 16Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. 17Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom. 18Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds ende sons namn. 19Och detta är domen, att när ljuset kom in i världen, då älskade människorna mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar var onda. 20Den som gör det onda avskyr ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. 21Men den som handlar efter sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bli uppenbart att han gör vad Gud vill.”

det blir ingen dom för kristna enligt Joh 3:16-21
Det är det största av irrläro budskapet i hela kristenheten som du citerat Men inget att förundra sig över Johannes va den som la till och drog ifrån som det passade honom och den förvridna läran. Läs bara Uppenbarelseboken vilken gallimattias den är samt Johannesbreven tillika. Nä som jag skrivit tidigare en folkens fördärvar lära är det ni står med. 2 Kor 5:10

Blessings"Ty vi måste alla, sådana vi äro, träda fram inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen sitt jordelivs gärningar, alltefter som han har handlat, vare sig han har gjort gott eller ont." (2 Kor. 5:10
Ha det Blessings
Citera
2014-12-05, 00:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är det största av irrläro budskapet i hela kristenheten som du citerat Men inget att förundra sig över Johannes va den som la till och drog ifrån som det passade honom och den förvridna läran. Läs bara Uppenbarelseboken vilken gallimattias den är samt Johannesbreven tillika. Nä som jag skrivit tidigare en folkens fördärvar lära är det ni står med. 2 Kor 5:10

Blessings"Ty vi måste alla, sådana vi äro, träda fram inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen sitt jordelivs gärningar, alltefter som han har handlat, vare sig han har gjort gott eller ont." (2 Kor. 5:10
Ha det Blessings

Quoteminingskrig och självutnämnd autenticitet har aldrig lett nånstans nämnvärd och kommar inte heller att kunne besvara frågan om kristendomens eventuellt kommande monopol.
Citera
2014-12-05, 01:28
Medlem
Citat:

Ha det Blessings

intressant att du påstår att irrläror finns i bibeln, själv presenterar du några verser efter tycke och smak. Du kan in inte plocka en mening här och där, du måste se helheten, men eftersom du har en bestämd uppfattning om domstolen, jag säger att kristna står inte inför en domstol
bla romarbrevet. Så är det upp till dig.
Citera
2014-12-05, 01:31
Medlem
Citat:
Quoteminingskrig och självutnämnd autenticitet har aldrig lett nånstans nämnvärd och kommar inte heller att kunne besvara frågan om kristendomens eventuellt kommande monopol.

nej, vet man inte vad som ska hända är det bäst att simma lugnt, det kanske inte inträffar.
Varför ta ut sorgen i förskott ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in