Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-28, 21:50
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag har verkligen svårt att förstå att folk listar Wow-avsnittet som sitt favoritavsnitt. Misstänker att det mest är småbarn som gillar det enbart pga wow-miljön.

Jag har sett samtliga avsnitt minst fem gånger och räknas nog knappast som småbarn. Tycker WOW-avsnittet är väldigt bra. Inte topp 5 kanske men ändå väldigt kul

Omöjligt att göra en topplista, så jag kör mina favoriter från varje säsong. Bubblare inom parentes.

1. Volcano (Pinkeye)
2. Merry Christmas Charlie Manson! (Spookyfish)
3. Rainforest Schmainforest
4. Cartman's Silly Hate Crime
5. Scott Tenorman Must Die (Cartmanland)
6. Asspen (The Return of the Fellowship of the Ring to the Two Towers, The Death Camp of Tolerance)
7. I'm a Little Bit Country (Casa Bonita, Lil' Crime Stoppers)
8. Cartman's Incredible Gift (Goobacks, AWSOM-O, Up the Down Steroid)
9. Two Days Before the Day After Tomorrow (Bloody Mary, The Death of Eric Cartman, The Losing Edge, Die Hippie, Die)
10. Cartoon Wars (Manbearpig, Warcraft)
11. Night of the Living Homeless (Imaginationland)
12. Super Fun Time (About Last Night..)
13. Margaritaville (Pinewood Derby, Fatbeard)
14. Medicinal Fried Chicken (Coon-trilogin)
15. The Last of the Meheecans (T.M.I., The Poor Kid)
16. Cash For Gold
17. Black Friday-avsnitten
Citera
2014-11-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Om dom lyckas spinna skämtet på ett sätt så någon tycker det är kul så är det självklart ok.
Det är inte meningen att dom det handlar om ska tycka det är kul men om någon annan uppskattar skämtet så är det fortfarande komedi, hur osmakligt och provocerande det än är.
Får man fråga var du egentligen drar gränsen?
Tycker du att precis vad som helst är okej, så länge som "minst en person skrattar åt det"?
Är det okej att någon skämtar om ett terrorattentat och kallar det "humor" bara för att någon flög på ett speciellt sätt under explosionen?
Hade det varit okej att spela in judarna under Förintelsen och skämta om hur smala de ser ut och håna dem för att de äter för lite medan man själv står alldeles intill dem?
Skulle du inte tycka att den typen av skämt var lite smaklösa?
Det är bara kompletta svin som skulle få för sig att bete sig på det här sättet.

Och om du anser att mina exempel är "överdrivna" så medger du själv att de har gått över gränsen.
Senast redigerad av Mikael861 2014-11-29 kl. 14:42.
Citera
2014-11-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Får man fråga var du egentligen drar gränsen?
Tycker du att precis vad som helst är okej, så länge som "minst en person skrattar åt det"?
Är det okej att någon skämtar om ett terrorattentat och kallar det "humor" bara för att någon flög på ett speciellt sätt under explosionen?
Hade det varit okej att spela in judarna under Förintelsen och skämta om hur smala de ser ut och håna dem för att de äter för lite medan man själv står alldeles intill dem?
Skulle du inte tycka att den typen av skämt var lite smaklösa?
Det är bara kompletta svin som skulle få för sig att bete sig på det här sättet.

Och om du anser att mina exempel är "överdrivna" så medger du själv att de har gått över gränsen.

Jag anser inte att något av dina exempel är över gränsen sålänge någon tycker det är roligt.
Smaklöst är det såklart men humor får vara smaklöst.
Att ge sig på någon icke-offentlig person och kränka bara för kränkandes skull är något helt annat och knappst humor.

South park släppte för övrigt ett avsnitt om 9/11 precis efter det hänt så terrorism är uppenbarligen ok att skämta om även i usa om man gör det på rätt sätt.
Citera
2014-11-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
South park släppte för övrigt ett avsnitt om 9/11 precis efter det hänt så terrorism är uppenbarligen ok att skämta om även i usa om man gör det på rätt sätt.
Ja, men det avsnittet försökte inte vara okänsligt emot de som råkade ut för det, jag minns att det till och med hade ett ganska sympatiskt slut.
Det är inte direkt vad man skämtar om som jag anser fel, utan hur man skämtar om det.
Om Trey och Matt började göra någon sorts stå-upp-komedi precis efter 9/11 där de uppriktigt hånskrattade åt alla som hade förlorat någon anhörig den dagen så är jag ganska så säker på att flera av dem skulle bli rejält förbannade, det skulle då i alla fall jag bli.
Citera
2014-11-29, 16:51
Medlem
Cristuphers avatar
Måste nog säga att humancentipad är mitt favoritavsnitt:

"If I was gonna fuck my son, I'd kiss him first!"[kisses the boy on the forehead slowly]

"It does email and web browsing and shits in Kyle's mouth? This is the greatest thing ever invented."

"Oh no! Cuttlefish is about to come out ofu asshole!"

"Here it comes! Oh, it's going to be arot! Hold on, Kairu! I believe in youuuuuu!!!"
Citera
2014-11-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Gillar inte vad dom gjort med Randy. Han var mer balanserad förut. Nu ska han leka clown som alla andra istället för att vara en av de mer vettiga. Synd.

Sen Magic: The Gathering? Allvarligt? Känns ju sådär lagom fräscht.

Är du hög eller? Randys karaktär har aldrig varit balanserad eller vettig, utan mer over-the-top och svävar ut för mycket när han får någon idé, t.ex i Pinewood Derby när Randy måste vinna lådbilstävlingen till varje pris, eller Broadway Bro Down är väl det mest lysande avsnittet med Randy.
Citera
2014-12-02, 19:43
Medlem
Svensk besök i nästa avsnitt om nu inte Felix Kjellberg ljuger. i får anta att det kommer hamna om YT
Citera
2014-12-03, 14:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Måste nog säga att humancentipad är mitt favoritavsnitt:

"If I was gonna fuck my son, I'd kiss him first!"[kisses the boy on the forehead slowly]

"It does email and web browsing and shits in Kyle's mouth? This is the greatest thing ever invented."

"Oh no! Cuttlefish is about to come out ofu asshole!"

"Here it comes! Oh, it's going to be arot! Hold on, Kairu! I believe in youuuuuu!!!"

Kan bara hålla med - ett av de få avsnitten som jag sett om omedelbart efter jag sett det! Så bra att det tåls att ses två gånger på raken! WoW-avsnittet är också en klassiker jag avnjuter minst 2-3 gånger per år.
Citera
2014-12-03, 18:18
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kan bara hålla med - ett av de få avsnitten som jag sett om omedelbart efter jag sett det! Så bra att det tåls att ses två gånger på raken! WoW-avsnittet är också en klassiker jag avnjuter minst 2-3 gånger per år.

Samma här...fast måste säga att första avsnittet när din avatar introducerades för första gången fick mig nästan att trilla av stolen...chockblandat garvandes...
Citera
2014-12-03, 18:34
Medlem
frantiks avatar
Svårt att säga vilka som är bäst. Kriterierna kan variera så.

Men några favoriter är
Imaginationland trilogin
Butters very own episode
Marjorine
Douche and turd
Créme fraiche
Two days before the day after tomorrow
Asspen
Tweenway avsnittet
Butt out

Föredrar avsnitten där rRandy eller Butters är lite mer i fokus.
Citera
2014-12-03, 19:25
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Samma här...fast måste säga att första avsnittet när din avatar introducerades för första gången fick mig nästan att trilla av stolen...chockblandat garvandes...

Haha ja man kan inte låta bli att älska den stackars handduken! "Youre the weirdest charachter ever" - "I know..."

Länge sen man såg Mr Hanky nu förresten, kanske kommer han tillbaka i ett julavsnitt?
Citera
2014-12-03, 19:35
Medlem
Vad tycker ni om att Pewdiepie (Felix Kjellberg) ska vara med i nästa avsnitt?
Ska han göra röst till någon karaktär eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in