2014-12-01, 16:03
Medlem
Filantropis avatar
En av de häktade, JS. https://www.facebook.com/j*hannes.s*derlund.9?pnref=friends.search *=o
Citera
2014-12-01, 17:23
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldScratch
Konstigt. Måste ha vart innan 7års åldern isåfall. Minns inte allt, men minns att han flög på pensionärer och slog till dom i ryggarna. En kärring vart tvungen att operera om sig efter hans attack. Han slog in källarfönster, bröt upp förråd. Minns också en gång när jag mötte han vid Åkes Kiosk och han slog en hund, för att han fick för sig att gubben med hunden tittade snett på honom. Han pissade i trappuppgångar, slog sönder väggarna och så vidare, där han bodde. Kan också minnas att han hade med sig porrtidningar hemifrån som han satt ute på gården och visade de andra barnen. Morsan hans höjde knappt på ögonbrynen när han härjade runt. Ingen pli på ungen alls.

instämmer, de är mycket märkligt att han uppfattats som en "lugn och snäll kille" utav någon överhuvudtaget. men man kanske är de när man lyckas få besöksförbud mot sig från sin far efter att man har misshandlat och rånat honom, vad vet jag..?
Citera
2014-12-01, 18:29
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Konstigt. Måste ha vart innan 7års åldern isåfall. Minns inte allt, men minns att han flög på pensionärer och slog till dom i ryggarna. En kärring vart tvungen att operera om sig efter hans attack. Han slog in källarfönster, bröt upp förråd. Minns också en gång när jag mötte han vid Åkes Kiosk och han slog en hund, för att han fick för sig att gubben med hunden tittade snett på honom. Han pissade i trappuppgångar, slog sönder väggarna och så vidare, där han bodde. Kan också minnas att han hade med sig porrtidningar hemifrån som han satt ute på gården och visade de andra barnen. Morsan hans höjde knappt på ögonbrynen när han härjade runt. Ingen pli på ungen alls.
Låter ju helt bisarrt. Han ser ju inte direkt ut som man kan förvänta sig. Har han någon diagnos? Han är 24 år, vad gör han? Jobbar? Vad jobbar han med?

Citat:
Ursprungligen postat av myza1973
Jo han har facebook...
Skickar pm
Tack för PM.
Citera
2014-12-01, 22:38
Medlem
Låter ju inte som att någon "råkat" slå ihjäl henne i ett bråk.. "Kroppen är ännu inte identifierad men ska enligt polisen ha utsatts för mycket grovt våld."
Citera
2014-12-01, 23:20
Medlem
OldScratchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Har han någon diagnos? Han är 24 år, vad gör han? Jobbar? Vad jobbar han med?

Skulle inte förvåna mig alls om han har någon diagnos. Han ser inte 'farlig' ut, och dumflinar jämt när man stöter på han. Precis som när han var barn. Han verkade aldrig förstå när han hade gjort något fel. Kommer ihåg en gång när han hade en grej för sig. Han körde in pinnar i cykelhjulen när folk cyklade förbi han. En gång gjorde han det på fel person och fick sig en riktig jävla avhyvling. Men han stod bara där och flinade. När gubben sen cyklade iväg var han där igen med pinnen. Som om han inte minns vad som hänt precis.

Ingen aning om jobb osv nu, men för ca 1 år sen var han med i något arbetsmarknadsprogram via arbetsförmedlingen, där han fick lära sig skriva CV. Hörde via en bekant att det var en jävla cirkus under 'lektionerna'. Har fått känslan av att han är helt ointresserad av ett riktigt jobb. Sett han många gånger på torget fladdra runt. Men som sagt, vet inte hur det låg till nu innan det här. Men kan väl aldrig tro att han har ett jobb, eftersom det sägs att han bor i husvagn. Han hade en lägenhet i Horndal för ca 2 år sen som han vart vräkt ifrån, för att han slagit sönder den.
Citera
2014-12-01, 23:28
Medlem
Quarrels avatar
DT: Båda männen häktade
Citat:
Därför sträcker sig häktningstiden bara i en vecka, mot normala två veckor. Om åklagaren inte kan arbeta upp misstanken till "sannolika skäl" – den högre misstankegraden – innan dess, så kommer männen att släppas. I helgen har långa förhör hållits med dem, och båda nekar till brott.
[...]
– Formellt sett är kroppen fortfarande inte identifierad, sade jourhavande förundersökningsledare [namn] till DT i helgen.
En del frågetecken kvarstår att räta ut.
Citera
2014-12-02, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pesp-one
instämmer, de är mycket märkligt att han uppfattats som en "lugn och snäll kille" utav någon överhuvudtaget. men man kanske är de när man lyckas få besöksförbud mot sig från sin far efter att man har misshandlat och rånat honom, vad vet jag..?

Han är en jävligt lugn och snäll kille! Om det stämmer om hans far så kan du ge dig fan på att hans far har förtjänat de. Hans far har aldrig ställt upp eller funnits för honom! Jävligt mycke smutskastning här, blir ju så förbannad, kalla han gör GM när han är bara skäligen misstänkt osv jävla nötter!!!
Citera
2014-12-02, 06:42
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig alls om han har någon diagnos. Han ser inte 'farlig' ut, och dumflinar jämt när man stöter på han. Precis som när han var barn. Han verkade aldrig förstå när han hade gjort något fel. Kommer ihåg en gång när han hade en grej för sig. Han körde in pinnar i cykelhjulen när folk cyklade förbi han. En gång gjorde han det på fel person och fick sig en riktig jävla avhyvling. Men han stod bara där och flinade. När gubben sen cyklade iväg var han där igen med pinnen. Som om han inte minns vad som hänt precis.

Ingen aning om jobb osv nu, men för ca 1 år sen var han med i något arbetsmarknadsprogram via arbetsförmedlingen, där han fick lära sig skriva CV. Hörde via en bekant att det var en jävla cirkus under 'lektionerna'. Har fått känslan av att han är helt ointresserad av ett riktigt jobb. Sett han många gånger på torget fladdra runt. Men som sagt, vet inte hur det låg till nu innan det här. Men kan väl aldrig tro att han har ett jobb, eftersom det sägs att han bor i husvagn. Han hade en lägenhet i Horndal för ca 2 år sen som han vart vräkt ifrån, för att han slagit sönder den.

Lägenheten i Horndal va för mer än 2 år sen, för 2 år sedan bodde han i en lägenhet i skogsbo, åsgårdsvägen!
Citera
2014-12-02, 07:47
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskBång
Han är en jävligt lugn och snäll kille! Om det stämmer om hans far så kan du ge dig fan på att hans far har förtjänat de. Hans far har aldrig ställt upp eller funnits för honom! Jävligt mycke smutskastning här, blir ju så förbannad, kalla han gör GM när han är bara skäligen misstänkt osv jävla nötter!!!

lugna ner dig några kilo, jag vet mycket väl vem snubben är jag också, och så jävla oskyldig är han fan inte! jag personligen är väldigt säker på att han är gm och vadå smutskastning!? jag har inga problem att slänga de i ansiktet på honom nästa gång jag ser honom, så sitt för fan inte där och spela hardcore! jävla pajas
Citera
2014-12-02, 08:05
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Lugn och snäll kille? Jag tvivlar på att han har gjort mycket under sitt liv som kan anses som varken lugnt, sofistikerat, vänligt eller positivt.
Citera
2014-12-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Lugn och snäll kille? Jag tvivlar på att han har gjort mycket under sitt liv som kan anses som varken lugnt, sofistikerat, vänligt eller positivt.

Nä men då vet du tydligen inte så mycket om vad han gjort i sitt liv. Jag däremot känner honom ganska väl personligen och jag vet att han är en jävligt lugn och snäll kille. Sen är det många lugna och snälla killar som det går snett för, men det gör ju inte en person till ond. Men skulle det visa sig att han är skyldig ja då har han varit ond men fan för att döma någon på förhand.
Citera
2014-12-02, 18:43
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Nä men då vet du tydligen inte så mycket om vad han gjort i sitt liv. Jag däremot känner honom ganska väl personligen och jag vet att han är en jävligt lugn och snäll kille. Sen är det många lugna och snälla killar som det går snett för, men det gör ju inte en person till ond. Men skulle det visa sig att han är skyldig ja då har han varit ond men fan för att döma någon på förhand.

Ond är ett svårt begrepp. Jag växte upp i närheten och hade av och till en hel del kontakt med familjen. Det här med att J skulle varit snäll och fin innan droger kom in i bilden kan jag inte hålla med om. Minns en sommar när J firade någon form av kalas hemma hos en släkting. Jag befinner mig i grannhuset. Hör lite skrik och spring. Sen att J får lite skäll för att han kastat äpplen på sina 2-3 år gamla kusiner. Lugnt 5 min sedan hör jag gallskrik. J har förstått att man inte kastar äpplen på småbarn och går logiskt nog vidare till att kasta stenar, på barnens huvuden. Skrik, någon pratar om "det blöder som fan". J var alltså 9 eller 10 när detta utspelar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in