Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-15, 21:29
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87

S13:

Margaritaville(sjukt bra avsnitt)
Fishsticks

Sorry tänkte fel. Blanda ihop Margaritaville med avsnittet Bloody Mary från säsong 9(som är sjukt bra!).
Citera
2012-04-15, 22:03
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Sorry tänkte fel. Blanda ihop Margaritaville med avsnittet Bloody Mary från säsong 9(som är sjukt bra!).

Oj, vad olika smak vi måste ha... Tyckte Bloody Mary var lite halvlamt medan Margaritaville är ett av de bästa avsnitten någonsin imo. Fishsticks tyckte jag var ett riktigt bottenskrap, bara trams...
Citera
2012-04-15, 22:04
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Margaritaville är massa bra med. Till och med belönad med en Emmy.
Citera
2012-04-16, 03:55
Medlem
bigpoppas avatar
Riktigt besviken på avsnitten som kommit hittils, gissar på att det blir som förra säsongen. Ett par, tre stycken bra avsnitt och resten skräp
Citera
2012-04-16, 09:02
Medlem
Vilket avsnitt är det, när man intervjuar en massa olika folk på tv, så kommer man till den sista som intervjuas, så börjar han prata om små pojkar, typ "I like to compare this to an 8 year olds penis" eller något sånt
Citera
2012-04-16, 10:23
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Vilket avsnitt är det, när man intervjuar en massa olika folk på tv, så kommer man till den sista som intervjuas, så börjar han prata om små pojkar, typ "I like to compare this to an 8 year olds penis" eller något sånt
Ganska säker på att S06E12, A Ladder to heaven
Citera
2012-04-16, 12:31
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Att South Park blivit sämre med tiden håller jag med om, men jag förstår inte kritiken mot senaste avsnittet. Det var ju den patenterade SP-satiren när den var som bäst. Älskade attacken på slaktivism och skeva anti-mobbingkampanjer som bara går ut på att vissa vill känna sig nöjda med sig själva för en stund (jämför t ex med svenska Friends reklamfilmer med söta och skönsjungande ungar föreställande mobbingoffer) och lätt slår över till att själva använda mobbing utan att bry sig om de egentliga offren.

Dessutom var musiknumren grymma och det var skönt med den lugne popmusikintresserade Cartman istället för psykopat-Cartman som börjat kännas rätt tröttsam.
Citera
2012-04-16, 13:03
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Att South Park blivit sämre med tiden håller jag med om, men jag förstår inte kritiken mot senaste avsnittet. Det var ju den patenterade SP-satiren när den var som bäst. Älskade attacken på slaktivism och skeva anti-mobbingkampanjer som bara går ut på att vissa vill känna sig nöjda med sig själva för en stund (jämför t ex med svenska Friends reklamfilmer med söta och skönsjungande ungar föreställande mobbingoffer) och lätt slår över till att själva använda mobbing utan att bry sig om de egentliga offren.

Dessutom var musiknumren grymma och det var skönt med den lugne popmusikintresserade Cartman istället för psykopat-Cartman som börjat kännas rätt tröttsam.

Detta kan jag verkligen skriva under på. Tyckte avsnittet var ganska fenomenalt, iallafall i jämförelse med de rätt så haltande senaste avsnitten.
Citera
2012-04-16, 14:16
Medlem
Okej123s avatar
Förra säsongen var ju inte speciellt bra. Tycker dock denna säsong vart rätt okej hitills , Men håller fortfarande inte samma nivå som dom tidigare säsongerna.
Citera
2012-04-16, 14:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs

Tycker avsnittet när Randy gör sina bollar gigantiska för att få medical weed
Imaginationland trilogin
Margaritaville
osv osv

South Park är fortfarande bra, men inte riktigt top of the notch som ovanstående avsnitt.
Citera
2012-04-16, 22:34
Medlem
sandpeoples avatar
Inte lika bra som det en gång var men vadå då, ingen serie håller för evigt. Dom har ändå hållit på i 16 år nu, har kanske en 2-3 år (?) kvar i sig sen är det slut. Jag ser hellre på det dom gör nu än ingen South Park alls.
Citera
2012-04-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Ganska säker på att S06E12, A Ladder to heaven

Tack!
Senast redigerad av DonKilluminati 2012-04-16 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in