2014-10-26, 11:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Var finns GM numera. Jag undrar om han inte borde ha gett sig på andra intagna, eller åkt på en del stryk själv? Eller sitter såpass isolerad att han inte kan komma i kontakt med andra interner på så sätt?
Jag skulle gissa att ha sitter på en SÄK-avdelning, förhöjd säkerhet inom högsäkerhetsanstalt, med högre personaltäthet och mindre möjlighet att vistas utanför cellen - och jag skulle gissa att syftet är att skydda personal från angrepp i första hand.
Citera
2014-10-27, 21:45
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, din bild är felaktig - de flesta som utövat psykisk och fysisk misshandel på kvinnor riktar inte sin ilska mot varenda kvinna - utan mot den kvinna de tror sig äga.
Det är sällan de som utgör problem på häktena vare sig för manlig eller kvinnlig personal.

Jag behöver inte motivera mitt yrkesval alls.

Jag kan däremot konstatera att du är dåligt insatt i vad yrket innebär och hur det fungerar.

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag vid mer än ett tillfälle när det smällt fått förlita mig på äldre kriminalvårdare närmare pension samt kvinnliga kollegor ...
De stora starka har av någon lustig anledning missat det hela tills det är över eller förstärkning kommer springande .. muskler är alltså allt annat än samma sak som kompetens.

Det behöver du faktiskt inte.
Citera
2014-12-01, 07:59
Medlem
Quarrels avatar
SVT:s ABC: Rättegång efter häktesdöd
Citat:
På måndagen inleds rättegången mot tre tidigare chefer vid häktet i Huddinge.
Citera
2014-12-01, 13:30
Medlem
amentjeinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SVT:s ABC: Rättegång efter häktesdöd

Varför i helvete då? Om man nu måste vara så jävlig och döma någon utöver GM, så borde väl kollegan ligga närmast. Anser inte att hon borde åtalas, men hon borde aldrig mer få jobba inom ett yrke där man stöter på farligare saker än stopp i toan.
Citera
2014-12-01, 14:29
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amentjeina
Varför i helvete då?

För att brustit i informationen? En ensam vakt som vänder ryggen till en känt våldsbenägen intagen ska inte få hända.
Citera
2014-12-01, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amentjeina
Varför i helvete då? Om man nu måste vara så jävlig och döma någon utöver GM, så borde väl kollegan ligga närmast. Anser inte att hon borde åtalas, men hon borde aldrig mer få jobba inom ett yrke där man stöter på farligare saker än stopp i toan.
Vilken kollega borde dömas?

SVT:s ABC: Kriminalvårdschefer inför rätta efter häktesmordet
Citat:
Den intagne bedömdes som farlig och skulle därför, enligt reglerna, ledsagas av två kriminalvårdare men det visste inte Karen som var ensam och försvarslös.
Ska inte anställdas informeras om vilka regler som gäller, och vilka risker det finns, t.ex. i detta fallet att mannen var farlig?
Citera
2014-12-01, 19:38
Medlem
Kenty-59s avatar
Är det nån som ska åtalas, är det ju den som bestämt att kvinnor ska inkvoteras som plitar..
Citera
2014-12-01, 19:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Är det nån som ska åtalas, är det ju den som bestämt att kvinnor ska inkvoteras som plitar..
Varför det? Är det olagligt?
Citera
2014-12-01, 19:51
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför det? Är det olagligt?
Tydligen inte, men borde vara det.
Hade det varit det hade den där späda tjejen levt idag, men dom tycker väl att hon var värd att offras för feminismens skull..
Citera
2014-12-01, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Tydligen inte, men borde vara det.
Hade det varit det hade den där späda tjejen levt idag, men dom tycker väl att hon var värd att offras för feminismens skull..
Så du vet att det inte var olagligt och tycker åtal ska väckas iaf.
Citera
2014-12-02, 11:50
Moderator
Hamilkars avatar
Redan en generell diskussion om kvinnors allmänna lämplighet som plitar är av tvivelaktig topikalitet i tråden, men en diskussion om kvinnors lämplighet för det totalt orelaterade brandmansyrket har under alla som helst omständigheter inte ett piss att göra i en tråd om mordet på Karen Gebreab.

/Mod.
Citera
2014-12-02, 12:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Åtminstone en av dessa chefer var opassande att inneha en sådan befattning.

[quote=Quarrel|51311903]Vilken kollega borde dömas?

SVT:s ABC: Kriminalvårdschefer inför rätta efter häktesmordet

Ska inte anställdas informeras om vilka regler som gäller, och vilka risker det finns, t.ex. i detta fallet att mannen var farlig?[/QUOTE]

Man tycker ju det men så verkar tydligen inte ha skett. Vad nu detta kan ha berott på? Kanske ren slapphet?

Är det några som skall åtalas för mordet på Karen Gebread, så är det just dessa tre personer som då var ansvarige på detta häkte.

Personligen så har jag en gång i tiden känt en av dessa chefer. Den här personen kom att stiga allt högre och högre inom kriminalvården p. g. a. av vissa s. k. "förtjänster".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in