2014-12-02, 12:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vilken kollega borde dömas?

Man tycker ju det men så verkar tydligen inte ha skett. Vad nu detta kan ha berott på? Kanske ren slapphet?

Är det några som skall åtalas för mordet på Karen Gebread, så är det just dessa tre personer som då var ansvarige på detta häkte.

Personligen så har jag en gång i tiden känt en av dessa chefer. Den här personen kom att stiga allt högre och högre inom kriminalvården p. g. a. av vissa s. k. "förtjänster".

Agneta Kempe lär väl vara en av dessa tre (och misstänker jag, ,den du talar om).. Vilka är de andra två, för Mellgren och Tennert stämmer ju inte in om man ser på tjänstegrad?
Citera
2014-12-02, 20:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett svagt kort redan för länge sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Agneta Kempe lär väl vara en av dessa tre (och misstänker jag, ,den du talar om).. Vilka är de andra två, för Mellgren och Tennert stämmer ju inte in om man ser på tjänstegrad?

Ja det är en av dessa tre. Två av namnen säger mig ingenting och vet alltså inget om dem.

Jag minns inte vilka respektive tjänstegrader dessa tre hade då den kvinnliga vårdaren blev ihjälslagen men ingen av dem arbetade i a f som vanlig kriminalvårdare.

Däremot känner jag mycket väl till hur den tredje personen betedde sig och på vilket sätt personen ifråga tog sig s. a. s. "framåt" inom kriminalvården. Detta var välkänt på den tiden då det begav sig.

Detta är dock länge sedan. På den här tiden var h*n redan då ett svagt kort men h*n utnyttjade sina s. k. "förtjänster" till bristningsgränsen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-12-02 kl. 20:04.
Citera
2014-12-03, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är en av dessa tre. Två av namnen säger mig ingenting och vet alltså inget om dem.

Jag minns inte vilka respektive tjänstegrader dessa tre hade då den kvinnliga vårdaren blev ihjälslagen men ingen av dem arbetade i a f som vanlig kriminalvårdare.

Däremot känner jag mycket väl till hur den tredje personen betedde sig och på vilket sätt personen ifråga tog sig s. a. s. "framåt" inom kriminalvården. Detta var välkänt på den tiden då det begav sig.

Detta är dock länge sedan. På den här tiden var h*n redan då ett svagt kort men h*n utnyttjade sina s. k. "förtjänster" till bristningsgränsen.
Tilltalade är Agn*ta K*mpe (e,e), And*rs M*lander (e,e) och R*bert Str*mfelt (o,ö). Därutöver är Charl*tte Magn*sson (o,u) misstänkt.

Källa: Södertörns Tingsrätt
Senast redigerad av Quarrel 2014-12-03 kl. 09:17. Anledning: Missade en tilltalad
Citera
2014-12-03, 09:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tilltalade är Agn*ta K*mpe (e,e) och And*rs M*lander (e,e). Därutöver är Charl*tte Magn*sson (o,u) misstänkt.

Källa: Södertörns Tingsrätt

Magnusson har jag haft som kvinsp - en av de bästa chefer jag haft. Agneta Kempe är också ett bekant namn, även om jag inte arbetade direkt under henne. Anders är ingen som får någon klocka att ringa.

Skall bli intressant att se hur anklagelserna mot dem ser ut och vilken del de brustit i samt vad de har för förklaring. De borde ju handla om anklagelser kopplade till deras respektive roll - ansvarsfördelning - och därmed borde var de brustit skilja sig åt.

Tyvärr är kriminalvården en verksamhet som tvingas fungera utan hänsyn till vad föreskrifter och säkerhet förespråkar - och i grunden ligger problematiken på en högre nivå än de närmaste cheferna rår över - detta då besparingar, neddragningar och en icke relevant budget inte medger en relevant personalstyrka - inte ens när man går med full bemanning.
Citera
2014-12-03, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Stämningsansökan
Senast redigerad av Quarrel 2014-12-03 kl. 09:48. Anledning: Fel dokument
Citera
2014-12-03, 09:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Stämningsansökan

Det du länkar till är domen mot Ljungström - inte stämningsansökan...

DOM
2012-03-26
Stockholm
Citera
2014-12-03, 09:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det du länkar till är domen mot Ljungström - inte stämningsansökan...

DOM
2012-03-26
Stockholm
Tack för påpekandet. Det är rättat nu.
Citera
2014-12-03, 10:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Tack för påpekandet. Det är rättat nu.
Tack.

Dock bör väl påpekas att Lotta Magnusson är vittne i egenskap av sin funktion - och inte misstänkt.
Citera
2014-12-03, 10:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tack.

Dock bör väl påpekas att Lotta Magnusson är vittne i egenskap av sin funktion - och inte misstänkt.
Hon kallas misstänkt i dagboksbladet.
Citera
2014-12-03, 10:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hon kallas misstänkt i dagboksbladet.
Men hon ÄR inte misstänkt - utan avförd och figurerar som vittne. Det är vad som ligger för handen EFTER förundersökningen är avklarad och åtal väckt/det läggs ned som är giltigt.
Citera
2014-12-03, 10:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men hon ÄR inte misstänkt - utan avförd och figurerar som vittne. Det är vad som ligger för handen EFTER förundersökningen är avklarad och åtal väckt/det läggs ned som är giltigt.
Du citerade svaret. Dagboksbladet som jag läste är dagsfärskt.
Citera
2014-12-03, 10:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du citerade svaret. Dagboksbladet som jag läste är dagsfärskt.
Då får du gärna länka till det - det verkar osannolikt att de väcker åtal mot tre om ärendet inte ens är färdigutrett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in