2013-12-03, 18:19
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Ja, du vill få det till att det även kan finnas genetiska/rasliga faktorer bakom. Tja, det kan det kanske finnas. Men hur bevisar man det? Rasforskning är ju minst sagt tabubelagt, så det förs tyvärr inte mycket forskning på det området. Och det finns ju många andra faktorer, som inte har med etnicitet och ras att göra, som bevisligen påverkar deras överrepresentation i brottsstatistiken. T. ex. kultur, uppfostran och traumatiska upplevelser.

Ja precis.
Jag känner mig nöjd med ditt svar och tycker vi har nått samsyn i den mån det går i den här diskussionen.
Citera
2013-12-03, 18:26
  #254
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Enkel förklaring.
Människor med olika personlighetstyp har olika mobilitet.
Och det leder tex till anrikningsfenomen så fort en landsgräns skall passeras.

Dumskallar tex är för korkade att undra eller oroa sig över vad som väntar i det främmande landet. De bara åker.
Kloka människor däremot oroar sig över hur de skall försörja sig i det främmande landet och hur de skall klara språket.
Därför åker dumskallar medans kloka människor stannar hemma.


Och drägg oroar sig inte över försörjning. Det är ju bara att stjäla eller råna någon eller sälja arslet.
Skötsamt folk har inte dessa försörjningsalternativ i sin planering och stannar därför hemma.

Det leder till att det bland både turister och invandrare anrikas slödder och idioter.
Kriminaliteten är därför störst på platser där det finns turister och invandrare.

Denna anrikning gäller även svenskar som åker utomlands och skämmer ut sverige.
Svenskar har väl blivit portförbjudna på vissa turistorter. Svensken är tydligen en skitstövel utomlands. Ett bevis på att anrikning av personlighetstyp är det rätta svaret.
Utomlands är svenskar bara sketna kriminella invandrare som är mer kriminella än infödingarna.

De invandrare som kommer till sverige är inte representativa för befolkningen i sina hemländer. I hemlandet är befolkningen mindre kriminell.
Citera
2013-12-03, 18:30
  #255
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Ja precis.
Jag känner mig nöjd med ditt svar och tycker vi har nått samsyn i den mån det går i den här diskussionen.

Nu tror ju inte jag på den rasliga faktorn, men jag kan ju inte heller påstå att jag vet att det inte påverkar. För det gör jag inte.

Det är synd att man pga skygglappar och rädsla inte forskar mer på området. Att man anser att det är onödigt och inte behövs, samtidigt som det snarare är större genetisk skillnad mellan olika människoraser än mellan olika hundraser.
Citera
2013-12-03, 19:00
  #256
Bannlyst
Jag har suttit i 6 olika svenska anstalter plus fyra olika häkten och det jag kan säga är detta : I runda tal skulle jag vilja påstå att mellan 50-60% av de intagna faktiskt är svenskar, som heter Carl, Bertil, Johan och Sven men de ser kanske inte ut som din lärare eller kollega på jobbet. De flesta är alkisar eller tjackisar...
Sedan finns ekonomer, advokater och politiker som sitter inne för antingen ekobrott, kvinnomisshandel eller för att ha knullat sina barn.

Brott som invandrare sitter för är oftast misshandel, stölder och narkotikabrott. Det är lite komiskt uppdelat faktiskt Araber sitter oftast för misshandel, Balkanfolk sitter för stölder ( zigenare likaså), negrer sitter för knark och finnarna är alkisar.

Svenskarna sitter oftast i förtroenderådet och är oftast den gruppen som tar in knark (Subutex, heroin och röka)

Jag har dock skött mig och blivit en vanlig svensson sedan 2005 så tiderna kanske har förändrats en del där inne pga att Rumänien och några andra skitländer fått inträde till EU och Sverige.. Men det kan inte ha skett en för markant förändring för åtta år...
Citera
2013-12-03, 19:06
  #257
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebananas
Jag har suttit i 6 olika svenska anstalter plus fyra olika häkten och det jag kan säga är detta : I runda tal skulle jag vilja påstå att mellan 50-60% av de intagna faktiskt är svenskar, som heter Carl, Bertil, Johan och Sven men de ser kanske inte ut som din lärare eller kollega på jobbet. De flesta är alkisar eller tjackisar...
Sedan finns ekonomer, advokater och politiker som sitter inne för antingen ekobrott, kvinnomisshandel eller för att ha knullat sina barn.

Brott som invandrare sitter för är oftast misshandel, stölder och narkotikabrott. Det är lite komiskt uppdelat faktiskt Araber sitter oftast för misshandel, Balkanfolk sitter för stölder ( zigenare likaså), negrer sitter för knark och finnarna är alkisar.

Svenskarna sitter oftast i förtroenderådet och är oftast den gruppen som tar in knark (Subutex, heroin och röka)

Jag har dock skött mig och blivit en vanlig svensson sedan 2005 så tiderna kanske har förändrats en del där inne pga att Rumänien och några andra skitländer fått inträde till EU och Sverige.. Men det kan inte ha skett en för markant förändring för åtta år...

Tänk på att: Med "överrepresentation" menas en högre procent i förhållande till demografisk andel av befolkningen. Att de flesta i fängelserna är svenskar är inte så konstigt då svenskarna fortfarande utgör ca 80-85% av befolkningen.
Citera
2013-12-03, 19:17
  #258
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Tänk på att: Med "överrepresentation" menas en högre procent i förhållande till demografisk andel av befolkningen. Att de flesta i fängelserna är svenskar är inte så konstigt då svenskarna fortfarande utgör ca 80-85% av befolkningen.

Du har helt rätt. Men samtidigt är faktiskt 80-90% av svartskallarna ekonomiskt utsatta. Hur många har åkt skidor, eller har varit i Thailand? Hur många har råd och köpa sommarstuga? Sen ska vi inte snacka om konsekvenserna som krig och elände medför... Varför ska Beril snatta när hans föräldrar tillsammans har en inkomst på 115000 kr?! Det är vad många har i årslön ute i förorterna.

Du anar inte vilka sjuka historier jag har hört från folk. Det fanns en somalisk snubbe som såg sin stackars mamma bli gruppvåldtagen av soldater, som avrättade henne efter att ha knullat henne framför hennes barn.

Hur många svenskar har upplevt svält, misär, krig eller desperation? Inte konstigt att man inte är överrepresenterad!!
Citera
2013-12-03, 19:19
  #259
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebananas
Du har helt rätt. Men samtidigt är faktiskt 80-90% av svartskallarna ekonomiskt utsatta. Hur många har åkt skidor, eller har varit i Thailand? Hur många har råd och köpa sommarstuga? Sen ska vi inte snacka om konsekvenserna som krig och elände medför... Varför ska Beril snatta när hans föräldrar tillsammans har en inkomst på 115000 kr?! Det är vad många har i årslön ute i förorterna.

Du anar inte vilka sjuka historier jag har hört från folk. Det fanns en somalisk snubbe som såg sin stackars mamma bli gruppvåldtagen av soldater, som avrättade henne efter att ha knullat henne framför hennes barn.

Hur många svenskar har upplevt svält, misär, krig eller desperation? Inte konstigt att man inte är överrepresenterad!!

Samtidigt så ser man aldrig några fattiga svenskar i utanförskap som bränner bilar och kastar sten på polisen. Det är alltid invandrare.

Sedan så är det faktiskt så att de riktigt fattiga och mest utsatta har inte råd att ta sig hit. Det är de som har råd som kommer hit. Och väldigt ofta så har de inte ens akut skyddsbehov. Det pratas också mycket om s. k. "Flyktingbarn", som i själva verket ofta är unga vuxna. Därav uttrycket "skäggbarn".
__________________
Senast redigerad av TheBurden 2013-12-03 kl. 19:30.
Citera
2013-12-03, 19:34
  #260
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Samtidigt så ser man aldrig några fattiga svenskar i utanförskap som bränner bilar och kastar sten på polisen. Det är alltid invandrare.

Sedan så är det faktiskt så att de riktigt fattiga och mest utsatta har inte råd att ta sig hit. Det är de som har råd som kommer hit. Och väldigt ofta så har de inte ens akut skyddsbehov. Det pratas också mycket om s. k. "Flyktingbarn", som i själva verket ofta är unga vuxna. Därav uttrycket "skäggbarn".

Handen på hjärtat- Om du fick välja, skulle du välja de som är mest utsatta eller dessa som är här nu?! Om dessa är så dåliga som du påstår så vill varken du eller jag ha med de "riktigt fattiga och utsatta" och göra. De är säkert mer krigsskadade än de som är här.
Visst blir det lite ambivalent när vissa aspekter av problematiken lyfts upp?

Det var någon i början av tråden som sa att 90% av de intagna är invandrare, det vill jag förtydliga att han har fel.
__________________
Senast redigerad av svennebananas 2013-12-03 kl. 19:41.
Citera
2013-12-03, 19:40
  #261
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebananas
Handen på hjärtat- Om du fick välja, skulle du välja de som är mest utsatta eller dessa som är här nu?! Om dessa är så dåliga som du påstår så vill varken du eller jag ha med de "riktigt fattiga och utsatta" och göra. De är säker mer krigsskadade än de som är här.
Visst blir det lite ambivalent när vissa aspekter av problematiken lyfts upp?

Jag vill att vi inför totalstopp för all utomeuropeisk invandring och istället lägger alla ekonomiska resurser på att hjälpa folk på plats i deras hemländer. Det är den långsiktiga lösningen, och då kan vi hjälpa så enormt många fler än de fåtal vi lägger resurserna på idag.
Citera
2013-12-03, 19:44
  #262
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jag vill att vi inför totalstopp för all utomeuropeisk invandring och istället lägger alla ekonomiska resurser på att hjälpa folk på plats i deras hemländer. Det är den långsiktiga lösningen, och då kan vi hjälpa så enormt många fler än de fåtal vi lägger resurserna på idag.

Tänk efter innan du skriver... De största kriminella i Sverige och Norden är faktiskt Baklan-ligor och zigenare från Rumänien , polska ligor.

Att införa totalstopp är som att sluta äta mat för att man inte ska riskera o bli sjuk av någon microrganism. Det är orimligt liksom...
Citera
2013-12-03, 19:48
  #263
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebananas
Tänk efter innan du skriver... De största kriminella i Sverige och Norden är faktiskt Baklan-ligor och zigenare från Rumänien , polska ligor.

Att införa totalstopp är som att sluta äta mat för att man inte ska riskera o bli sjuk av någon microrganism. Det är orimligt liksom...

Att införa ett totalstopp för utomeuropeisk invandring är ett bra första steg. Sedan så vill jag också att mängden invandrare vi tar in per år minskar väldigt kraftigt. Helst så hade jag velat se helt stängda gränser tills vi fått ordning på bostadsbristen och den höga arbetslösheten.
Citera
2013-12-03, 19:52
  #264
Medlem
Haha! Med er logik så låter det som att det aldrig behövts fängelsen innan invandringen... man slutar aldrig förvånas...

Nåväl, det vore väl på sin plats med lite underlag för diskussion här? Statistik, data och fakta kanske. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in