2014-12-04, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Du ljuger igen, Lagro. Det finns många bevis och många indicier.

Mats Alm var den som sist såg Linda Chen i livet.

Det var Mats Alm som fantiserade om kinesisk maffia. Den kinesiska maffian finns.
Dock har det helt uteslutits att den kinesiska maffian har något att göra med just
detta brottsfall. Mordet på Linda Chen.
Det finns inga bevis eller indicier utan hela fallet är baserat på att ingen annan visste var kroppen fanns utan MA.
Att MA var den som sist såg Linda Chen i livet säger ingenting, man kan inte påstå något sådant i det här fallet.
Jag tvivlar starkt på att det finns eller funnits någon kinesisk maffia i Sverige.
Däremot har det påståtts att det finns och funnits en vietnamesisk maffia.
Även om det finns eller funnits någon kinesisk eller vietnamesisk maffia i Sverige, de hade inget motiv att mörda LC, jag utesluter sådana påståenden helt.
Citera
2014-12-04, 01:26
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Sid 2667 enligt förundersökningen:
Den sammanvägda bedömningen av de entomologiska och tafonomiska analyserna talar för att Linda Chen avled mellan 2009-08-01 och 2009-08-09.

Enligt sid 2665:
Det finns inget i det entomologiska materialet som antyder att kroppen skulle ha flyttats efter döden eller som motsäger det.

Poliser som observerade kroppen där den låg ansåg att den legat på samma ställe lång tid.

Tack för att du tog dej tid att svara, inget som motsäger att kroppen har flyttats,
då skulle Linda Chens döda kropp kunna ha befunnit sej i Lottefors i en vecka, minst.
Rent teoretiskt alltså.
Citera
2014-12-04, 01:30
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Det finns inga bevis eller indicier
.

Jodå, det finns massor av bevis och indicier, varför upprepa allt igen?
Tråden är lång som den är, du kan väl svara på de frågor du får.
Citera
2014-12-04, 01:35
Medlem
Mordet på LC var organiserat, men själva organiseringen ligger på en så låg nivå att det skulle vara någon kinesisk eller vietnamesisk maffia bakom mordet anser jag kan uteslutas helt, därför de kan mycket bättre.
Det är amatörer som låg bakom mordet och organiserade det, det är jag helt övertygad om.
Citera
2014-12-04, 01:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Mordet på LC var organiserat, men själva organiseringen ligger på en så låg nivå att det skulle vara någon kinesisk eller vietnamesisk maffia bakom mordet anser jag kan uteslutas helt, därför de kan mycket bättre.
Det är amatörer som låg bakom mordet och organiserade det, det är jag helt övertygad om.
Ja, Mats är väl att beskriva som en amatör i mordsammanhang; det märktes ju klart
och tydligt som han for fram...jisses, det saknar motstycke i svensk kriminalhistoria.
Så klantigt och ändå klara sig - det är rena undret...högre makter tycks ibland
beskydda våra mördare.

En nybörjare på mord men fortsättning kanske följer, vad vet man...? Nästa gång, om det
nu blir en "uppföljare", ageras det kanske mer genomtänkt och sansat.
Och helt räk- och kinesfritt får man förmoda.
Citera
2014-12-04, 02:06
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Det finns inga bevis eller indicier utan hela fallet är baserat på att ingen annan visste var kroppen fanns utan MA.

Nja, det stämmer inte riktigt va? Mats Alm visste var Linda Chens döda kropp
låg gömd. Det utesluter inte att även andra i familjen kände till platsen.

Du vill inte gärna svara på frågor. Det här med kusingifte och dess konsekvenser
kommenterar du inte överhuvudtaget. Något specifikt svenskt är det inte.
Kusingifte är vanligare i andra kulturer.

http://www.expressen.se/ledare/johannes-forssberg-vi-maste-tala-om-kusingifte/

För mej är det lite "kinky", sex mellan släktingar. Mats Alm var/är ju också lite "kinky",
du vet det där med strypsex.

Det kan inte helt uteslutas att Lottefors var en plats för lite "Fritzlande",
vet du om det finns källare i huset? Kanske Linda Chen blev utsatt för sådana
lekar i uthuset? Oavsett om hon var levande eller död. Vad tror du om det?

Bara spekulationer såklart, skulle vara roligt att höra din åsikt i frågan.
Citera
2014-12-04, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Nja, det stämmer inte riktigt va? Mats Alm visste var Linda Chens döda kropp
låg gömd. Det utesluter inte att även andra i familjen kände till platsen.
Kanske Linda Chen blev utsatt för sådana
lekar i uthuset? Oavsett om hon var levande eller död. Vad tror du om det?
Bara spekulationer såklart, skulle vara roligt att höra din åsikt i frågan.
Jag anser det som mycket osannolika vilda spekulationer.

Om jag antar att Sherlock Holmes varit sheriffen i det här fallet, hade han endast behövt läsa förundersökningen noggrant och även lite mellan raderna, han hade kunnat lista ut gärningsmännen för LC . Jag är helt övertygat gärningsmännen hade varit bakom lås och bom inom mycket kort tid.
De som stod för organisationen var helt andra personer men absolut inga professionella, därför allting var organiserat amatörmässigt.
Senast redigerad av Lagro 2014-12-04 kl. 02:59.
Citera
2014-12-04, 02:52
Medlem
elgecys avatar
Nå, vad gör Mats Alm nu för tiden?
Citera
2014-12-04, 03:17
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Det finns inga bevis eller indicier att MA hade mördat LC, det finns ingen brottsplats som man kände till.
Det finns inga bevis eller indicier att MA har transporterat Lindas kropp.
Det gjordes ett antagande att MA hade flyttat kroppen från någon brottsplats till platsen där kroppen hittades.
MA dömdes för griftefridsbrott och om en kropp flyttas från en brottsplats till platsen där den hittades, erfordras inga bevis.
Hela fallet bygger på att ingen annan än MA visste var kroppen fanns.

MA har mig veterligen aldrig uttalat sig i det här fallet och det här fallet är avslutat och finns väl i arkiven.
Jag anser att du fantiserar om någon kinesisk maffia, som sannolikt inte finns och inte funnits heller.

Bara Mats Alm visste var kroppen fanns. Finns inga bevis på att någon annan kände till det.

Det var Mats Alm som nämnde kinesisk maffia. Den kinesiska maffian kommer därför vid lämpligt tillfälla likvidera Mats Alm och dumpa honom där fiskarna tar hand om det mesta.

Jag säger så här och det här är absolut fakta - du känner inte Mats Alm lika bra som jag, jag vet att han är en mytoman som tror på sina egna sinnebilder för han är en sociopat. Jag känner den kinesiska maffian bra också. De gör inga misstag. De kommer tillbaka.
Senast redigerad av SingleStar 2014-12-04 kl. 03:19.
Citera
2014-12-04, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, Mats är väl att beskriva som en amatör i mordsammanhang; det märktes ju klart
och tydligt som han for fram...jisses, det saknar motstycke i svensk kriminalhistoria.
Så klantigt och ändå klara sig - det är rena undret...högre makter tycks ibland
beskydda våra mördare.
En nybörjare på mord men fortsättning kanske följer, vad vet man...? Nästa gång, om det
nu blir en "uppföljare", ageras det kanske mer genomtänkt och sansat.
Och helt räk- och kinesfritt får man förmoda.
Om MA hade varit gärningsmannen det hade funnits bindande bevis mot honom finns ingen tvekan om det.
Om en kvinna blir mördad den förste som blir misstänkt är den närmaste anhörig och oftast är det den personen som är den skyldige, men inte alltid.
Om den närmaste anhörig är gärningsmannen skall det finnas bevis för gärningen om inte så är fallet kan man dra slutsatsen att personen är oskyldig.
Ett mord där den närmaste anhörig är gärningsmannen är oftast mycket lätt att lösa, eftersom det finns idag mycket avancerade hjälpmedel för att hitta spår och bevis. Vid mord finns nästan alltid ett motiv av gärningsmannen.
De mord som kan vara besvärliga att lösa är anstiftade mord, där anstiftaren har alibi och gärningsmännen inte kände till mordoffret.
Vad gäller MA där finns inga bevis mot honom och inte heller några indicier att han mördat LC.
Han har inte heller blivit fälld för mord av domstolen, som är helt rätt.
Citera
2014-12-04, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Bara Mats Alm visste var kroppen fanns. Finns inga bevis på att någon annan kände till det.

Det var Mats Alm som nämnde kinesisk maffia. Den kinesiska maffian kommer därför vid lämpligt tillfälla likvidera Mats Alm och dumpa honom där fiskarna tar hand om det mesta.

Jag säger så här och det här är absolut fakta - du känner inte Mats Alm lika bra som jag, jag vet att han är en mytoman som tror på sina egna sinnebilder för han är en sociopat. Jag känner den kinesiska maffian bra också. De gör inga misstag. De kommer tillbaka.
Det finns ingenting som bevisar att MA visste var kroppen fanns, den som påstår att MA visste var kroppen fanns borde komma fram med bevis om det, exempelvis att han kom ensam till platsen, men några sådana bevis finns inte.
Jag anser det mycket underligt att det påstås att endast MA visste var kroppen fanns och det finns inga bevis till det. Det medför man kan påstå vad som helst och se det som en sanning, därför det passar in i ett önskat scenarium.
Du har dragit fram om någon kinesisk maffia i flera år nu, jag tror att det är du som är mytoman och fått den kinesiska maffian på hjärnan, du kanske har läst någon kioskdeckare om någon sådan maffia.
Citera
2014-12-04, 04:08
Bannlyst
Gar mats fri trots allt? Inte hangt med pa sistonde.
Det ar ju sjalvklart att det ar han som gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in