2014-12-04, 17:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag läste bara vissa poster i bloggen. Några sakfel hittade jag inte, problemet låg snarare i att bloggen sysslade med klassisk rättshaverism enligt min mening. Den hakade upp sig på små och oväsentliga detaljer och försökte få dem att framstå som någon slags indikation på ett felaktigt domslut. Inget av dess "avslöjanden" hade något som helst intresse rättsligt. Men allt detta har vi ju behandlat till leda i tråden redan.

Frågan handlar troligtvis om hur många felaktigheter som bör vara rimligt att godta som underlag för en fällande dom i ett mordåtal. Struktural bevisning i alla ära, men om FUP i princip kan kallas ett stort strukturalt fel så finns det anledning att ifrågasätta underlaget för domen tycker jag.

Jag har inte ändrat mig i skuldfrågan, det vill jag understryka, dock anser jag att man skall dömas efter ett korrekt underlag. Bloggen har redogjort för ett antal tvivelaktiga enskildheter som tillsammans ger bilden av ett FUP som inte återspeglar verkligheten. Det är en förtroendefråga, kan vi lita på att allt i FUP är sanningsenligt, om inte, hur kan KJ dömas på lösa boliner, det är inte rättssäkert.
Citera
2014-12-04, 17:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Naturligtvis inser alla att det här är ett typiskt ämne som kan locka falska fåglar att kvittra. Den lille mopsen kissade nästan i byxan av förtjusning över att få hoppa på mig i tråden för att godtroget ha spritt desinformation från en annan falsk fågel. Som vanligt struntar han dock i faktakoll och källkritik själv när han basunerar ut sina påståenden.
Ja, här är ett tydligt exempel på när en falsk fågel är och kvittrar...

https://www.flashback.org/sp50670297

Den där typen du nämner la ut ett falskt dokument i tråden alltså.
Var det någon faktakoll och källkritik där? Icke ett skit uppenbarligen.

Såna här tilltag att lägga ut förfalskade handlingar borde ju närmast bli föremål för
polisanmälan egentligen. Kan man tycka.
Citera
2014-12-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Idag rivs ödehuset. Bilder finns på www.kuriren.nu

Hmm...på ett värdigt sätt. Bräda efter bräda, eller hur dom sa. Vet inte om en grävmaskin som mejar ner hela huset är mycket värdigare än att elda upp det. Så mycket bräda för bräda blev det inte heller.
Citera
2014-12-05, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
29 november var listan över KJ:s lögner klar.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lyssna på ljudet du också. Åklagaren frågar igen, och då ändrar han sig till en timme.

KJ uppger att de slutade ca kl 20, och hade sex i ca en timme. Då är det inte sant att de måste ha haft sex medan VB messade. Förstår du hur jag menar?

Oavsett om KJ ljuger om sexet eller inte så kunde han ha nekat till messande under sexet. Men nu trodde han uppenbarligen på åklagaren och hittade på en förklaring.

Viktigt för utgången? Läs vad HR skriver:

Knappast ensamt men tillsammans med de andra två falska bevisen som jag har nämnt idag kan det ha haft betydelse, i vart fall för trovärdigheten. Är du klar med listan över KJ:s lögner?
det är jag! Hur går det med det som inte tål offentlighetens ljus inför prövningsansökan?

Jag laddade just hem alla ljudfiler igen, minns du vilken av de fem han säger 1 timma. Glöm inte att han säger ca. Ca för honom som är så naiv i din värld, kan ju lika gärna innebära 1.5 och uppåt. Själv tror jag inte ens att dom haft sex.
3 december var den inte klar för presentation.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Slasken är inte för allmän beskådning. Du är inte berättigad partinsyn såvitt jag kan förstå.

Jag har två saker till som jag väntar på innan jag överväger att presentera någon lista. Allt är ju, som du vet, inte för offentlighetens ljus som du brukar säga.

Men att rätt man sitter, vilket KJ är, ger iaf VBś anhöriga lite rättvisa. Om är på tok för lite i mitt tycke.

Hur visste KJ att blodet dom hittat fanns i KJś backlucka?
När blir den klar?
Citera
2014-12-05, 09:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
29 november var listan över KJ:s lögner klar.

3 december var den inte klar för presentation.

När blir den klar?

Jag har sagt att jag väntar på två saker innan jag överväger om jag lägger ut det i tråden. Jag har inte lovat dig eller någon annan att lägga ut i tråden. Är du orolig?

I övrigt har jag ett liv på sidan om Flashback också så detta fall tar liksom inte upp all min vakna tid.
Citera
2014-12-05, 16:34
Bannlyst
Citat:
Men det behöver som sagt inte vara ren lögn från början, utan bara små förvrängningar i varje led. Enkelt exempel.

P1 till P2: Fan den där Kristoffer sa en sån underlig sak till mig idag. Det var nästan som att det skulle kunna tolkas som ett indirekt erkännande med lite fantasi faktiskt.

P2 till P3: Den där Kristoffer hade tydligen mer eller mindre erkänt att han var mördaren berättade P1 för mig idag. Han sa det inte rakt ut, men det framgick ganska klart ändå.

P3 till P4: Han den där styckmördaren har visst erkänt mordet för en vårdare i nåt snack de hade fick jag höra idag.

Det är inte svårt att föreställa sig P4 som fågeln som sen kvittrar i PM.

Nu fattar jag inte vad du menar här, kan du förtydliga eller är det någon slags AS-humor ?
Har du någon källa på detta ?
Citera
2014-12-05, 16:42
Medlem
Lördagen 4.e maj 2013
Kristoffer Johansson väntar dambesök en företelse som inte är helt vanlig i KJ:s liv.Vatchareeya Bangsuan en tjekompis har hört av sig och vill komma över och plugga.Från att ha varit en vanlig Lördagseftermiddag utvecklas kvällen till någonting helt annat, faktiskt någonting som saknar motstycke i lilla Boden
Att VB inte har någon tanke på intimt umgänge med KJ accepterar han inte utan den stillsamma kvällen övergår i ett verbalt ordkrig och i vad VB uppfattar som ett våldtäckts försök.I rader med sms till MB(karatetränaren) beskriver hon händelserna och förudmjukar Kj detta pågår tills KJ plötsligt rycker mobilen av VB.Hon tänker inte lämmna lägenheten utan sin mobil Klxxxx stängs VB:s mobil av när Kj förstör den mot golvet.I raseri lämmnar nu VB lägenheten för att som hon säger bege sig mot Sävast till den enda person som kan hjälpa hon nämligen MB.
KJ ser hur hon slänger igen dörren och sätter sig ner i soffan för att dricka öl,han känner sig lite olustig av att kanske få Sävast egen "Bruce Lee"på halsen han har ju egentligen gjort någonting.
KJ tar nu bilen inte för att söka efter VB i stället ska han åka till N.a Svartbyn om han mot förmodan skulle stöta ihop med någon galen karateman tar med sig ett stickliknade föremål bilen.
Döm om hans förvåning nä VB plötsligt dyker upp framför bilen vid Bränslanområdet trött,frysen och hungrig efter irrat omkring och gått vilse.
Efter viss övertalning sätter sig VB i bilen och KJ lovar att skjutsa hem henne.
Får återkomma med del två om någon är intresserad.
Citera
2014-12-06, 11:12
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
...Döm om hans förvåning nä VB plötsligt dyker upp framför bilen vid Bränslanområdet trött,frysen och hungrig efter irrat omkring och gått vilse.
Efter viss övertalning sätter sig VB i bilen och KJ lovar att skjutsa hem henne.

Jag lyssnar gärna till del två. Den här teorin är så god som en annan och ett fullt tänkbart scenario som också jag fört fram i tråden för rätt länge sedan. Att VB faktiskt lämnade lägenheten utan sin telefon och att KJ "hann upp" henne.
Varifrån kommer uppgiften om Bränslanområdet? Är detta något du tror dig veta, eller gissar du?

Som sagt, jag är idel öra.
Citera
2014-12-06, 11:41
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag lyssnar gärna till del två. Den här teorin är så god som en annan och ett fullt tänkbart scenario som också jag fört fram i tråden för rätt länge sedan. Att VB faktiskt lämnade lägenheten utan sin telefon och att KJ "hann upp" henne.
Varifrån kommer uppgiften om Bränslanområdet? Är detta något du tror dig veta, eller gissar du?

Som sagt, jag är idel öra.

Jag tycker också att Bränslanområdet är intressant. Av två anledningar: Om VB gick Lejonbacksvägen österut hade hon mycket väl kunnat fortsätta på Bränslanvägen. I TR säger KJ att han körde denna väg till och från besöket i föräldrahemmet. I polisförhören hävdar han att han körde Torpgärdsleden över 97:an, med under rättegången säger KJ att han valde att köra cykelvägen under 97:an i Bränslanområdet. Varför han ändrar sig vet jag inte, möjligtvis är han rädd för att nåt vittne sett honom där. Jag har skrivit om detta tidigare: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-12-06, 12:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lördagen 4.e maj 2013
Kristoffer Johansson väntar dambesök en företelse som inte är helt vanlig i KJ:s liv.Vatchareeya Bangsuan en tjekompis har hört av sig och vill komma över och plugga.Från att ha varit en vanlig Lördagseftermiddag utvecklas kvällen till någonting helt annat, faktiskt någonting som saknar motstycke i lilla Boden
Att VB inte har någon tanke på intimt umgänge med KJ accepterar han inte utan den stillsamma kvällen övergår i ett verbalt ordkrig och i vad VB uppfattar som ett våldtäckts försök.I rader med sms till MB(karatetränaren) beskriver hon händelserna och förudmjukar Kj detta pågår tills KJ plötsligt rycker mobilen av VB.Hon tänker inte lämmna lägenheten utan sin mobil Klxxxx stängs VB:s mobil av när Kj förstör den mot golvet.I raseri lämmnar nu VB lägenheten för att som hon säger bege sig mot Sävast till den enda person som kan hjälpa hon nämligen MB.
KJ ser hur hon slänger igen dörren och sätter sig ner i soffan för att dricka öl,han känner sig lite olustig av att kanske få Sävast egen "Bruce Lee"på halsen han har ju egentligen gjort någonting.
KJ tar nu bilen inte för att söka efter VB i stället ska han åka till N.a Svartbyn om han mot förmodan skulle stöta ihop med någon galen karateman tar med sig ett stickliknade föremål bilen.
Döm om hans förvåning nä VB plötsligt dyker upp framför bilen vid Bränslanområdet trött,frysen och hungrig efter irrat omkring och gått vilse.
Jaha, VB berättade i SMS om ett våldtäktsförsök, och MB uppfattade inte att hon var i fara? Och vad skulle MB hjälpa henne med? Det var närmare hem.

Du behöver inte dra sagodel två.
Citera
2014-12-06, 12:57
Medlem
Citat:
Lördagen 4.e maj 2013
Skriv gärna del 2, intressant.
Citera
2014-12-06, 14:17
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Jaha, VB berättade i SMS om ett våldtäktsförsök, och MB uppfattade inte att hon var i fara? Och vad skulle MB hjälpa henne med? Det var närmare hem.

Min fetning.

Det gjorde han med all säkerhet. Men förmodligen trodde han i förstone att VB:s desperata rop på hjälp var ytterligare ett av hennes, i hans tycke, "drama queen-performances". Han slog dövörat till och lämnade henne åt sitt öde. Och dessutom, hur skulle han ha förklarat en plötslig "brandkårsutryckning" för sin svartsjuka hustru?
När det väl gick upp för honom att hon mördats och att han möjligen skulle ha kunnat rädda henne, fick Mr Skitstövel sådan ågren att han raderade alla sms för att skydda sitt fega jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in