2014-12-03, 14:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vid alla mord är det motivet som är viktigt och i LC fallet borde fokus lagt på det anser jag.
Motivet är en livförsäkring och att slippa nesan att stå med byxorna nere den 8:e när bröllopet skulle skett. Inga pengar och inget beställt. Jag anser att det är ett rimligt motiv.

Hade GM följt "regissören"s anvisningar så hade GM gått helt vit ur detta men GM är inte den stabilaste av människor.
Citera
2014-12-03, 14:39
Medlem
[quote=upstepper|51334731]
Citat:
.

"Hur kan han vara så inihelvete korkad som tog kort på sig själv i Stockholm, han skulle hålla sig undan". Vad han menar är att ....

Du anser alltså att Du vet precis vad Storpappa Alm menar ?????

Pappa Alm fick ta på sej städrocken igen, på liknande sätt som efter stölden från kiosken,
då grillbiträdet Mats Alm stulit ca 100.000kr. Pappa betalade, städade efter odågan Mats.

Storstädning efter Mats Alm igen i samband med detta fall. Undrar vems fingeravtryck
som var så viktiga att torka bort? Kanske en dotter var inblandad?
Att han torkade av datorn var helt betydelselöst, de borde du förstå om det hade funnits fingeravtryck på datorn var de avtorkade innan datorn placerades i skåpet.
När jag ser till helheten av förhöret som gjordes med familjefadern är det på det viset som jag framfört.
Du måste se logiken med datorn, polisen var i Lottefors för att hämta datorn som de trodde fanns i huset, därför den fanns inte i bostaden som MA påstått, men varken polisen eller folket på gården kunde hitta någon dator. Datorn fanns inte i huset eller i lokalen på gården.
Datorn kom till det här skåpet långt efter att polisen varit och sökt den och även husets folk sökte den efteråt, utan att hitta någon dator.
Här måste man inse att den som placerade datorn i skåpet, var sannolikt motivet att datorn skulle hamna hos polisen och de skulle få tillgång till material på den, som skulle visa färdvägen för datorn.
Jag vill gärna ställa en fråga, tror du att Mats Alm visste färdvägen för datorn ?
Citera
2014-12-03, 14:56
Medlem
upsteppers avatar
Nej du Lagro, jag kan inte hålla med dej på någon endaste punkt i det som
du framför. Dina teorier är totalt verklighetsfrämmande.

Datorn, böckerna, med mera..Farfarsringen!!! Familjesymbolen!!!!
Alla dessa saker har mellanlagrats hos någon som Mats Alm litade på.
Denna person som ansvarade för sakerna fick "kalla fötter" och ville inte
längre förvara sakerna i sitt hem. De flyttades till Lottefors.
Fingeravtrycken som fanns på sakerna skulle ha kunnat avslöjat
vem denna person var, därför måste fingeravtrycken bort.
Storpappa Alm fick städa igen.

Mats Alm är självklart den person som lämnade sakerna till förvar,
därefter kan han inte styra över processen/förflyttningen av sakerna,
han satt ju på häktet när de flyttades till Lottefors.

Kan du nu svara på Hur du vet : hur länge Linda Chen låg på
platsen där hon senare "hittades"?
Hur du anser att Du vet vad Pappa Alm menar i förhör?
Jag har också läst förhöret (tack Grandioso!) och för mej är det helt
uppenbart att Familjefadern Alm blir komplett överraskad av bilderna på
Mats Alm i Stockholm, han tappar fattningen och försäger sig.
Senast redigerad av upstepper 2014-12-03 kl. 15:27.
Citera
2014-12-03, 16:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Enligt de uppgifter jag har om familjen är att det är en rejäl och ärlig familj, med en god sammanhålling i familjen också, en riktig kärnfamilj som Sverige borde ha fler av.

säger du det, lagro. berätta mer. var och hur har du tagit del av så ingående uppgifter att du kunnat bilda dig en så oerhört subjektiv och precis uppfattning?

resten av ditt inlägg är så skrattretande och idiotiskt att jag väljer att parafrasera mats alms stora idol leif gw persson:

Citera
2014-12-03, 18:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Enligt den teorin som jag har och uppgivit är att det var gärningsmännen som såg till att Lindas skor, vita tröja och handväska försvann från platsen där kroppen fanns.
Enligt den teorin var det någon som tog MA till platsen där kroppen fanns.

Den teorin är omöjlig eftersom den enda som kan ha fört Mats Alm till brottsplatsen är han själv, bärandes på Linda Chen som han har mördat. Om den kinesiska maffian var ute efter det Linda har så vill de ha det även av den som kan tänkas ha det, i detta fall Mats Alm. Den kinesiska maffian lämnar inga spår avsiktligt efter sig eller ens låter vittnen få finnas kvar i livet som kan berätta om saker och ting. Mars Alms egna teori kan bara mynna ut i en enda sak och det är att den kinesiska maffian snart söker upp honom och tystar honom för gott.
Citera
2014-12-03, 19:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Linda och Mats blev inbjudna till familjemiddagar i Lottefors flertal gånger, som gjorde att Linda nästan glömde bort Klarsyn, genom att Linda blev bemött med sådan respekt och accepterande av MA familjemedelemmar.
Oj då, och hur vet du nu detta då? Att "Linda skulle ha blivit så jävla bra omhändertagen
av den där "kärnfamiljen" som du ju ser som ett stort föredöme, att hon "nästan glömde
bort" existensen av sin låtsasmamma i Smålandsriket? Kan du förklara dig närmare, tack?

Dina inlägg i övrigt senaste dygnet är ju för övrigt bara samma dynga som vanligt.
Att du fortsätter tro på vad som kommer från den där odömde kvinnomördaren och
far hans eller ger sken av att du gör det, är ju bara helt otroligt och man vet fan inte
om man ska skratta eller gråta åt eländet.
Senast redigerad av Grandioso 2014-12-03 kl. 19:49.
Citera
2014-12-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Nej du Lagro, jag kan inte hålla med dej på någon endaste punkt i det som
du framför. Dina teorier är totalt verklighetsfrämmande.

Datorn, böckerna, med mera..Farfarsringen!!! Familjesymbolen!!!!
Alla dessa saker har mellanlagrats hos någon som Mats Alm litade på.
Denna person som ansvarade för sakerna fick "kalla fötter" och ville inte
längre förvara sakerna i sitt hem. De flyttades till Lottefors.
Fingeravtrycken som fanns på sakerna skulle ha kunnat avslöjat
vem denna person var, därför måste fingeravtrycken bort.
Storpappa Alm fick städa igen.

Mats Alm är självklart den person som lämnade sakerna till förvar,
därefter kan han inte styra över processen/förflyttningen av sakerna,
han satt ju på häktet när de flyttades till Lottefors.

Kan du nu svara på Hur du vet : hur länge Linda Chen låg på
platsen där hon senare "hittades"?
Hur du anser att Du vet vad Pappa Alm menar i förhör?
Jag har också läst förhöret (tack Grandioso!) och för mej är det helt
uppenbart att Familjefadern Alm blir komplett överraskad av bilderna på
Mats Alm i Stockholm, han tappar fattningen och försäger sig.
Det är en person som åker med bussen Stockholm-Söderhamn-Bollnäs och han bär på en ryggsäck med blandannat MA dator, som han använder på bussen upp till Bollnäs. Jag anser det som sannolikt att han har i ryggsäcken de här böckerna och smyckena, men det är ingen som vet vad ryggsäcken innehåller bortsedd från MA dator.
I Söderhamn är det en person som samtalar med datormannen och den personen bedömer datormannens längd till 170 cm, som gör att det kan inte vara MA, som är ca 185 cm.
Att fadern blev överraskad när han såg fotot på MA i Kungsträdgården det är helt förståeligt, det tar tid att få in fotot i sammanhanget, men när man ser till helheten finns det en logik till fotot.
Fotot av MA skulle bevisa att han varit i Stockholm, ingenting annat.
Det är någon som placerar datorn i skåpet, motivet till det är att avslöja färdvägen för datorn och sökningar på datorn skall övertyga att det var MA som sökte på datorn.
Vid förhören med MA tas det för givet att det är MA som åker med datorn, men så är inte fallet och därför vad han säger i förhören när han var försvunnen, klassas som lögn.

Enligt förundersökningen hade kroppen legat på samma plats tidsmässigt sedan hon försvann.
Vad fadern menar i förhöret är väl inget svårt att förstå.
Citera
2014-12-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Den teorin är omöjlig eftersom den enda som kan ha fört Mats Alm till brottsplatsen är han själv, bärandes på Linda Chen som han har mördat. Om den kinesiska maffian var ute efter det Linda har så vill de ha det även av den som kan tänkas ha det, i detta fall Mats Alm. Den kinesiska maffian lämnar inga spår avsiktligt efter sig eller ens låter vittnen få finnas kvar i livet som kan berätta om saker och ting. Mars Alms egna teori kan bara mynna ut i en enda sak och det är att den kinesiska maffian snart söker upp honom och tystar honom för gott.
Det finns inga bevis eller indicier att MA hade mördat LC, det finns ingen brottsplats som man kände till.
Det finns inga bevis eller indicier att MA har transporterat Lindas kropp.
Det gjordes ett antagande att MA hade flyttat kroppen från någon brottsplats till platsen där kroppen hittades.
MA dömdes för griftefridsbrott och om en kropp flyttas från en brottsplats till platsen där den hittades, erfordras inga bevis.
Hela fallet bygger på att ingen annan än MA visste var kroppen fanns.

MA har mig veterligen aldrig uttalat sig i det här fallet och det här fallet är avslutat och finns väl i arkiven.
Jag anser att du fantiserar om någon kinesisk maffia, som sannolikt inte finns och inte funnits heller.
Citera
2014-12-03, 23:44
Medlem
upsteppers avatar
Citat:

Enligt förundersökningen hade kroppen legat på samma plats tidsmässigt sedan hon försvann.
Vad fadern menar i förhöret är väl inget svårt att förstå.

Kan du visa på var i FUP det står att läsa att Linda Chens döda kropp har
befunnit sej på samma plats hela tiden efter försvinnandet?

Den enda som med säkerhet kan säga hur länge Linda Chens döda kropp har
befunnit sej på platsen är den som placerat den där, det verkar som att det
är du som placerat Linda Chens döda kropp i Norra Bertilsbo.

Som jag förstår förhöret med Storpappa Alm så blir han överraskad och bestört
när han får se bilden på sin son i Stockholm, han kunde inte ens i sin vildaste fantasi
tro att grabben var så inihelvete korkad att han tar ett foto på sej själv,
speciellt eftersom "han skulle hålla sej undan", betänk att Mats Alm smet iväg
istället för att infinna sej hos polisen där han skulle förhöras.....
Citera
2014-12-04, 00:11
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Det finns inga bevis eller indicier

Jag anser att du fantiserar om någon kinesisk maffia, som sannolikt inte finns och inte funnits heller.

Du ljuger igen, Lagro. Det finns många bevis och många indicier.

Mats Alm var den som sist såg Linda Chen i livet.

Det var Mats Alm som fantiserade om kinesisk maffia. Den kinesiska maffian finns.
Dock har det helt uteslutits att den kinesiska maffian har något att göra med just
detta brottsfall. Mordet på Linda Chen.
Citera
2014-12-04, 00:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det finns inga bevis eller indicier att MA hade mördat LC, det finns ingen brottsplats som man kände till.
Det finns inga bevis eller indicier att MA har transporterat Lindas kropp.
Det gjordes ett antagande att MA hade flyttat kroppen från någon brottsplats till platsen där kroppen hittades.
MA dömdes för griftefridsbrott och om en kropp flyttas från en brottsplats till platsen där den hittades, erfordras inga bevis.

MA har mig veterligen aldrig uttalat sig i det här fallet och det här fallet är avslutat och finns väl i arkiven.
Det finns inga bevis som stöder den misstänkte kvinnomördarens alla utsagor
om asiatiska män som är och våldgästar Lindas lägenhet i Falun och drogar ner Matsfjollan
innan man bär ner honom till en bil och placerar honom i ett bagageutrymme och
därefter beger sig bland annat till huvudstaden.
Asiater som förser skithögen med petflaska att urinera i och stoppar käften på honom
full med gamla friterade räkor doppade i sötsur sås...

Vem tror du har dragit igång allt det här med kidnapparliga av asiatisk härkomst?
Vem nämnde kineser först? Fundera på det du och återkom sedan med svar.

Varför är fjollan Mats inte angelägen om att Lindas banemän och de som rövade bort
honom själv några septemberdagar 2009 ska bli uppspårade om det vore sant nåt av
skiten han kläckt ur sig? Har han manat på polisen efter rättegång och allt, att försöka
hitta de skyldiga? Har han visat minsta intresse av att man finner den eller de som
ansvarar för att den unga kvinna som han påstod sig hålla av så högt och skulle ingått
giftermål med miste livet? Har han sörjt henne ett enda dugg egentligen?
Har han besökt hennes grav i Oskarshamn? Har han hört av sig en enda gång till
Lindas biologiska moder och Lindas bröder eller låtsasmamman efter allt som hänt?

Varför ska vi tro på någonting han säger förresten? Av allt detta sanslösa som han hävt ur sig?
Du tilltror fjollan M om full sanningsenlighet gällande allt som har med fallet att göra.
Varenda stavelse som kommer ur hans käft litar du på. Inte skymten av ifrågasättande.
Det vittnar inte bara om en otrolig naivitet, det är dessutom bevis på att man inte har
alla fjäderfäna hemma i hönsgården.
Senast redigerad av Grandioso 2014-12-04 kl. 00:56.
Citera
2014-12-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Kan du visa på var i FUP det står att läsa att Linda Chens döda kropp har
befunnit sej på samma plats hela tiden efter försvinnandet?

Den enda som med säkerhet kan säga hur länge Linda Chens döda kropp har
befunnit sej på platsen är den som placerat den där, det verkar som att det
är du som placerat Linda Chens döda kropp i Norra Bertilsbo.
Sid 2667 enligt förundersökningen:
Den sammanvägda bedömningen av de entomologiska och tafonomiska analyserna talar för att Linda Chen avled mellan 2009-08-01 och 2009-08-09.

Enligt sid 2665:
Det finns inget i det entomologiska materialet som antyder att kroppen skulle ha flyttats efter döden eller som motsäger det.

Poliser som observerade kroppen där den låg ansåg att den legat på samma ställe lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in