2014-11-17, 16:35
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Nisse, David Sundin och Fritte är riktigt bra men Martin Soneby - HELEVETE vad tråkig han är. Han ska sticka in skämt på skämtet för att bygga upp historian men lyckas alltid dra ner det till avgrunden. Hans improvisationskomik är värdelös. Han försöker bygga humoridentitet kring att som vuxen man skriva endast med gemener...

Programmet vore betydligt bättre utan honom. Han är den killen vi alla har i vårt gemenskap, han som inbillar sig är roliga för folk sympati-skrattar.

Har reagerat på det också. En 40-årig man som tror att man är sval och ball om man skriver utan stor bokstav och skiljetecken. Att vara rebell på twitter är en sak. Men att prata i podcasts om hur jävla ball det var när man skrev till Carl Bildt på twitter? Du är som sagt 40 år gammal, mannen. Tragiken är bottenlös.

I övrigt tycker jag att Martin är bra i tal. Han fyller alltid en funktion i de poddar han medverkar i.
Citera
2014-11-17, 16:42
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Programmet vore betydligt bättre utan honom. Han är den killen vi alla har i vårt gemenskap, han som inbillar sig är roliga för folk sympati-skrattar.

Herrejävlar vad fel ute du är! Soneby är den enda i AMK som alltid känts helt självklar.
Han är poddens hjärta och hjärna.
Citera
2014-11-19, 16:13
Medlem
swimp78s avatar
Det är lustigt att notera hur märkbart nervös och ovillig att prata David Sundin blir när Martin börjar ranta med udden mot mäktiga medietyper, typ Herngren Schyffert, Gardell eller liknande.
Citera
2014-11-19, 18:58
Medlem
barnets avatar
Har slutat lyssna sedan dom började köra live. Ska dom köra live på Bonden ständigt hädanefter?
Citera
2014-11-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Har slutat lyssna sedan dom började köra live. Ska dom köra live på Bonden ständigt hädanefter?

En eller två veckor till.

Trist att Martin sjunker lite live. Inte lika träffsäker som i "studion", många skämt som inte alls flyger.
Senast redigerad av kungmelvins 2014-11-20 kl. 13:36.
Citera
2014-11-20, 15:33
Medlem
frantiks avatar
Äsch, jag tycker det inte är så farligt. Jag tycker det finns en viss charm i att dom söker skratt hela tiden och inte alltid lyckas.
Den enda nackdelen är dock just att dom söker skratten, vilket i sig faller helt naturligt.
I övrigt tycker jag samtalsämnena är dom samma. Visst, det kanske inte är så att dom går in djupare på vissa debatter som sker på sociala medier eller dylikt, vilket dom brukar göra när det inte är live. Men det klarar jag mig utan.
Även om man kan sakna när Soneby blir irriterad på någon idiot på twitter. Men som sagt, det är inte hela världen.

Podden ska väl bara köras live november ut om jag inte har helt fel?
Citera
2014-11-20, 20:14
Medlem
canadianresourcess avatar
Jag fattar inte grejen. Söker skratt gör dom ju alltid av varandra ändå. Jag ser inget problem med att dom kör live, tvärtom. Tycker det är kul, dessutom är poddarna längre nu än förut. Var faktiskt och kollade på bonden när dom körde livepod. Var rätt kul och kan rekommenderas om man bor i Sthlm. Där sa Martin också i försnacket att dom förmodligen kommer köra live längre än November ut.
Citera
2014-11-21, 08:21
Medlem
camejos avatar
De skulle kunna köra live varannan vecka istället. Jag tycker de livepoddar bättre än de flesta andra poddare men föredrar som många andra i tråden det lite mer avspända vardagsrumssnacket.
Citera
2014-11-21, 14:51
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Herrejävlar vad fel ute du är! Soneby är den enda i AMK som alltid känts helt självklar.
Han är poddens hjärta och hjärna.

Att han styr upp podcasten tycker jag inte dåligt argument för att han är bra komiker. Han är värdelös i mina ögon.
Citera
2014-11-21, 15:07
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Har reagerat på det också. En 40-årig man som tror att man är sval och ball om man skriver utan stor bokstav och skiljetecken. Att vara rebell på twitter är en sak. Men att prata i podcasts om hur jävla ball det var när man skrev till Carl Bildt på twitter? Du är som sagt 40 år gammal, mannen. Tragiken är bottenlös.

I övrigt tycker jag att Martin är bra i tal. Han fyller alltid en funktion i de poddar han medverkar i.

Det är patetiskt sätt att skapa en identitet enligt mig... Men han har inget annat att bygga kring, han är inte en begåvad komiker.

Så länge han håller sig på vara värd och leda samtalet men han förstör skämt, har kukmätartävling i allmänbildning med Fritte och kan inte bygga upp en historia. Hade han bara finslipat sina upplägg på anekdoterna så kunde det bli riktigt roligt, för innehållet är ofta bra men man lever sig inte in i det.
Enligt mig, desto tystare han är desto bättre är avsnittet.
Citera
2014-11-21, 16:53
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Det är patetiskt sätt att skapa en identitet enligt mig... Men han har inget annat att bygga kring, han är inte en begåvad komiker.

Så länge han håller sig på vara värd och leda samtalet men han förstör skämt, har kukmätartävling i allmänbildning med Fritte och kan inte bygga upp en historia. Hade han bara finslipat sina upplägg på anekdoterna så kunde det bli riktigt roligt, för innehållet är ofta bra men man lever sig inte in i det.
Enligt mig, desto tystare han är desto bättre är avsnittet.
Jag tycker också att det är pinsamt när i podden skryter om sina twitterfighter (de fighter där han är seriös) och framställer sina meningsmotståndare ungefär som barn med downs syndrom. Men det är ju sånt man får räkna med hos vänstern.

I övrigt håller jag med Swimp78, Martin är både poddens hjärta och hjärna. Dessutom tycker jag att det är fantastiskt roligt att följa honom på Twitter.
Citera
2014-11-22, 17:44
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är lustigt att notera hur märkbart nervös och ovillig att prata David Sundin blir när Martin börjar ranta med udden mot mäktiga medietyper, typ Herngren Schyffert, Gardell eller liknande.
Många av dem är väl hans gamla polare?

Livepod är för övrigt ett jävla gissel. Klarar inte att lyssna oavsett pod.
Varför envisas alla med det? Ingen har någonsin gjort det bra.

Bara jag som inte får reklam i AMK på iTunes?
Får det i andra poddar men inte AMK.
Senast redigerad av Ballongdjur 2014-11-22 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in