2014-07-14, 02:04
Medlem
Micro eftersom du vaknat till liv igen postar jag mitt senaste svar på din replik.

Citat:
Ursprungligen postat av Vederbörande
På häkte sitter det väl en jävla massa kvinnofridskränkare och våldtäktsmän som ofta under lång tid och strukturellt utövad psykisk och fysiskt misshandel på kvinnor. De har ofta en direkt nedvärderande syn på kvinnor och att dessa intagna har svårt med kvinnor som ska bestämma över dem borde du veta om du jobbat på häkte. Ofta viker de sig direkt vid konfrontation med män däremot.

Jag förstår att du försöker motivera ditt yrkesval och känner ett behov av att hävda dig i ett yrke där män de facto är bättre lämpade för de farligare delarna av arbetet. Det finns givetvis mängder med bra tjejer och arbetsuppgifter där kvinnor kan briljera, men män är bättre när det blåser hårt. Med undantag för en hel drös med värdelösa män som aldrig borde satt sin fot inom ett säkerhetsrelaterat yrke.

Micro, kan du med handen på hjärtat säga att du aldrig sagt eller tänkt att det är skönt med en stor, trygg karl som kollega?
Jag har tänkt det flera gånger, jag vet kollegor som sagt "hade jag jobbat med X hade jag aldrig vågat göra Y", eller "jag ville inte starta nåt för att jag jobbade med X den dagen". Oftast är det också tjejer som jobbar med tjejer som säger så. Hur kommer det sig om ni nu är likvärdiga och vet att män har någon inbyggd spärr från att ge sig på er?
Citera
2014-07-14, 10:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Micro eftersom du vaknat till liv igen postar jag mitt senaste svar på din replik.
Citat:
På häkte sitter det väl en jävla massa kvinnofridskränkare och våldtäktsmän som ofta under lång tid och strukturellt utövad psykisk och fysiskt misshandel på kvinnor. De har ofta en direkt nedvärderande syn på kvinnor och att dessa intagna har svårt med kvinnor som ska bestämma över dem borde du veta om du jobbat på häkte. Ofta viker de sig direkt vid konfrontation med män däremot.
Nej, din bild är felaktig - de flesta som utövat psykisk och fysisk misshandel på kvinnor riktar inte sin ilska mot varenda kvinna - utan mot den kvinna de tror sig äga.
Det är sällan de som utgör problem på häktena vare sig för manlig eller kvinnlig personal.

Citat:
Jag förstår att du försöker motivera ditt yrkesval och känner ett behov av att hävda dig i ett yrke där män de facto är bättre lämpade för de farligare delarna av arbetet. Det finns givetvis mängder med bra tjejer och arbetsuppgifter där kvinnor kan briljera, men män är bättre när det blåser hårt. Med undantag för en hel drös med värdelösa män som aldrig borde satt sin fot inom ett säkerhetsrelaterat yrke.
Jag behöver inte motivera mitt yrkesval alls.

Jag kan däremot konstatera att du är dåligt insatt i vad yrket innebär och hur det fungerar.

Citat:
Micro, kan du med handen på hjärtat säga att du aldrig sagt eller tänkt att det är skönt med en stor, trygg karl som kollega?
Jag har tänkt det flera gånger, jag vet kollegor som sagt "hade jag jobbat med X hade jag aldrig vågat göra Y", eller "jag ville inte starta nåt för att jag jobbade med X den dagen". Oftast är det också tjejer som jobbar med tjejer som säger så. Hur kommer det sig om ni nu är likvärdiga och vet att män har någon inbyggd spärr från att ge sig på er?
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag vid mer än ett tillfälle när det smällt fått förlita mig på äldre kriminalvårdare närmare pension samt kvinnliga kollegor ...
De stora starka har av någon lustig anledning missat det hela tills det är över eller förstärkning kommer springande .. muskler är alltså allt annat än samma sak som kompetens.
Citera
2014-07-14, 13:32
Medlem
DickyTickers avatar
Från en som jobbar på häktet fick jag höra mer om den råa misshandeln och jag ville nästan spy utan att ha sett bilderna. Bilderna vill jag inte ens se.

Helt sjukt hur detta kan få gå till på det sättet. Att vårdaren var ensam med honom....
Citera
2014-10-03, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
SVT:s ABC: Dödsfall i jobb ska utredas snabbare
Citat:
Eller, som i fallet med mordet vid häktet i Huddinge: vems eller vilkas fel var det att kriminalvårdaren var ensam och obeväpnad med en man som klassats som farlig och som vid alla förflyttningar skulle åtföljas av två anställda? Rättegången väntas ta omkring 20 dagar och domen kommer att dröja.

– Det här är inga uppsåtliga brott utan oaktsamhetsbrott. Det gäller att hitta vem i verksamheten som varit straffbart oaktsam, säger [namn].

Bevisen blir inte lika hårda. Åtalen ogillas i högre grad av rätten jämfört mot många andra typer av mål.

– Det innebär att våra utredningar måste vara extra noggranna, säger [namn].
Citera
2014-10-03, 21:40
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Till ovanstående citat. Det blir intressant att följa det här! Ett väldigt komplicerat läge eftersom det kan diskuteras från alla möjliga vinklar om vem eller vilka som bär skuld. Vidare handlar det också om hur stor skuld det handlar om.
Citera
2014-10-25, 13:29
Medlem
någon som vet vilken kändis detvar som kritiserade att en tjej får ha det jobbet (då hon är svag) och aftonhoran fick feminist panik? har läst för mycket feminist texter nyligen behöver något som väger upp
Citera
2014-10-25, 13:45
Medlem
eireanns avatar
Någon som har del 1 av fup? Länken som finns är trasig
Citera
2014-10-25, 13:50
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoneg
någon som vet vilken kändis detvar som kritiserade att en tjej får ha det jobbet (då hon är svag) och aftonhoran fick feminist panik? har läst för mycket feminist texter nyligen behöver något som väger upp

Ulf Brunnberg?
Citera
2014-10-25, 13:58
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Ulf Brunnberg?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15296645.ab

Och han har helt rätt..
Citera
2014-10-25, 14:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59

Och han har helt rätt..

Ja, självklart kan han uttala sig om både brandmän och kriminalvårdare .. han lär ju ha sprungit in i många brasor och vara insatt i hur kriminalvården fungerar .. eller not ...

Enkelt uttryck och helt sant...
Citat:
Man kan inte bli arg på Ulf Brunnberg lika lite som man kan bli arg på en hundvalp som kissar i tvätthögen, båda gör så gott de kan utifrån respektive bildningsnivå.
http://www.aftonbladet.se/wendela/kronikorer/malinwollin/article15297732.ab
Citera
2014-10-25, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59

Och han har helt rätt..

Det var tråkigt att hon blev mördad men han har helt rätt.
Citera
2014-10-25, 23:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Var finns GM numera. Jag undrar om han inte borde ha gett sig på andra intagna, eller åkt på en del stryk själv? Eller sitter såpass isolerad att han inte kan komma i kontakt med andra interner på så sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in