Var finns GM numera. Jag undrar om han inte borde ha gett sig på andra intagna, eller åkt på en del stryk själv? Eller sitter såpass isolerad att han inte kan komma i kontakt med andra interner på så sätt?
Jag skulle gissa att ha sitter på en SÄK-avdelning, förhöjd säkerhet inom högsäkerhetsanstalt, med högre personaltäthet och mindre möjlighet att vistas utanför cellen - och jag skulle gissa att syftet är att skydda personal från angrepp i första hand.
Nej, din bild är felaktig - de flesta som utövat psykisk och fysisk misshandel på kvinnor riktar inte sin ilska mot varenda kvinna - utan mot den kvinna de tror sig äga.
Det är sällan de som utgör problem på häktena vare sig för manlig eller kvinnlig personal.
Jag behöver inte motivera mitt yrkesval alls.
Jag kan däremot konstatera att du är dåligt insatt i vad yrket innebär och hur det fungerar.
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag vid mer än ett tillfälle när det smällt fått förlita mig på äldre kriminalvårdare närmare pension samt kvinnliga kollegor ...
De stora starka har av någon lustig anledning missat det hela tills det är över eller förstärkning kommer springande .. muskler är alltså allt annat än samma sak som kompetens.
Varför i helvete då? Om man nu måste vara så jävlig och döma någon utöver GM, så borde väl kollegan ligga närmast. Anser inte att hon borde åtalas, men hon borde aldrig mer få jobba inom ett yrke där man stöter på farligare saker än stopp i toan.
Varför i helvete då? Om man nu måste vara så jävlig och döma någon utöver GM, så borde väl kollegan ligga närmast. Anser inte att hon borde åtalas, men hon borde aldrig mer få jobba inom ett yrke där man stöter på farligare saker än stopp i toan.
Den intagne bedömdes som farlig och skulle därför, enligt reglerna, ledsagas av två kriminalvårdare men det visste inte Karen som var ensam och försvarslös.
Ska inte anställdas informeras om vilka regler som gäller, och vilka risker det finns, t.ex. i detta fallet att mannen var farlig?
Tydligen inte, men borde vara det.
Hade det varit det hade den där späda tjejen levt idag, men dom tycker väl att hon var värd att offras för feminismens skull..
Tydligen inte, men borde vara det.
Hade det varit det hade den där späda tjejen levt idag, men dom tycker väl att hon var värd att offras för feminismens skull..
Så du vet att det inte var olagligt och tycker åtal ska väckas iaf.
Redan en generell diskussion om kvinnors allmänna lämplighet som plitar är av tvivelaktig topikalitet i tråden, men en diskussion om kvinnors lämplighet för det totalt orelaterade brandmansyrket har under alla som helst omständigheter inte ett piss att göra i en tråd om mordet på Karen Gebreab.
Ska inte anställdas informeras om vilka regler som gäller, och vilka risker det finns, t.ex. i detta fallet att mannen var farlig?[/QUOTE]
Man tycker ju det men så verkar tydligen inte ha skett. Vad nu detta kan ha berott på? Kanske ren slapphet?
Är det några som skall åtalas för mordet på Karen Gebread, så är det just dessa tre personer som då var ansvarige på detta häkte.
Personligen så har jag en gång i tiden känt en av dessa chefer. Den här personen kom att stiga allt högre och högre inom kriminalvården p. g. a. av vissa s. k. "förtjänster".