2014-12-31, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Först tyckte tingsrätten att det var fråga om MORD. Sedan tyckte hovrätten en annan sak
och dömde för DRÅP istället.

Personligen anser jag att tingsrätten hamnade rätt och den andra rättsinstansen fel på det.

Vad som talar för MORD?
Har ju nyss nämnt lite om just det, att sticken i ryggen på VB tycks ha utdelats på ett
sätt som om GM inte ville ha död på sitt offer direkt utan förlänga lidandet. När GM tyckte
att det var tillräckligt av den varan så angrep han på andra sidan istället och hugg träffade
hjärtat och strax var det över, livet för Vatchareeya Bangsuan.
Jag tror nämligen inte att hon var död innan sticken och huggen utdelades. Hon kan ha
strypts tills hon tappade medvetandet för en stund men vaknat upp lagom till att GM
stod redo att utföra slutakten och göra flickans sista stunder i sitt korta liv till ett
sannskyldigt helvete.

Det behöver inte ha varit planerat men att beakta här är ändå den dömdes uttalade intresse
för "perfekta mord", våld och annat elände. Kanske hade han väntat in just det här
tillfället, när han skulle få förverkliga en viss fantasi, och här hade han då i sin inbjudande
lilla lya en tjej alldeles för sig själv i vårliga lördagskvällen och en tjej som undergrävde
sina chanser att komma levande från det här besöket genom tydliga markeringar att
hennes intresse för lägenhetsinnehavaren var uteslutande av det vänskapliga slaget numera
och dessutom gjort det än värre för sig genom att utbreda sig i älskvärda ordalag om
den 50-årige karatetränaren och sushikocken. Då behövde inte kufen på Flottiljvägen
mera "bränsle", då var det dags att gå från tanke till handling i majaftonen eller om han
redan agerade sent på eftermiddagen...
Borta på semester var föräldrarna. Fritt fram alltså. Gällde att passa på nu.
Man kunde aldrig veta när ett lika bra tillfälle dök upp, kunde ju dröja väldigt länge...

Om det å andra sidan var hur oplanerat som helst så kvarstår hos mig ändå uppfattningen
att det hela bör klassas som mord hellre än dråp och där håller ju tingsrättsledamöterna
med mig så jag är ju inte ute och seglar alldeles...

Jag tror att VB har dött i lägenheten. Beträffande styckningen så lutar väl det mesta åt
att den utförts någon annanstans även om jag tidigare uttryckt en annan uppfattning
om den saken. Ute i det fria har nog Kristoffer gått loss på den stackars tjejen och skändat
hennes kropp genom att dela upp den.
Nu har någon tyckt att en förutsättning för att kunna få ut en död VB från lägenheten
är att någon bistått med handräckning. Med tanke på ansamlingen av blod som återfanns
i offrets lungor/lungsäckar. Det borde ha "åkt ut" i annat fall.
Jag vet inte riktigt där. Vem skulle ha kunnat hjälpt honom då att bära på lik? Vem var
beredd till något sådant makabert värv?

Något förslag?

Tror du att någon annan än KJ dödat flickan?
Tror du på plantering? Tror du också på att utpekade herr B har med mordet att göra?
Eller rentav lika flitigt utpekade hustrun? Eller båda två i samverkan? Eller nån annan?

Ps. Killen i Gävle fantiserade också mycket om "mörka saker" har det framkommit.
Han gillade också att titta på diverse otäckheter. Hans arm lades om halsen på det blivande
styckmordsoffret, en ung småbarnsmamma, och han vägrade släppa taget...hon dog alltså.
Kanske Kristoffer började "äventyret" på samma sätt...med en arm runt Vatchareeyas hals...
Han hade väl redan "provat" den grejen med en gammal flickvän. Hon fick honom dock
att släppa greppet i tid...hon överlevde...Vatchareeya gjorde det inte...
Tror du att mannen i Gävle kommer att klara RPU, som KJ? Den ende som jag vet uppfyller fantasierna i ditt inlägg är Schlangekraft. Minns du honom? http://www.bilddump.se/bilder/20141231210255-46.59.18.92.jpg
Citera
2014-12-31, 21:53
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Först tyckte tingsrätten att det var fråga om MORD. Sedan tyckte hovrätten en annan sak
och dömde för DRÅP istället.

Hovrätten är en högre instans och är den slutgiltiga, domen landar på dråp vilket är helt korrekt då inget finns som stödjer en morddom.

Citat:
Personligen anser jag att tingsrätten hamnade rätt och den andra rättsinstansen fel på det.

Ok.

Citat:
Vad som talar för MORD?
Har ju nyss nämnt lite om just det, att sticken i ryggen på VB tycks ha utdelats på ett
sätt som om GM inte ville ha död på sitt offer direkt utan förlänga lidandet.När GM tyckte
att det var tillräckligt av den varan så angrep han på andra sidan istället och hugg träffade
hjärtat och strax var det över, livet för Vatchareeya Bangsuan.
Jag tror nämligen inte att hon var död innan sticken och huggen utdelades. Hon kan ha
strypts tills hon tappade medvetandet för en stund men vaknat upp lagom till att GM
stod redo att utföra slutakten och göra flickans sista stunder i sitt korta liv till ett
sannskyldigt helvete.

Det här är enbart spekulation från din sida. Svårt att bilda sig en uppfattning när det saknas så många pusselbitar så jag avhåller mig själv därifrån.

Citat:
Det behöver inte ha varit planerat men att beakta här är ändå den dömdes uttalade intresse
för "perfekta mord", våld och annat elände.

Alla hans närmaste vänner vittnar om en mycket docil kille vars främsta intresse va softairgun, extremt mjuk och motsatsen till aggressiv och våldsam. Det enda brottet nån har hört han diskutera med andra är typ bankrån, vilket stämmer överens med hans "taktiska" intresse för militära operation(soft air guns)
På direkta frågan om nån har hört KJ prata om våldsbrott eller mord så nekar alla, ingen av hans närmsta vänner har hört något liknande.

Nu va det ett tag sen jag läste fupen så du får gärna hänvisa till uppgifterna om

a) det "perfekta" mordet
b) våld och annat elände

Jag misstror dig inte men jag minns inte dom delarna.

Citat:
Kanske hade han väntat in just det här
tillfället, när han skulle få förverkliga en viss fantasi, och här hade han då i sin inbjudande
lilla lya en tjej alldeles för sig själv i vårliga lördagskvällen och

Spekulationer utan basis.

Citat:
En tjej som undergrävde
sina chanser att komma levande från det här besöket genom tydliga markeringar att
hennes intresse för lägenhetsinnehavaren var uteslutande av det vänskapliga slaget numera
och dessutom gjort det än värre för sig genom att utbreda sig i älskvärda ordalag om
den 50-årige karatetränaren och sushikocke
n. Då behövde inte kufen på Flottiljvägen
mera "bränsle", då var det dags att gå från tanke till handling i majaftonen eller om han
redan agerade sent på eftermiddagen...

Du glömmer att det här är killen som inte är svartsjuk, killen som haft flera "öppna" förhållanden, det här är killen som gav sin flickvän ha sex med en annan kille i rummet bredvid medans han satt och titta på TV.

Citat:
Borta på semester var föräldrarna. Fritt fram alltså. Gällde att passa på nu.
Man kunde aldrig veta när ett lika bra tillfälle dök upp, kunde ju dröja väldigt länge...

Brorsan var hemma och drack bira med en polare, tror du brorsan var inblandad? och polaren?

Citat:
Om det å andra sidan var hur oplanerat som helst så kvarstår hos mig ändå uppfattningen
att det hela bör klassas som mord hellre än dråp och där håller ju tingsrättsledamöterna
med mig så jag är ju inte ute och seglar alldeles...

Tingsrätterna dömer inte sällan helt koko.

Citat:
Jag tror att VB har dött i lägenheten. Beträffande styckningen så lutar väl det mesta åt
att den utförts någon annanstans även om jag tidigare uttryckt en annan uppfattning
om den saken. Ute i det fria har nog Kristoffer gått loss på den stackars tjejen och skändat
hennes kropp genom att dela upp den.
Nu har någon tyckt att en förutsättning för att kunna få ut en död VB från lägenheten
är att någon bistått med handräckning. Med tanke på ansamlingen av blod som återfanns
i offrets lungor/lungsäckar. Det borde ha "åkt ut" i annat fall.
Jag vet inte riktigt där. Vem skulle ha kunnat hjälpt honom då att bära på lik? Vem var
beredd till något sådant makabert värv?

Något förslag?

Tror du att någon annan än KJ dödat flickan?
Tror du på plantering? Tror du också på att utpekade herr B har med mordet att göra?
Eller rentav lika flitigt utpekade hustrun? Eller båda två i samverkan? Eller nån annan?

Jag tror att det här fallet engagerar så många eftersom fupen och domen lämnar så mycket över till fantasin, vi har inget mordvapen, ingen mordplats, ingen styckplats, inga styckningsverktyg eller tillbehör. Vi vet inte exakt när hon dog, vi vet heller inte när hon styckades, inte heller när hon transporterades och i vad och heller inte om det var ensam GM eller fler.

Jag själv tycker att det är svårt att renskriva KJ, men jag tror inte han är kapabel till allt det här själv.
Jag ska läsa brorsans förhör en gång till, han träffade trots allt KJ den kvällen så där hade jag börjat rota efter en medGM
Det som får mig att dra åt öronen är KJs spontana besök i ödehuset och "clearingen" av det till MP. Misstänksamt.

Att han i inledande förhör ljuger om att han va hos brorsan efter att ha sänkt 6 bira behöver inte tyda på skuld, jag hade nog vart motvillig att erkänna rattfylla också. Han ändrar ju sig så fort dom pressar han första gången. Och om han snackat ihop sig med brorsan(om han är medGM) så skulle han inte ha ljugit om det övht.

Men man kan fråga sig om den tekniska bevisningen är möjlig att fabricera? ja det är den, det enda som krävs är att KJ glömmer att låsa bilen.

Jag tror inte hans lägenhet är varken mordplats eller styckplats, det skulle inte vara möjligt att dölja det, speciellt för en som som KJ som behövde städhjälp 3 dagar i veckan av kommunen.
Och verktyget som VB blev huggen med stämmer inte in på något som KJ hade tillgång till, snarare något som en snickare använder eller något du förvarar i ett skjul, garage etc.

Jag tycker att polisen borde letat bredare efter styckningsplatsen, det är en sådan sak som skulle kunnat kasta ljus på hela händelseförloppet och som inte går att dölja, man borde ha kikat i föräldrahemmet, parets hus och deras 2 stugor. Samt kollat alla bilar som disponerats av vederbörande. I bästa fall kan man utesluta dom helt tekniskt vilket är framsteg i sig.

I värsta fall gjordes det i skogen och då är det såklart kört.

När det gäller paret och deras inblandning så kan man konstatera att båda har starka motiv(till skillnad från KJ).
Ett alibi som endast sträcker sig till 20.40.

Båda har dessutom hotat VB. Och MB har uppenbara aggressionsproblem vilket tjejen som MB bedrog AN tidigare vittnade om, han mordhotade henne för att hon skulle berätta för AN om deras förhållande.
Iakttagelsen av en tjej med VBs signalement som gick vägen man skulle tagit om man ville gå från KJ till parets hus.

Alla dessa indicier tycker jag att borde räckt för att en BP sökning i husen dom har tillgång till.
Det betyder inte att jag tror att det va dom.

Men möjligt är det.

Citat:
Ps. Killen i Gävle fantiserade också mycket om "mörka saker" har det framkommit.
Han gillade också att titta på diverse otäckheter. Hans arm lades om halsen på det blivande
styckmordsoffret, en ung småbarnsmamma, och han vägrade släppa taget...hon dog alltså.
Kanske Kristoffer började "äventyret" på samma sätt...med en arm runt Vatchareeyas hals...

Har inte läst om det fallet, resten är dina egna spekulationer.

Citat:
Han hade väl redan "provat" den grejen med en gammal flickvän. Hon fick honom dock
att släppa greppet i tid...hon överlevde...Vatchareeya gjorde det inte...

Har du sidhänvisning på det där.
Citera
2015-01-01, 01:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citatet säger att polisen har misstänkt att KJ har haft medhjälpare. Det är inte sönderklippt, och är inte spekulation från media. Om du inbillar dig att polisen har misstänkt att KJ har haft medhjäpare utan att intressera sig för pappa och bröder får du gärna göra det.
Varför måste det vara utsmetat om det kommer från trasa eller påse? Och hur stor osannolikhet har vem visat på?
Du fixar uppenbarligen inte entertangenten fortfarande .. Kul med hänsyn till din förmåga att tolka text i övrigt ..

1) citatet ger inte något som helst stöd för att polisen skulle ha undersökt och friat pappa och bröder .. sluta någon gång löjla dig.

När det gäller MB finns svart på vitt att han är utredd och avförd...

2) Det framgår av teknikerns vittnesmål att det INTE handlar om utsmetat blod... Att det kommer från ett läckande emballage med lik i är precis det teknikerna säger är deras uppfattning...
Citera
2015-01-01, 01:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du fixar uppenbarligen inte entertangenten fortfarande .. Kul med hänsyn till din förmåga att tolka text i övrigt ..

1) citatet ger inte något som helst stöd för att polisen skulle ha undersökt och friat pappa och bröder .. sluta någon gång löjla dig.

När det gäller MB finns svart på vitt att han är utredd och avförd...

2) Det framgår av teknikerns vittnesmål att det INTE handlar om utsmetat blod... Att det kommer från ett läckande emballage med lik i är precis det teknikerna säger är deras uppfattning...
Entertangenten har gått sönder. Du får, som sagt, stå kvar i din inbillning att polisen kan ha trott att KJ hade en medhjälpare, och inte intresserade sig för pappa och bröder.

Jag har inte påstått att blodet är utsmetat. Vem har påstått att blodet kommer från ett läckande emballage? Och hur stor osannolikhet för att blodet är planterat har vem visat på?
Citera
2015-01-01, 07:45
Medlem
Citat:
Entertangenten har gått sönder. Du får, som sagt, stå kvar i din inbillning att polisen kan ha trott att KJ hade en medhjälpare, och inte intresserade sig för pappa och bröder.

Jag har inte påstått att blodet är utsmetat. Vem har påstått att blodet kommer från ett läckande emballage? Och hur stor osannolikhet för att blodet är planterat har vem visat på?
Du själv hänvisar till ett försök till att bevisa vad 1 ml blod kan göra....

Eftersom ingen av er troll uppenbarligen haft med kampsport att göra får jag åter igen tala om sanningen!
TEJPEN har inget med kampsport att göra och kan på inga sätt häröras till VBs karate!PUNKT!
Inom idrott så använder vi tygtejp! Ev. sårtejp finns ovanligtvis i en läkarväska/förbandslåda!
OM du fått näsblod på träningen.... så har det slutat blöda innan du duschar. Du tar inte med dig nässtopp i form av bommullstussar el-dyl. i din väska!
En ml näs-blod är en del och inom den karate som VB utövade ger oftast blödande tånaglar snaare än näsblod.
Att blodet i styck-mördarens bagage skulle komma från en Karate-tränande VB kan ni glömma! PUNKT!
Citera
2015-01-01, 09:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Alla hans närmaste vänner vittnar om en mycket docil kille vars främsta intresse va softairgun, extremt mjuk och motsatsen till aggressiv och våldsam.
Dom hade varit till Råneå och hämtat någons dator och åkte längs E4:an mot Persön. Dom
körde ifatt en bil som dom kände igen som Kristoffer Johanssons, en ljus Mercedes troligen
beige eller silverfärgad. Mattias började köra förbi Kristoffer men Kristoffer hindrade det
genom att hålla längre ut på vägbanan och "höll på och bromsade" och blockerade dom från
att köra förbi. Mattias körde därför in bakom Kristoffers bil.

Sedan påbörjade Kristoffer en omkörning av en lastbil och även Mattias började köra förbi
lastbilen. Kristoffer började åter igen att "jävlas" och bromsade in för att hindra dom och
Linda säger att när vägen började smalna av till enkelfilig "höll vi på att hamna under
lastbilen" och Mattias fick bromsa in och köra in bakom lastbilen
.

Till slut körde Mattias förbi Kristoffers bil och dom såg att det var Kristoffer som körde. Då
började Kristoffer att köra in i bakändan på Mattias bil, han körde in i bilen 3-4 gånger.
Kristoffer körde även på sidan av dom och knuffade deras bil så att den hamnade en bit ner
mot diket men Mattias lyckades styra upp den på vägen igen. Linda säger att det blev skador på Mattias bil, någon baklykta gick sönder och det fanns skada på kofångaren samt
färgavskrap från Kristoffers bil på dragkroken.

Sedan ringde Kristoffer efter polisen och sa att han kände sig hotad. Polisen stoppade Mattias
bil men efter att dom förklarat för polisen vad som egentligen hade hänt åkte polisen efter
Kristoffer. Linda vet inte vad som sedan hände.

Sid 1439, 1440 i FUP
Nej, den killen är ju fullständigt harmlös. Inga tendenser det minsta till farlighet.
Citat:
Har du sidhänvisning på det där
Sid 1393, 1394

Vid ett annat tillfälle när Ida och Kibba såg en film hemma hos Ida, hände följande: Kibba
satt till vänster om Ida i soffan och höll sin högra arm runt henne. Helt plötsligt började Kibba
ta stryptag med sin högra underarm på Ida, Ida sa till Kibba att sluta men han lyssnade inte.
Ida uppgav att hon försökte ta bort Kibbas arm men hon kunde inte det, hon fick mer och mer
panik. Ida sa att hon sprattlade med både armar och ben och till slut släppte Kibba taget om
hennes hals.
Ida frågade Kibba varför han inte slutade när hon sa till honom. Kibba sa då att han är van vid
att höra "röd" som stoppsignal. Ida ifrågasatte varför han inte sagt det innan, Kibba hade
ingen bra förklaring till detta.
Citera
2015-01-01, 10:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Tror du att mannen i Gävle kommer att klara RPU, som KJ? Den ende som jag vet uppfyller fantasierna i ditt inlägg är Schlangekraft. Minns du honom? http://www.bilddump.se/bilder/20141231210255-46.59.18.92.jpg
Kanske att han kommer att göra. Kan hända att han anstränger sig lite extra för att bli
klassad som psyksjuk under den kommande undersökningen, i tron om att dömas till
slutenvård är bättre än att hamna i fängelse.
Misstänker snarast att killen ifråga lider av en djupgående antisocial personlighetsstörning
i kombination med asperger möjligen, vilket ju inte berättigar till rättspsykiatrisk vård.
Något av en klassisk lustmördartyp. I stil med Bundy och de andra namnkunniga grabbarna
som har ett och annat människoliv på sina samveten.

Gällande KJ så kan jag ju påminna om det här:
22-åringen som misstänks för mordet på en 20-årig kvinna i Boden kan misstänkas lida av en allvarlig psykisk störning. Det visar ett intyg från Rättsmedicinalverket i Umeå,
mordmisstankt-kan-lida-av-allvarlig-psykisk-storning

Nu ansågs han alltså i slutändan inte som tillräckligt "skruvad" för att komma ifråga för
vård. Ja, ja, så är det.

Beträffande herr Schlangekraft - ja, det är en intressant figur som självfallet inte undgått
min uppmärksamhet. Dock så tror jag inte att denne har ett dugg med det här dådet att göra.
Många intressanta figurer i Boden onekligen...

Slutligen beträffande ämnet fantasier: Ja, såna är väl inte heller du obekant med kanske...
Jag behöver bara nämna plantering, oväntat besök i kvällen hemma hos du vet vilka, som
slutar med ond bråd död...
Ingen brist på fantasi där inte...

Gott nytt år förresten!
Senast redigerad av Grandioso 2015-01-01 kl. 10:29.
Citera
2015-01-01, 12:36
Medlem
Att Quarrell tystnar när det går emot honom är jui det närmaste regel än undantag.
Svara då på alla patetiska förök att hänföra blodet och tejpen till hen nes karate-utövning?
Citera
2015-01-01, 12:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Att Quarrell tystnar när det går emot honom är jui det närmaste regel än undantag.
Svara då på alla patetiska förök att hänföra blodet och tejpen till hen nes karate-utövning?
Vad ska jag svara på? Ditt obelagda påstående att tejpen inte används i kampsport? Eller att MB berättade i TR att tejp används under karateutövning? Eller att VB kan ha haft tejp oavsett vad någon säger? VB:s föräldrar fick aldrig någon fråga om tejp.
Citera
2015-01-01, 13:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Du själv hänvisar till ett försök till att bevisa vad 1 ml blod kan göra....

Eftersom ingen av er troll uppenbarligen haft med kampsport att göra får jag åter igen tala om sanningen!
TEJPEN har inget med kampsport att göra och kan på inga sätt häröras till VBs karate!PUNKT!
Inom idrott så använder vi tygtejp! Ev. sårtejp finns ovanligtvis i en läkarväska/förbandslåda!
OM du fått näsblod på träningen.... så har det slutat blöda innan du duschar. Du tar inte med dig nässtopp i form av bommullstussar el-dyl. i din väska!
En ml näs-blod är en del och inom den karate som VB utövade ger oftast blödande tånaglar snaare än näsblod.
Att blodet i styck-mördarens bagage skulle komma från en Karate-tränande VB kan ni glömma! PUNKT!

Har varit upp tidigare och det är bra att ni som sysslar med kampsport i B*den delger oss övriga den informationen.
Vad just VB eventuellt kan ha använt för slags tejp är däremot oklart. Hon miste enligt uppgift en tånagel efter skada i början av -13. Har hon blött näsblod eller inte i något sammanhang? Det vet ingen av oss. Att näsblod skulle ha droppat i bagageutrymmet låter föga sannolikt, det håller jag med om.
Citera
2015-01-01, 13:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det här är ditt stora problem; Om någon som inte hejar på dina stolligheter utgår från vad FUP och dom säger så skriker du "källa"..
Men när du själv slänger ur dig lösa antagen så skall de tas som någon form av sanning - trots att det inte har stöd i vare sig förundersökning eller annat ...

Du är helt enkelt en jäkligt ohederlig debattör ..

Att MB är utredd och avförd finns det stöd för både i FUP och dom. Det är inga som helst problem att visa källa på det ...

När det gäller pappan och bröderna så finns inte stöd alls för att de i något skede varit misstänkta för någonting - de har inte utretts som delaktiga och har inte avförts från utredningen - helt enkelt för att de inte ens varit aktuella i den.

Citat:
Jag har inte påstått att blodet är utsmetat.

Jo det har du.
Citat:
Läs här om vad ett experiment med 1 ml blod åstadkom

och kom sen och säg att det var mer i KJ:s bagageutrymme.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Jo, det var mer blod i bagaget och det var inte utsmetat. Vilket framgår av teknikerns vittnesmål.

Vem har påstått att blodet kommer från ett läckande emballage?
Den som utfört undersökningen av bagaget anger att det är det troliga. Kroppen har varit paketerad och det har läckt i bagaget ..

Citat:
Och hur stor osannolikhet för att blodet är planterat har vem visat på?
Läs HvR och TR domarna.

Och återigen - här kräver du källa igen, trots att du själv slänger ut uppgifter helt utan stöd i någonting ...
Citera
2015-01-01, 14:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det här är ditt stora problem; Om någon som inte hejar på dina stolligheter utgår från vad FUP och dom säger så skriker du "källa"..
Men när du själv slänger ur dig lösa antagen så skall de tas som någon form av sanning - trots att det inte har stöd i vare sig förundersökning eller annat ...

Du är helt enkelt en jäkligt ohederlig debattör ..

Att MB är utredd och avförd finns det stöd för både i FUP och dom. Det är inga som helst problem att visa källa på det ...

När det gäller pappan och bröderna så finns inte stöd alls för att de i något skede varit misstänkta för någonting - de har inte utretts som delaktiga och har inte avförts från utredningen - helt enkelt för att de inte ens varit aktuella i den.
Jag har svarat på detta, flera gånger.
Citat:
Jo det har du.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Jo, det var mer blod i bagaget och det var inte utsmetat. Vilket framgår av teknikerns vittnesmål.
Jag påstod inte att blodet var utsmetat.
Citat:
Vem har påstått att blodet kommer från ett läckande emballage?
Den som utfört undersökningen av bagaget anger att det är det troliga. Kroppen har varit paketerad och det har läckt i bagaget ..
Inte jag.
Citat:
Läs HvR och TR domarna.

Och återigen - här kräver du källa igen, trots att du själv slänger ut uppgifter helt utan stöd i någonting ...
Jag har läst domarna, de är ingen källa. HR skrev att scenariot att någon transporterat kroppen i KJ:s bil är osannolik. Den skrev inget om sannolikheten för att det är planterat. TR skriver ingentig om sannolikhet för plantering.. Hur stor osannolikhet för att blodet är planterat har vem visat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in