Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Återkom görna med en recension på Mikellern.
Så gärna, var inne på tanken, plus att jag precis slagit upp den
Jaha, en liten skönhet på 13 %, ska bli spännande:
Utseende: svart, lätt rödbrun färg med ca två fingrar högt skum
Doft: oj, hallon, hallonsylt, körsbär, belgisk jäst, sötlakrits, kanske lite toffeekola
Smak: en framträdande syra, lakritsen är tydlig, inslag av hallonen, len trots procenthalten, behaglig syra i eftersmaken, mycket bra balans!
Nu har jag inte druckit upp hela, långt ifrån, men kan inte låta bli att imponeras över balansen i denna öl! Ingen spritighet att tala om, otroligt len. Hallon och lakrits (som jag känner av mycket i smaken) fungerar väldigt bra tillsammans! Köp en flaska om ni kommer över, men är kanske smart att dela med någon, både pga. alkoholen och priset