2014-11-25, 05:51
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Jag är ledsen men någon måste säga det. Martin och Fritte bombar nåt så in i helvete under livepoddarna. Det är inte tillfälligheter längre. Publiken tycker mycket bättre om Nisse och David.

Att behöva höra Martin gå upp i sin AAAALLRA MEEEEEST UPPSPEEEEELTAAAAAA RÖÖÖÖÖÖÖST för att ingen, verkligen ingen ska missa att nu är det läge för en applåd... och ändå blir han tvungen att avsluta med ett "hur mår ni?" när han märker att det kommer fan i mig inga reaktioner.

För mig är det ett svaghetstecken för en komiker att inte kunna kontrollera ens en publik som på förhand borde vara otroligt välvilligt inställd.
Citera
2014-11-25, 12:01
Medlem
kedjuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Många av dem är väl hans gamla polare?

Livepod är för övrigt ett jävla gissel. Klarar inte att lyssna oavsett pod.
Varför envisas alla med det? Ingen har någonsin gjort det bra.

Bara jag som inte får reklam i AMK på iTunes?
Får det i andra poddar men inte AMK.
Det är ett bra sätt att bygga publik, skapa inkomster och göra underhållande kvällar för de som kan vara på plats. Det är inte anpassat eller riktat för de som lyssnar i efterhand.

Gillar man det inte i podform är det nog bäst att hoppa dem poddarna, för sin egen skull. Ibland, som med AMK, tycker jag det fungerar bra som pod men i andra fall har gett upp helt då det bara blir pinsamt.

Men som sagt, det är inte anpassat för efterhandslyssning. De släpper väl podden också för att vara schysta mot de som inte kan ta sig dit men det är nog lika skitsamma egentligen. I regel tycker jag standup med livepublik fungerar dåligt på inspelning, om det inte är större produktioner. Alltid bättre på plats, så som det är tänkt.
Citera
2014-11-25, 16:02
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedjus
Det är ett bra sätt att bygga publik, skapa inkomster och göra underhållande kvällar för de som kan vara på plats. Det är inte anpassat eller riktat för de som lyssnar i efterhand.

Gillar man det inte i podform är det nog bäst att hoppa dem poddarna, för sin egen skull. Ibland, som med AMK, tycker jag det fungerar bra som pod men i andra fall har gett upp helt då det bara blir pinsamt.

Men som sagt, det är inte anpassat för efterhandslyssning. De släpper väl podden också för att vara schysta mot de som inte kan ta sig dit men det är nog lika skitsamma egentligen. I regel tycker jag standup med livepublik fungerar dåligt på inspelning, om det inte är större produktioner. Alltid bättre på plats, så som det är tänkt.

Själva grejen är väl att man tror att det ska vara någon sorts skrattfest bara för att det är live. Jag menar, hur ofta garvar man högt när man lyssnar på podden i lurarna liksom, kanske högst ett par tre gånger per avsnitt. Men det betyder ju inte att podden är dålig. När man ser dom live så inser man också att dom faktiskt inte bryr sig så mycket som man tror om huruvida folk garvar eller inte. Det kan lika gärna vara ett skönt surr bara, vilket funkar det med.
Citera
2014-12-01, 15:37
Medlem
talgoxens avatar
Jag tillhör de 99 % som tycker livepoddarna är skit.

Stämning och känslan som killarna och publiken har i rummet överförs inte överhuvudtaget till podcasten. När de småsjunger/nynnar med i signatursången är det säkert härligt gemytligt under inspelning men i podden låter det bara konstigt och exkluderande för de som inte var där.

Jag är dock inte emot reklam i poddar, till skillnad från många andra på flashback, så jag unnar de verkligen att tjäna pengar på inträde. Men livepodd är fortfarande skit ur lyssnarperspektiv.
Citera
2014-12-01, 18:03
Medlem
Ballongdjurs avatar
Jag lyssnade på AMK när podden var ny, men lade ner efter 3-4 avsnitt.
Nyss börjat lyssna igen på de nya avsnitten (förutom liveavsnitten) och arbetar mig sakta bakåt.
Har nått fram till avsnitten där endast Martin och Fritte är stående gäster, och OJ vad dåligt det blir när Nisse och framförallt David inte är med.
Minns varför jag tappade podden från början.

David är halva podden. Överlägset roligast.
Nisse är också ganska bra.
Martin är bra på att strukturera, lite programledarroll och gör så att det inte bara blir trams.
Fritte tillför inget tyvärr. Inte min typ av humor.
De bästa avsnitten är med bara David, Martin och Nisse.
Citera
2014-12-01, 22:38
Medlem
robomans avatar
Ja jag lyssnade hyfsat regelbundet när David Druid var med, men slutade när han försvann. Började lyssna varje vecka när jag märkte vilka stjärnor Nisse och David är.
De läser ju tråden här, så det känns förstås lite märkligt att skriva när jag vet att de kommer läsa det. Men de får se det som beröm av Nisse och David istället för något annat. Jag lyssnar inte på varken Alex & Sigge eller Filip & Fredrik så där har AMK ändå lyckats.
Citera
2014-12-02, 05:30
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Ja jag lyssnade hyfsat regelbundet när David Druid var med, men slutade när han försvann. Började lyssna varje vecka när jag märkte vilka stjärnor Nisse och David är.
De läser ju tråden här, så det känns förstås lite märkligt att skriva när jag vet att de kommer läsa det. Men de får se det som beröm av Nisse och David istället för något annat. Jag lyssnar inte på varken Alex & Sigge eller Filip & Fredrik så där har AMK ändå lyckats.
Så det är bekräftat att de läser tråden?
Förstår dock inte varför det skulle kännas märkligt.
Lägger man ut något till allmän konsumtion, i det här fallet på iTunes, så får man också räkna med att lyssnare har åsikter.
Spelar ingen roll att det är en gratisprodukt.
Saklig kritik utan personangrepp är inte näthat.
Citera
2014-12-02, 09:27
Medlem
robomans avatar
Citat:
Så det är bekräftat att de läser tråden?
Förstår dock inte varför det skulle kännas märkligt.
Lägger man ut något till allmän konsumtion, i det här fallet på iTunes, så får man också räkna med att lyssnare har åsikter.
Spelar ingen roll att det är en gratisprodukt.
Saklig kritik utan personangrepp är inte näthat.
"vet" betyder i det här fallet "antar".
David drog upp någon topplista som en flashbackare skrivit över deltagarna i TSKNAS och AMK. Och jag tror att de flesta där inte skulle kunna hålla sig för att läsa diskussioner om de själva.

Nej det är inte "näthat", men jag gillar ju deras produkt och det de gör, så jag vill ju vara tydlig med vad jag menar så att de begriper att jag ger beröm och inte kritik.
Citera
2014-12-02, 09:59
Medlem
swimp78s avatar
Podden med Simon G och Markus nånting hade sällsynt dåligt flow.
Vet inte varför, gillar båda. Kanske är det för att de är gäster. När de vanliga är med flyter det på bättre Blev lite osynk mellan olika deltagare, där t ex Markus försökte dra mer "tanke-spaningar" och andra (läs: Simon G) jagade billiga oneliner-poänger.
Citera
2014-12-02, 10:58
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Podden med Simon G och Markus nånting hade sällsynt dåligt flow.
Vet inte varför, gillar båda. Kanske är det för att de är gäster. När de vanliga är med flyter det på bättre Blev lite osynk mellan olika deltagare, där t ex Markus försökte dra mer "tanke-spaningar" och andra (läs: Simon G) jagade billiga oneliner-poänger.
Nu har jag inte hört senaste, men första gången Simon G var med så var han jävligt bra.
Hade gärna sett honom som ständig medlem.
Hans egen podcast är för övrigt Sveriges bästa podd enligt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
"vet" betyder i det här fallet "antar".
David drog upp någon topplista som en flashbackare skrivit över deltagarna i TSKNAS och AMK. Och jag tror att de flesta där inte skulle kunna hålla sig för att läsa diskussioner om de själva.

Nej det är inte "näthat", men jag gillar ju deras produkt och det de gör, så jag vill ju vara tydlig med vad jag menar så att de begriper att jag ger beröm och inte kritik.
Just det! Det hade jag glömt.
Alla medlemmar av AMK borde hamna 1-4 på den listan för övrigt.
Går inte att jämföra med trötta TSKNAS där se gjort en grej av att de är kassa, vilket ironiskt nog blir kass lyssning. Gav upp TSKNAS för flera år sedan.
Senast redigerad av Ballongdjur 2014-12-02 kl. 11:02.
Citera
2014-12-02, 11:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Nu har jag inte hört senaste, men första gången Simon G var med så var han jävligt bra.

Ja, jag gillar Simon Gs podcast också

Hur är Markus Johanssons pod?
Citera
2014-12-02, 12:46
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja, jag gillar Simon Gs podcast också

Hur är Markus Johanssons pod?
Visste inte att han hade en.
Bara hört honom i diverse andra poddar.