2014-12-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Har Dalapolisen bara hög kompetens när ett mord sker i en bostad? Låg kompetens när ett mord sker utomhus? Eftersom du inte tror på Mats 'Griftefridaren' Alm som gärningsman i fallet, tror du att polisen hade kunnat nypa rätta gubbarna om de tänkt lite annorlunda? Vad skulle man lagt fokus på i utredningen från start tycker du?
Vid alla mord är det motivet som är viktigt och i LC fallet borde fokus lagt på det anser jag.
Citera
2014-12-03, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Att någon av MA familjemedlemmar varit inblandad är en omöjlighet.
En sådan sak är mycket lätt för polisen att kontrollera som de sannolikt också gjort och det fanns ingen misstanke från polisens sida för något sådant.
Att det funnits privata spekulationer och fantasier är något helt annat.
Hur tänker du nu Lagro? Privata spekulationer och fantasier är ju det enda du tillfört den här tråden...eller ska man kalla det vanföreställningar.
Hur tror du mördaren Mats Alm känner när han läser dina inlägg? Tror du han håller med dig i allt? Tror du de andra Almarna läser dina inlägg också?

Mvh
Citera
2014-12-03, 00:18
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Jag anser ...
Jag anser ...
Jag anser ...
Jag anser ...

ja, så fort du blir trängd, lagro, så kommer du med dina upprörda rabblande åsiktsdeklarationer. jag fäster lika stor trovärdighet vid dessa patologiska mantran som vid mats alms påstådda ninja-kidnappning. om du inte kan komma med något nytt, och inte vågar svara på raka frågor, kan du väl ta och hälsa familjen på storsvedvägen 1 i bollnäs..
Citera
2014-12-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Jag tror faktiskt han hade kunnat tjäna något på att erkänna. Det säger jag inte bara för att jag tar parti emot honom, för det finns det 100-tals kriminalfall där jag gör men inte försöker pådyvla någon friad ett erkännande, utan för att jag tror hans liv hade kunnat bli en aning bättre efter avtjänat straff. Vad lever han för liv idag egentligen? Utan arbete och utan kvinna? Avskydd av allmänheten? Om han hade fått ett 10+årigt straff hade han kunnat gå in i depå, kanske läsa någon smärre utbildning, byta namn, omvärdera livet och förhoppningsvis flytta långt bort för att kunna starta om igen. Som det var nu kom han liksom 'out of the frying pan and into the fire'. Känslan från allmänheten (och främst Lindas anhöriga) tror jag är ungefär: den här odågan drog hela svenska folket vid näbben med den mest uppenbara lögnen någonsin, och kom undan med det (minus griftedomen). Mats Alm är ofta på tapeten i indiciemålstrådar här på forat som ett sorts avskräckande exempel. Allmänheten hade nog kunnat vara lite mer förlåtande/förstående mot honom om han sagt lite mer av sanningen. Tror jag.
Du kan väl inte tro att någon skall erkänna ett mord därför att allmänheten kräver det och önskar utse en gärningsman som de anser passar in.
Vad gäller MA han blev inte dömd i Tingsrätten för något mord, som jag anser var helt rätt.
MA blev dömd för griftesfridsbrott där det gjordes ett antagande att MA flyttat kroppen från en brottsplats till platsen där den hittades.
Platsen där kroppen påträffats var ingen brottsplats, därför måste kroppen ha flyttats.
Någon brottsplats har aldrig hittats och på vilket sätt kroppen flyttats vet man inte.
Om en kropp flyttas från brottsplatsen och göms på något annat ställe erfordras inga bevis för det och det är griftesfridsbrott.
Citera
2014-12-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Hur tänker du nu Lagro? Privata spekulationer och fantasier är ju det enda du tillfört den här tråden...eller ska man kalla det vanföreställningar.
Hur tror du mördaren Mats Alm känner när han läser dina inlägg? Tror du han håller med dig i allt? Tror du de andra Almarna läser dina inlägg också?
Mvh
Alla som påstått att MA familjemedlemmar varit inblandad i LC mordet har sysslat med vilda spekulationer, fantasier och vaneföreställningar.
Polisen har aldrig kommit med några sådana påståenden eller misstankar.
Citera
2014-12-03, 00:58
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Alla som påstått att MA familjemedlemmar varit inblandad i LC mordet har sysslat med vilda spekulationer, fantasier och vaneföreställningar.
Polisen har aldrig kommit med några sådana påståenden eller misstankar.

Hur vet du vilka misstankar polisen har haft? Hur vet du vad polisen har påstått?
Citera
2014-12-03, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Hur vet du vilka misstankar polisen har haft? Hur vet du vad polisen har påstått?
Vid förhör som gjordes med familjemedlemmarna frågades alltid vad den personen gjorde eller var den tiden som polisen var intresserad att veta. Sedan kunde naturligtvis polisen kontrollera att uppgifterna var korrekta. Jag anser att Sverige har en mycket kompetent och ärlig poliskår, därför att kontrollera sådana uppgifter är inga problem.
Med datorn som fadern hittade efter att polisen varit och sökt den skapades vissa misstankar hos många, men det är en enkel förklaring varför datorn påträffades vid ett senare tillfälle.
Familjefadern skulle aldrig självmant anmält till polisen att han hittat datorn om han skulle ha hållit den gömd, det anser jag folk borde förstått de som kom med anklagelser mot honom.
Enligt de uppgifter jag har om familjen är att det är en rejäl och ärlig familj, med en god sammanhålling i familjen också, en riktig kärnfamilj som Sverige borde ha fler av.
När Linda blev sambo med Mats ansågs hon som en familjemedlem av alla i familjen. Det fanns ingen främlingsfientlighet eller rasism mot Linda, som hade sina rötter från Kina och Vietnam.
Man kan påstå utan överdrift att familjen var ett föredöme att möta och acceptera personer med utländsk bakgrund.
Linda och Mats blev inbjudna till familjemiddagar i Lottefors flertal gånger, som gjorde att Linda nästan glömde bort Klarsyn, genom att Linda blev bemött med sådan respekt och accepterande av MA familjemedelemmar.
Citera
2014-12-03, 05:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vid förhör som gjordes med familjemedlemmarna frågades alltid vad den personen gjorde eller var den tiden som polisen var intresserad att veta. Sedan kunde naturligtvis polisen kontrollera att uppgifterna var korrekta. Jag anser att Sverige har en mycket kompetent och ärlig poliskår, därför att kontrollera sådana uppgifter är inga problem.
Med datorn som fadern hittade efter att polisen varit och sökt den skapades vissa misstankar hos många, men det är en enkel förklaring varför datorn påträffades vid ett senare tillfälle.
Familjefadern skulle aldrig självmant anmält till polisen att han hittat datorn om han skulle ha hållit den gömd, det anser jag folk borde förstått de som kom med anklagelser mot honom.
Enligt de uppgifter jag har om familjen är att det är en rejäl och ärlig familj, med en god sammanhålling i familjen också, en riktig kärnfamilj som Sverige borde ha fler av.
När Linda blev sambo med Mats ansågs hon som en familjemedlem av alla i familjen. Det fanns ingen främlingsfientlighet eller rasism mot Linda, som hade sina rötter från Kina och Vietnam.
Man kan påstå utan överdrift att familjen var ett föredöme att möta och acceptera personer med utländsk bakgrund.
Linda och Mats blev inbjudna till familjemiddagar i Lottefors flertal gånger, som gjorde att Linda nästan glömde bort Klarsyn, genom att Linda blev bemött med sådan respekt och accepterande av MA familjemedelemmar.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser dina idiotiska inlägg, arg blir man I alla fall när man ser hur trångsynt du är som nästan glorifierar Mats och hans familj.
Citera
2014-12-03, 11:26
Medlem
upsteppers avatar
Familjefadern anmälde INTE till polisen att han hade "hittat" datorn,
han tog in alla prylarna i huset och torkade bort alla fingeravtryck. Varför?

Att han senare insåg hur tydlig hans inblandning var och att han då
sent omsider lämnade sakerna till polisen för att rädda sitt eget skinn
är klarlagt.

Familjetraditionen att gifta sej med en kusin borde ha fungerat även för
Mats Alm, kanske det inte fanns någon kusin i lämplig ålder?

Risken med kusingifte är att avkomman inte blir helt som planerat,
tydligt illustrerat genom Familjefaderns uttalande:
-Hur kan han vara så inihelvete korkad som tar kort på sej själv i Stockholm,
han skulle ju hålla sej undan.
Citera
2014-12-03, 11:38
Medlem
JanBananEliassons avatar
Citat:

Mitt tidigare inlägg verkar raderats, men jag kan säga att det är ställt utom allt rimligt tvivel att MA mördade sin blivande hustru.. Att fadern hjälpt till med detta fega brott är avskyvärt, så har dom mage att titta folk i ansiktet.. Sen att han kunde sitta och gråta i tv är för mig helt obegripligt sjukt..
Nån som kan tänka sig tro vad han har för sjukdom denna MA?
Citera
2014-12-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Familjefadern anmälde INTE till polisen att han hade "hittat" datorn,
han tog in alla prylarna i huset och torkade bort alla fingeravtryck. Varför?

Att han senare insåg hur tydlig hans inblandning var och att han då
sent omsider lämnade sakerna till polisen för att rädda sitt eget skinn
är klarlagt.

Familjetraditionen att gifta sej med en kusin borde ha fungerat även för
Mats Alm, kanske det inte fanns någon kusin i lämplig ålder?

Risken med kusingifte är att avkomman inte blir helt som planerat,
tydligt illustrerat genom Familjefaderns uttalande:
-Hur kan han vara så inihelvete korkad som tar kort på sej själv i Stockholm,
han skulle ju hålla sej undan.
Familjefadern hittade datorn i ett skåp som han öppnade i huset på gården och samma skåp hade blivit öppnat massor med gånger tidigare och ingen dator fanns där.
Det är självklart han blev skärrad och kanske torkade av datorn som han sade, om han hade försökt gömma datorn tidigare medvetet, han skulle aldrig ha tagit fram den och sagt att han torkat av den
och sedan anmälde till polisen att han hittat datorn. Du borde förstå att det är hur lätt som helst att förinta en dator på landsbygden.

"Hur kan han vara så inihelvete korkad som tog kort på sig själv i Stockholm, han skulle hålla sig undan". Vad han menar är att en som skall hålla sig undan som många påstod, han tar väl inte kort på sig själv.
Det där kortet som är taget i Kungsträdgården är på Mats Alm, men det är inte han som tar fotot, jag anser att fotot skulle vara ett bevis att MA hade varit i Kungsträdgården.
Den personen som åker upp med MA dator till Bollnäs, jag anser det är inte MA, utan en helt annan person, det fanns också en person som samtalade med datormannen på bussen och bedömde datormannen till 170 cm lång, samma längd som personen, men MA är ca 185 och skillnaden blir alldeles för stor, 15 cm är väldigt mycket när det gäller längd.
Senast redigerad av Lagro 2014-12-03 kl. 12:50.
Citera
2014-12-03, 14:14
Medlem
upsteppers avatar
[quote=Lagro|51333864].

"Hur kan han vara så inihelvete korkad som tog kort på sig själv i Stockholm, han skulle hålla sig undan". Vad han menar är att ....

Du anser alltså att Du vet precis vad Storpappa Alm menar ?????

Pappa Alm fick ta på sej städrocken igen, på liknande sätt som efter stölden från kiosken,
då grillbiträdet Mats Alm stulit ca 100.000kr. Pappa betalade, städade efter odågan Mats.

Storstädning efter Mats Alm igen i samband med detta fall. Undrar vems fingeravtryck
som var så viktiga att torka bort? Kanske en dotter var inblandad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in