2014-12-04, 04:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns ingenting som bevisar att MA visste var kroppen fanns, den som påstår att MA visste var kroppen fanns borde komma fram med bevis om det, exempelvis att han kom ensam till platsen, men några sådana bevis finns inte.
Att han var vid kroppen är bevis nog min herre. Han visade ju upp för hela världen var han
gömt sitt mordoffer.
Hur han kom dit spelar mindre roll men det var fan inga asiatiska eller några andra utländska
män som förde dit honom. Mats eldade, sket och spydde intill liket av "sin kära älskling"
vars liv han tagit ifrån henne några veckor tidigare.
Sedan har vi bussfärden med helt säkerställt att det är han och ingen annan som befinner
sig ombord och är aktiv med sin laptop. Antagligen är det också han som ses gående vid
Tällbergsområdet. Inte helt uteslutet med möjligheten att någon familjemedlem skjutsat
honom en viss sträcka.

Vad har du förresten för kommentarer till faktumet att samma bilmodell som Mats var
ägare av, en Renault Megane, kom att observeras av en förbipasserande bilist morgonen
efter Lindas "försvinnande", den 2 augusti 2009? Alldeles i närheten av den plats där
man sedan återfann Lindas döda kropp? Parkerad där.
Märkligt, va? Vem kan det ha varit tror du som var på ett sånt ensligt ställe vid den tiden
på dygnet? Bara ett stenkast från fyndplatsen?
Senast redigerad av Grandioso 2014-12-04 kl. 05:12.
Citera
2014-12-04, 10:15
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Enligt de uppgifter jag har om familjen är att det är en rejäl och ärlig familj, med en god sammanhålling i familjen också, en riktig kärnfamilj som Sverige borde ha fler av.
När Linda blev sambo med Mats ansågs hon som en familjemedlem av alla i familjen. Det fanns ingen främlingsfientlighet eller rasism mot Linda, som hade sina rötter från Kina och Vietnam.
Man kan påstå utan överdrift att familjen var ett föredöme att möta och acceptera personer med utländsk bakgrund. Linda och Mats blev inbjudna till familjemiddagar i Lottefors flertal gånger, som gjorde att Linda nästan glömde bort Klarsyn, genom att Linda blev bemött med sådan respekt och accepterande av MA familjemedelemmar.

Liksom Linda blev jag också lurad av familjen Alm. Jag upplevde först att familjen tyckte om Linda och att Mats var förälskad. Desto mera besviken och ledsen blev jag, då Linda fösvann och ingen hörde av sig till mig. Mats konstiga ordval och meningar både personligt den 7 augusti 2009 och vid telefonsamtal de följande veckorna gjorde mig alltmera misstänksam mot Mats med familj.

Den dagen jag förhördes vid tingsrätten kom inte någon från familjen Alm fram till mig. De varken beklagade sorgen efter Linda, pratade eller ens hälsade på mig. Hade Mats varit oskyldig – hade någon från familjen helt säkert oroligt hört av sig från den dag Linda försvann.

När P3Dokumentär ringde upp Mats och hans båda advokater, om de ville medverka svarade de nej.
Hade Mats varit oskyldig – men ändå velat ha fast Lindas mördare (enl. Mats teorier) hade de ställt upp för att äntligen få fast rätt mördare.

P3Dokumentären har tydligen åter satt dina känslor i svall, Lagro. Det är väl därför du är tillbaka på denna tråd? Samvetet gnager av någon orsak.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Oj då, och hur vet du nu detta då? Att "Linda skulle ha blivit så jävla bra omhändertagen av den där "kärnfamiljen" som du ju ser som ett stort föredöme, att hon "nästan glömde bort" existensen av sin låtsasmamma i Smålandsriket? Kan du förklara dig närmare, tack?

Precis Grandioso – HUR kan Lagro veta så mycket om vad Mats med familj tänker, tycker och gör och har gjort?? Vet du det själv – Lagro?????
Senast redigerad av Klarsyn 2014-12-04 kl. 10:28.
Citera
2014-12-04, 10:26
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Att han var vid kroppen är bevis nog min herre. Han visade ju upp för hela världen var han gömt sitt mordoffer. Hur han kom dit spelar mindre roll men det var fan inga asiatiska eller några andra utländska män som förde dit honom. Mats eldade, sket och spydde intill liket av "sin kära älskling" vars liv han tagit ifrån henne några veckor tidigare.

Vad har du förresten för kommentarer till faktumet att samma bilmodell som Mats var
ägare av, en Renault Megane, kom att observeras av en förbipasserande bilist morgonen
efter Lindas "försvinnande", den 2 augusti 2009? Alldeles i närheten av den plats där
man sedan återfann Lindas döda kropp? Parkerad där. Märkligt, va? Vem kan det ha varit tror du som var på ett sånt ensligt ställe vid den tiden på dygnet? Bara ett stenkast från fyndplatsen?

Frågan är verkligen berättigad Grandioso. Som sagts och skrivits förut. Lindas kropp var tvungen att hittas för att kunna dödförklaras. Annars kunde inte Mats få ut livförsäkringen och kunna betala hyran och andra räkningar. Vilket han först trodde - enligt ett av de telefonsamtal vi hade. Mats hade inte ekonomi tillräckligt för att kunna vänta i 7-10 år på en dödförklaring.

Mats själv bevisade därför att han hittat Linda -- för han visste var han lagt henne. Löjligt att påstå att små svaga kines/vietnameser orkar bära den tunga. långa och drogade Mats. Mats var inte ett trovärdigt vittne. Han ljög, ljög, ljög och ljög. Tack Althin för att sonen fick pengarna från livförsäkringen!!!

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Motivet är en livförsäkring och att slippa nesan att stå med byxorna nere den 8:e när bröllopet skulle skett. Inga pengar och inget beställt. Jag anser att det är ett rimligt motiv.

Precis min åsikt också, bagarn29!
Citera
2014-12-04, 11:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Mordet på LC var organiserat, men själva organiseringen ligger på en så låg nivå att det skulle vara någon kinesisk eller vietnamesisk maffia bakom mordet anser jag kan uteslutas helt, därför de kan mycket bättre.
Det är amatörer som låg bakom mordet och organiserade det, det är jag helt övertygad om.
Lagro, vi är helt överens om att mordet är planerat och amatörmässigt utfört. Jag är också övertygad om att kroppen befunnit sig på samma plats, från den 1/8 ca 17:30 fram tills den hittades i september.
Mats har vid olika tillfälle sagt "tänk så många platser det finns" när de "letat" efter henne. Hur stor är då chansen att Mats av en tillfällighet springer på hennes kropp?
Vid något tillfälle så letade äldste brodern och GM alldeles i närheten av fyndplatsen. Jag tror att meningen var att brodern skulle styras att hitta kroppen men det smög sig.
Om GM följt "regissören"s anvisningar så tror jag att GM klarat sig helt undan men så avancerade uppmaningar som att hålla sig undan var naturligtvis alldeles för svåra att följa.

Att GM klarade sig undan får tillskrivas ren och skär tur.
Citera
2014-12-04, 17:26
Medlem
Jag anser att MA dumpades i drogat tillstånd där LC kropp fanns. En person skulle aldrig gå och lägga sig vid en kropp självmant, vilket jag ser som en omöjlighet.
Det hade brunnit eldar på platsen, som sannolikt de som dumpade honom där startat upp.
MA hade fått brännskador på olika ställen på kroppen, som visar att han varit drogad, man utsätter sig inte för något sådant frivilligt, därför brännskador är mycket smärtsamma.
Orsaken att eldarna startades upp var sannolikt att de skulle observeras av förbipasserande och han skulle upptäckas vid kroppen.
MA tog sig själv ned till Riksväg 80 och var i chockad tillstånd där han sade till personer att han hade hittat Linda.
Att påstå MA var den enda som visste var Lindas kropp fanns säger ingenting, därför det finns inga bevis att så var fallet, istället finns det mycket starka indicier som motsäger ett sådant påstående.
Senast redigerad av Lagro 2014-12-04 kl. 17:34.
Citera
2014-12-04, 17:38
Medlem
jugbandbluess avatar
p3:s dokumentär har i alla fall rucklat om lite i det gula huset på storsvedsvägen, det visar inte minst de senaste sidornas upprörda dravel från en viss person

Citat:
MA hade fått brännskador på olika ställen på kroppen, som visar att han varit drogad

det var ju tur, för blodproverna visade motsatsen. för övrigt undrar jag hur man kan fastställa drogpåverkan via okulär besiktning av brännskador.
Citera
2014-12-04, 17:51
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att GM klarade sig undan får tillskrivas ren och skär tur.
Är vi säkra på det eller handlar det om att östasiater står lågt i kurs i svenska domstolar?! Tänker på den 15-åriga östasiatiskan som våldtogs av ett gäng främlingar och påstods vara med på det. Det är därför jag blir fundersam. Så som fallet behandlats och som de tillåtit den rubbade MA bete sig, utan att straffa honom, är märkligt.

Finns det någon i Sverige som tror att Mats Alm är oskyldig i detta? Nej!
Citera
2014-12-04, 18:04
Bannlyst
Citat:
Jag anser att MA dumpades i drogat tillstånd där LC kropp fanns. En person skulle aldrig gå och lägga sig vid en kropp självmant, vilket jag ser som en omöjlighet.
Det hade brunnit eldar på platsen, som sannolikt de som dumpade honom där startat upp.
MA hade fått brännskador på olika ställen på kroppen, som visar att han varit drogad, man utsätter sig inte för något sådant frivilligt, därför brännskador är mycket smärtsamma.
Orsaken att eldarna startades upp var sannolikt att de skulle observeras av förbipasserande och han skulle upptäckas vid kroppen.
MA tog sig själv ned till Riksväg 80 och var i chockad tillstånd där han sade till personer att han hade hittat Linda.
Att påstå MA var den enda som visste var Lindas kropp fanns säger ingenting, därför det finns inga bevis att så var fallet, istället finns det mycket starka indicier som motsäger ett sådant påstående.
Vad då för indicier ditt jävla spån? Bränderna var väl antagligen ett försök av dig, förlåt Mats menar jag, (Freudiansk felsägning?) att bränna upp Lindas kropp.
Fy fan vilka grisar Almarna är.

Mvh
Citera
2014-12-04, 18:08
Bannlyst
Citat:
Vid förhör som gjordes med familjemedlemmarna frågades alltid vad den personen gjorde eller var den tiden som polisen var intresserad att veta. Sedan kunde naturligtvis polisen kontrollera att uppgifterna var korrekta. Jag anser att Sverige har en mycket kompetent och ärlig poliskår, därför att kontrollera sådana uppgifter är inga problem.
Med datorn som fadern hittade efter att polisen varit och sökt den skapades vissa misstankar hos många, men det är en enkel förklaring varför datorn påträffades vid ett senare tillfälle.
Familjefadern skulle aldrig självmant anmält till polisen att han hittat datorn om han skulle ha hållit den gömd, det anser jag folk borde förstått de som kom med anklagelser mot honom.
Enligt de uppgifter jag har om familjen är att det är en rejäl och ärlig familj, med en god sammanhålling i familjen också, en riktig kärnfamilj som Sverige borde ha fler av.
När Linda blev sambo med Mats ansågs hon som en familjemedlem av alla i familjen. Det fanns ingen främlingsfientlighet eller rasism mot Linda, som hade sina rötter från Kina och Vietnam.
Man kan påstå utan överdrift att familjen var ett föredöme att möta och acceptera personer med utländsk bakgrund.
Linda och Mats blev inbjudna till familjemiddagar i Lottefors flertal gånger, som gjorde att Linda nästan glömde bort Klarsyn, genom att Linda blev bemött med sådan respekt och accepterande av MA familjemedelemmar.
Citat Lagrosigel 2013-03-29 inlägg 36985:

Nu har jag varit i kontakt med min släkting i Bollnäs igen. Hon har förhört sig runt om på bygden beträffande fam. Alm.

Hon berättar i huvudsak följande:

Bilden av Lars Georg Alm är samstämmig. Lars Georg Alm är oerhört illa omtyckt i hela bygden. Han har sedan urminnes tider styrt sin familj med järnhand. Framstår överallt som en riktig buffel som trycker ner allt och alla. Med andra ord en person som ingen vill ha med att göra. Lars Georg Alm förekommer i brottsregistret. Oklart i dagsläget vad han är dömd för. Lars Georg Alm försörjer sig idag inte med ett arbete.

Britt-Marie Alm har man sympati för och lider med. Maken till kuvad kvinna får man leta efter. Man uppfattar henne som knäckt och bruten. Allt beroende på hennes hustyrann till make. (Lars Georg Alm)

Mördaren Mats Alm har allmänt alltid setts som en byfåne utan ambitioner. Lars Georg Alm lär ha städat upp för grabben åtskilliga gånger. Att mördaren Mats Alm skulle vara oskyldig till mord på Linda Chen är det ingen som tror en sekund på.

Lillflickan Hanna Alm säger man har levt ett struligt liv med ett flertal havererade förhållanden bakom sig.

Den samlade bilden av familjen Alm är att tyrannen Lars Alm fullständigt har dragit sin familj i fördärvet med sitt diktatoriska sätt att styra sin familj.

En helt motsatt bild än den bild Lagro målar upp. Någon kommentar Lagro?
Citera
2014-12-04, 18:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Finns det någon i Sverige som tror att Mats Alm är oskyldig i detta? Nej!
Det verkar ju finnas en som gör det...
Citera
2014-12-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
p3:s dokumentär har i alla fall rucklat om lite i det gula huset på storsvedsvägen, det visar inte minst de senaste sidornas upprörda dravel från en viss person
det var ju tur, för blodproverna visade motsatsen. för övrigt undrar jag hur man kan fastställa drogpåverkan via okulär besiktning av brännskador.
Förundersökningen sid 2633

Enligt rättsläkaren Robert Grundin täcker screeningen de i Sverige förekommande substanser som ingår i sömnmedel i landet och sannolikt i resten av västvärlden.
Det kan dock finnas för oss okända substanser som inte fastnar vid screeningen. Grundin hänvisar till hemliga giftlaboratorier exempelvis i forna Sovjet och även illegal narkotikatillverkning.

Uttalandet av rättsläkaren Robert Grundin visar att det är helt fel att utesluta att MA var drogad, därför det kan vara en drog som inte fastnade vid screeningen som han uppger.
När man ser till att MA hade befunnit sig vid kroppen och att han legat på marken och fått brännskador på kroppen tyder det på att han varit drogad.
Det sannolika som jag ser det är att MA blev dumpad i drogad tillstånd vid kroppen.
Senast redigerad av Lagro 2014-12-04 kl. 18:43.
Citera
2014-12-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Citat Lagrosigel 2013-03-29 inlägg 36985:
Någon kommentar Lagro? [/b]
Det finns ingen orsak för mig, att ta någon häsyn till vad Lagrosigel skrev den tiden, han kom med ett flertal liknande inlägg, även mot mig kom han med underliga inlägg.
Senast redigerad av Lagro 2014-12-04 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in