Citat:
Ursprungligen postat av
freethespeech
Jag håller inte med Sveriges beslut om att släppa in invandrare på 90-talet, jag anser inte att en civilbefolkning har rätt att fly från ett krig i deras hemland, iaf inte på bekostnad av ett neutralt land.
Det sagt så... Sverige måste ta konsekvenserna OCH ansvaret över att vi har släppt in "våldsbenägna mansgrisar". Vi är de riktiga mansgrisarna OM vi inte försöker vara respektfullt tillmötesgående mot dessa människor.
På tal om mansgrisar, jag som svensk man.
tycker att svenska män (jag inräknad) är precis lika mkt mansgrisar som islamister.
så ett angreppssättet skulle vara att tona ner "våldsbenägenheten"?
Varför har dem en överdriven våldsbenägenhet?
Precis. bara för att vi har byggt upp ett en gång blomstrande och stabilt samhälle så betyder inte det att vi är skyldiga att hjälpa människor på andra sidan jorden som har haft civilisationer i stor skala tusentals år innan vi hittade till kalla Sverige och dom har ännu inte lyckats få fungerande samhällen trots sitt långa ''försteg'' så varför skulle medelårsfolket göra skillnad i ett civiliserat land?
om inte medeltidsfolket tänker visa någon sorts respekt för Sverige och svenskarna i stort trots att vi i många fall räddat deras liv genom att släppa in dom så har vi heller ingen skyldighet att visa dom respekt. I min mening så ska dom vara evigt tacksamma och tillmötesgående eller få en enkelbiljett hem till respektive hemländer.
nu handlar tråden om Invandrare, vill du prata om svenska män så starta en annan tråd.
det finns vetenskapliga rapporter där man pratar om en så kallad MAOA-gen eller ''våldsgen'' som enligt rapporten är överrepresenterad hos framför allt folk från mellanöstern, afrika och sydamerika och den går i grova drag ut på att de som besitter den genen bl.a. känner mindre empati och sympati och därav begår bestialiska brott. du kan googla och hitta den enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
freethespeech
i Sverige skickas en släkting ut för att återställa familjens heder? därför "våldtar" de inte sina egna.
låter väldigt ''tunt'' och jag kan inte köpa det argumentet. det finns ju ett klipp som florerar på nätet där någon Norsk radiokanal intervjuar några afrikaner, somalier tror jag det var där reportern ställer frågan varför dom anfaller Norska kvinnor.
Negern svarar att dom ''respekterar'' norska kvinnor men att när dom dricker alkohol så kan dom inte kontrollera sig och attackerar kvinnorna...
man hör ju på det uttalandet att även Lågt IQ och en markant högre testosteronhalt måste spela in bra med brist på empati och sympati bl.a.
Citat:
Ursprungligen postat av
freethespeech
Svenska 14-isar har blivit våldtagna av mena-folk sedan 90-talet... de har skärpt lagstiftningarna lite..
typ som "det är inte relevant med smink och kläder" men fortfarande känner jag ett flertal kvinnor som har blivit våldtagna utan att anmäla pga rättsväsendet arbetsetik i dessa fall - återigen...
Mansgrisar finns även i Sverige.
Där har du rätt i att vårat rättsväsende i den frågan är en aningen förlegat. visst du kan lagstifta en samtyckeslag men i praktiken lär den inte göra någon större skillnad, möjligtvis några få fler fällande dommar men rättssäkerheten kommer ju inte att ändras varken i denna fråga eller någon annan då man i Sverige hellre friar än fäller vilket är det mest civiliserade och humana.
sen ska tilläggas att just Våldtäkter (som tas upp i många andra trådar här inne) är väldigt svåra att behandla då det oftast finns ett offer samt en alt flera misstänkta gärningsmän och ofta är alkohol inblandat ev andra substitut och ord står mot ord samtidigt som kvinnan förmodligen inte var helt nykter vilket försämrar hennes sida av historien pga minnesbrist vilket redan skälper den som har bevisbördan på sig från början dvs kvinnan.
Citat:
Ursprungligen postat av
freethespeech
1. sålla "strängare" skulle bara leda till att de som faktiskt flyr för sitt liv, inte kommer in, eftersom databasen över "kriminella" kommer från regimen som jagar personerna - således kan vi helt enkelt bara förbjuda invandring och spara in lite pengar på migrationsverkets löner.
2. återigen, piskan är inte ett redskap som skall användas i ett demokratiskt samhälle... det är helt enkelt inte en smart "framtids investering" av att skapa generationer vars enda samhörighet är lidande & misär.
3. om du tar bort 2:a generationen, så är det så det fungerar idag - fast det klart, deras fängelsestraff avtjänas i svenska fängelser, där en plats uppgår till... mkt pengar / dygn.
Men nu handlar alltså denna tråd om att förhindra att människor sätts i fängelse/begår brott.
4.hårdare regler gör att man hellre går ut i en "blaze of glory" än att blir tagen, tex genom att mörda brottsoffret för att tysta dem... återigen piskan är inte ett godtagbart redskap för att disciplinera bort ett "dåligt beteende".
piskan är ett bra medel att förtrycka någon med... och så blir det bara en snöbolls effekt iom att män våldtar för att känan makt.
1: ja för det första så ska Asylanter enligt FN inte ges rätt att söka Asyl i Sverige då dom ska söka asyl i första bästa land dom kommer till inom EU vilket ofta är någon av de många sydöststaterna. dom som inte beviljas asyl har ca 30st andra länder i EU att söka asyl i så dom åker inte per automatik tillbaka till respektive länder.
2: jo men numera så är ju inte Sverige en demokrati längre utan snarare än Demokratur pga dåligt aggerande fårn 7-klövern samt etablissemanget och media. jag ser hellre att de som verkligen vill stanna faktiskt visar det annars blir folk för bekväma och tillför till slut inget utan blir en börda för resten av folket som försöker bygga upp välfärden. ska vi sluta med prov i skolan kanske tycker du för att ''piskan'' inte är rätt väg? du kan ju tänka dig själv hur det skulle sluta. inte bra alls.
3: Jag anser att Invandrares beteende rotar sig i genetik och inte i att dom är segregerade. det är skillnad på människor och människor, svarta och vita, män och kvinnor jag förstår i ärlighetens namn varför så många har så svårt att förstå det? vi är byggda olika och vi fungerar till viss del olika. ta vilket annat djursläkte på jorden ex apor eller hajar. det finns olika sorter i olika utföranden, vissa är mer aggressiva än andra men dom är ju släkt fast det är ju egentligen det enda som dom har gemensamt många gånger.
så ja om du deporterar kriminella Invandrare så får det en väckarklocka att ringa hos övriga och deporteras dom så kostar inte det samhället lika mycket pengar som det skulle om man istället väljer att fängsla dom. med det sagt anser jag inte att det går att ändra på ett djupt inrotat och delvis genetiskt beteende.
4: delvis sant. men sänkta straff gör ju inte heller saken bättre eller hur? om man fick 1 månad för våldtäkt om man blir dömd så ja räkna ut resten själv.
det är en ytterst intressant diskussion. därav också min tanke att importerade problem som är överrepresenterade kan man även exportera ut ur landet igen. på så sätt behöver man inte ''piska'' folk väsentligt mycket mer än vad man gör idag och de svenskar som begår brott tar vi hand om på sedvanligt vis.