Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-03, 14:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinium
Jag vill gärna läsa FUP men undrar bara om det är några bilder på likdelar etc, vill inte se sådant av misstag. Vet någon?

Det finns inga sådana bilder med.
Citera
2014-12-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinium
Jag vill gärna läsa FUP men undrar bara om det är några bilder på likdelar etc, vill inte se sådant av misstag. Vet någon?

Finns inget sådant överhuvudtaget i FUP..allt bildmaterial från fyndplats och obduktion är sekretessbelagd och ligger i särskild bilaga som inte alls medföljer FUP som finns tillgänglig.
Citera
2014-12-03, 14:12
Medlem
Hon beskriver att hon först försökte få ner henne i en Ullaredspåse... Tänkte först att det lät väldigt korkat men sen såg jag bild på hur stora de var. ---> http://sv.tinypic.com/r/71o4/8
Citera
2014-12-03, 14:19
Medlem
Finns det nån bild på JA ?
Citera
2014-12-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Finns det nån bild på JA ?

Har för mig att någon postat någon länk från bilddagboken där det ska finnas en bild på honom. Annars kan jag fixa fram en gammal bild. Men vet inte hur bra det är att hänga ut honom.
Citera
2014-12-03, 14:32
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Undrar om JH avsiktligt undviker det handlande som skuldbelägger henne.
Hon svävar på knivhuggen, styckningen tycker hon är surrealistisk och dumpningen av kroppen sker i förbigående. Eller refereras det dåligt?
Citera
2014-12-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Undrar om JH avsiktligt undviker det handlande som skuldbelägger henne.
Hon svävar på knivhuggen, styckningen tycker hon är surrealistisk och dumpningen av kroppen sker i förbigående. Eller refereras det dåligt?

Varför tror alltid människor som aldrig befunnit sig i högstress situationer med adrenalinet pumpandes att hjärnan fungerar som en filmkamera.
Citera
2014-12-03, 14:45
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Varför tror alltid människor som aldrig befunnit sig i högstress situationer med adrenalinet pumpandes att hjärnan fungerar som en filmkamera.

Ande*s Svensson som refererar, skriver hela tiden att hon redogör detaljerat.
Missar han att skriva det, eller undviker JH detaljer just då i dessa situationer?
Citera
2014-12-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ande*s Svensson som refererar, skriver hela tiden att hon redogör detaljerat.
Missar han att skriva det, eller undviker JH detaljer just då i dessa situationer?

Han skriver att hon redogör osammanhängande och att hon hela tiden snöar in på smådetaljer. Blir lätt så om du inte har en klar bild av ett händelseförlopp att man istället dröjer sig kvar i dom fragment man har och redogör dessa ner i dom minsta beståndsdelar. Tidsuppfattning är också en sådan sak som helt går förlorad i såna här situationer, det man upplever som 30 sekunder kan enkelt vara fråga om 5-10 minuter.

Och sättet man sedan minns när hjärnan försöker ''återberätta'' är mer som en diabild presentation, där du får ''bildrutor'' att lägga pussel med.

Citat:
Hon kommer gång på gång in på detaljer och sidospår.
Senast redigerad av dip 2014-12-03 kl. 14:55.
Citera
2014-12-03, 14:59
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att den tilltalade är frisk nog att dömas till fängelse.
Intressant! Av det man läst känns det ju rätt överlagt, vad tror du är en rimlig dom i fallet (förutsatt att MGM befinns skyldig)?
Citera
2014-12-03, 14:59
Medlem
Bylines avatar
Städar ur min gamla HD och upptäcker att jag sparade ner alla 54 bilderna på GM's blogg: "Septemberjonna - Jag, mig själv och mitt ego"

Vet inte om dessa bilder redan finns redovisade i tråden eller uppladdade. Är ni intresserade av dessa bilder så kan jag zippa ihop dem och antingen mejla dem till någon eller ladda upp dem någonstans. På tre av bilderna är det småbarn med, så dessa tänker jag pixla bort.

Spar foldern tills imorgon.
Senast redigerad av Byline 2014-12-03 kl. 15:11.
Citera
2014-12-03, 15:03
Medlem
Första ljudinspelningen jag hittat: http://na.se/nyheter/nyheter/1.2747903-lyssna-25-aringens-egna-ord-fran-ratten

Dock med förvrängd röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in