Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag läste bara vissa poster i bloggen. Några sakfel hittade jag inte, problemet låg snarare i att bloggen sysslade med klassisk rättshaverism enligt min mening. Den hakade upp sig på små och oväsentliga detaljer och försökte få dem att framstå som någon slags indikation på ett felaktigt domslut. Inget av dess "avslöjanden" hade något som helst intresse rättsligt. Men allt detta har vi ju behandlat till leda i tråden redan.
Frågan handlar troligtvis om hur många felaktigheter som bör vara rimligt att godta som underlag för en fällande dom i ett mordåtal. Struktural bevisning i alla ära, men om FUP i princip kan kallas ett stort strukturalt fel så finns det anledning att ifrågasätta underlaget för domen tycker jag.
Jag har inte ändrat mig i skuldfrågan, det vill jag understryka, dock anser jag att man skall dömas efter ett
korrekt underlag. Bloggen har redogjort för ett antal tvivelaktiga enskildheter som tillsammans ger bilden av ett FUP som inte återspeglar verkligheten. Det är en förtroendefråga, kan vi lita på att
allt i FUP är sanningsenligt, om inte, hur kan KJ dömas på lösa boliner, det är inte rättssäkert.