Resultat: .
0%
röster
2014-12-02, 16:05
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Fast även de här bättre spelarna har ju släppt igenom en del chanser, Neuer har haft att göra.

Jag tror nog att Neuer kommer ses som större efter karriären om han fortsätter hålla någorlunda nivå. Även om jag minns att Kahn dominerade 2002, och minns ett par av räddningarna, är det starkaste minnet nog ändå den tappade returen till Ronaldo i finalen. Neuer tog guld, och han var också helt utomjordisk i åtminstone nån av matcherna, och bra i resten.

Håller med dig också, Neuer har gjort fantastiska insatser. Diskussionen i Tyskland är ganska tydligt fokuserad på vem som är bäst - Kahn eller Neuer. Köpke, Schuhmacher, Lehmann eller annan valfri duktig tysk landslagsmålvakt är inte med i toppen.
Citera
2014-12-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Fast även de här bättre spelarna har ju släppt igenom en del chanser, Neuer har haft att göra.

Jag tror nog att Neuer kommer ses som större efter karriären om han fortsätter hålla någorlunda nivå. Även om jag minns att Kahn dominerade 2002, och minns ett par av räddningarna, är det starkaste minnet nog ändå den tappade returen till Ronaldo i finalen. Neuer tog guld, och han var också helt utomjordisk i åtminstone nån av matcherna, och bra i resten.

Bra poäng, Kahn tabbade sig när det gällde som mest. Men han är fortfarande ensam om att bli utsedd till VM:s bästa spelare, som målvakt. Och Tyskland hade som sagt ett av sina sämsta landslag någonsin. Det Bayern som Kahn spelade i var inte heller lika bra som Neuers Bayern o.s.v. Det måste räknas in när man bedömer en spelare.

Just nu håller jag nog Kahn högre. Men när Neuers karriär är över så kommer han anses var större och bättre än vad Kahn var.
Citera
2014-12-02, 20:24
Medlem
cyberkalles avatar
Boom chacka boom vilket fint uttalande från våra ultras idag där dom tvärt emot vad jag sagt och tycker ger sitt stöd och hoppas på att Dortmund snabbt tar sig ur krisen.
Detta trots psykopaten Klopp och hans senaste uttalande.

Klopp har gjort sig impopulär bland dom flesta supportrar i Tyskland när man läser alla kommentarer på hans sista tugg.
Citera
2014-12-02, 20:27
Medlem
Mastodontishs avatar
Som bollstoppare rakt av hade jag valt Kahn alla dagar, likaså att dirigera ett halvdagert försvar.

Men det Neuer gör är något annat, på det sättet han understödjer laget och gör att hela laget kan spela 10-20m högre upp är något annat. Normalt sätt är man då väldigt sårbar genom långbollar mot snabba kontringar. Men så som han spelar så tas den risken i nästan alla fall bort.

När lag förr spelade med man-man försvar fanns det många gånger liberos i försvaret som gjorde ett liknande jobb. Men med zonförsvar försvann det i princip helt fram tills nu alltså när Neuer gör något nytt. Som Beckenbauer en gång gjorde.
Citera
2014-12-02, 23:26
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Boom chacka boom vilket fint uttalande från våra ultras idag där dom tvärt emot vad jag sagt och tycker ger sitt stöd och hoppas på att Dortmund snabbt tar sig ur krisen.

Klopp har gjort sig impopulär bland dom flesta supportrar i Tyskland när man läser alla kommentarer på hans sista tugg.
Vad har Klopp sagt?
Citera
2014-12-03, 07:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Vad har Klopp sagt?

En jäkla massa men får överlägset mest skit när han pissar på dom egna fansen för att dom buar åt laget, han sa att om dom bara vill ha framgångar så kan dom bli Bayernfans.

Sedan så verkar han ha jättesvårt att ta kritik ja det finns en hel del att plocka ut vad han sagt men allt är ju på Tyska.

För er som kan språket så skrev La Bestia Negra(största fangruppen) så här igår.
Även Tomas Müller ger sitt stöd för Dortmund artiklar om det finns överallt.
Citera
2014-12-03, 09:10
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
En jäkla massa men får överlägset mest skit när han pissar på dom egna fansen för att dom buar åt laget, han sa att om dom bara vill ha framgångar så kan dom bli Bayernfans.

Sedan så verkar han ha jättesvårt att ta kritik ja det finns en hel del att plocka ut vad han sagt men allt är ju på Tyska.

För er som kan språket så skrev La Bestia Negra(största fangruppen) så här igår.
Även Tomas Müller ger sitt stöd för Dortmund artiklar om det finns överallt.

De har ju förvisso en poäng i deras inlägg. Att Dortmund har varit Bayerns sanna sportliga rival ett par år nu, nu är Bayern jagade av Neverkusen och Wolfsburg. Det kan ju knappast sätta skräck i Peps sinne. Alla ser väl hellre BVB som topp tre-fyra för t.ex. Hoffenheim.
Citera
2014-12-03, 13:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
De har ju förvisso en poäng i deras inlägg. Att Dortmund har varit Bayerns sanna sportliga rival ett par år nu, nu är Bayern jagade av Neverkusen och Wolfsburg. Det kan ju knappast sätta skräck i Peps sinne. Alla ser väl hellre BVB som topp tre-fyra för t.ex. Hoffenheim.
Dom vill säkert ha ett bättre Dortmund såg att även Robben och Lahm tyckt till om deras läge i tabellen.

Det sägs att Reus inte vill prata med Dortmund om något nytt kontrakt.
Hmm hur är det där med "echte liebe" egentligen? Går massor med Real rykten just nu.
Citera
2014-12-03, 14:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Ja, du har verkligen ingen nåd vad gäller Dortmund och klubbens spelare. Nu är du så vitt jag vet ingen kardinal, men likväl katolik:

http://www.katholisch.de/de/katholisch/themen/kirche_2/140223_kardinaele_gratulationen_rom.php

Citat:
Von einem Kardinal werde Güte, Verzeihen, Dienen bis hin zur Feindesliebe und Barmherzigkeit verlangt. Egoismus und Stolz dürfe es nicht geben.
"Lieben wir darum diejenigen, die uns feindlich gesonnen sind; segnen wir, die schlecht über uns sprechen; grüßen wir mit einem Lächeln, die es vielleicht nicht verdienen", sagte Franziskus. "Heilig zu sein ist kein Luxus", so der Papst. Jesus sei nicht gekommen, um "gutes Benehmen, das Benehmen der feinen Gesellschaft zu lehren", sondern um "den einzigen Ausweg aus dem Treibsand der Sünde zu zeigen, und dieser Weg ist die Barmherzigkeit".

Dortmunds kris kommer att redas ut, frågan är väl bara hur lång tid det tar. Efter matchen mot Hoffenheim hemma väntar tre bortamatcher, mot Hertha Berlin, Werder Bremen och Bayer Leverkusen.
Citera
2014-12-03, 17:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, du har verkligen ingen nåd vad gäller Dortmund och klubbens spelare. Nu är du så vitt jag vet ingen kardinal, men likväl katolik:

http://www.katholisch.de/de/katholisch/themen/kirche_2/140223_kardinaele_gratulationen_rom.php

Dortmunds kris kommer att redas ut, frågan är väl bara hur lång tid det tar. Efter matchen mot Hoffenheim hemma väntar tre bortamatcher, mot Hertha Berlin, Werder Bremen och Bayer Leverkusen.

Jag är en ond människa men jag ber om förlåtelse titt som tätt och hoppas på bättring.

I mitt nästa liv då kommer även jag tycka om Grosskreutz.

Citera
2014-12-04, 07:40
Medlem
cyberkalles avatar
Lite trevligt småsurr om Dortmund och Augsburg.
http://www.sueddeutsche.de/sport/mal-der-fussballschlagabtausch-klopp-kann-mit-seinem-feuer-das-team-mitreissen-1.2249701

Lite trevlig läsning om Augsburg laget som chockerar hela fotbollstyskland just nu.

http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1412/Artikel/fc-augsburg-elf-gruende-fuer-erfolg-der-ueberraschungsmannschaft-weinzierl-reuter-opta.html

Nu tror ju jag att Dortmund vinner i morgon mot Hoffenheim men om man mot förmodan skulle förlora vore det rätt av Klopp att vara kvar?
För lagets bästa vad tycker ni?
Citera
2014-12-04, 10:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Lite trevligt småsurr om Dortmund och Augsburg.
http://www.sueddeutsche.de/sport/mal-der-fussballschlagabtausch-klopp-kann-mit-seinem-feuer-das-team-mitreissen-1.2249701

Lite trevlig läsning om Augsburg laget som chockerar hela fotbollstyskland just nu.

http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1412/Artikel/fc-augsburg-elf-gruende-fuer-erfolg-der-ueberraschungsmannschaft-weinzierl-reuter-opta.html

Nu tror ju jag att Dortmund vinner i morgon mot Hoffenheim men om man mot förmodan skulle förlora vore det rätt av Klopp att vara kvar?
För lagets bästa vad tycker ni?

Svårt att säga. Laget har ju gått bra i CL, och jag tror svackan vänder snart. Å andra sidan är sex år hyfsat länge på en tränarposition. Han satt sju år på sitt första jobb i Mainz, den klubb han spelade för hela karriären. De många dåliga matcherna i höst indikerar väl antagligen vad bl.a. Götze, Blaszczykowski och Hummels betydde förra säsongen. Klopp får väl fråga sig: "vad skulle Jesus ha gjort?"

http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCrgen_Klopp

Citat:
Klopp is a Protestant Christian who frequently confesses his faith in public. In a number of interviews and evangelical publications he refers to Jesus Christ as the basis of his life.

Karln lär ju enligt media vara översvämmad av brev från kärlekskranka tyskor som vill spräcka hans andra äktenskap. Inte särskilt kristligt gjort av kvinnorna, kan man tycka.

För övrigt, cyberkalle, tror jag inte att du är någon ond människa. Bara ett hardcorefan av Bayern München.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in