2014-12-01, 12:46
Medlem
TjickTjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
Den som söker han finner.......
Jobbigt att leta bara
Citera
2014-12-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjickTjack
Jobbigt att leta bara

Att ta genvägar i livet leder aldrig till något gott... Verkligheten kommer oftast i kapp en, därför är rådet att ge dig ut och leta i ditt område. Gå in spontant på någon massage som faller dig i smaken, faller inte någon av kvinnorna dig i smaken är det bara att vända på baken och gå till nästa ställe. Svårare behöver det inte vara.
Citera
2014-12-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Min erfarenhet är att i salonger där ingen ger extra, uppfattas frågan kränkande av de flesta som jobbar där. Men man har fått större tolerans och kastar inte ut folk för det.
Ställen som har damer med både extra och inget extra på menyn har större tolerans till frågan och erbjuder ibland en kollega att ta över om innehållet i frågan inte passar. ( är vad damer själva sagt om proceduren ) Så även på ställen där alla ger någon typ av extra men kanske inte just den tjänst du önskar, kan en kollega rycka in.
Har aldrig frågat, har blivit erbjuden extratjänster. Och ja, de som har en bredare meny brukar erbjuda olika alternativ...behöver inte fråga,
För de allra flesta av damerna med extra så handlar det om pengar...inte om kränkande eller ej.
Det tycks finnas en kulturell skilnad mellan Svenska och Thai om vad som är sex. Så därför är det många damer som anser att de inte säljer sex fast de ger hj och bj mot betalning. och anser sig absolut inte vara prostituerade...
Vad vi tycker är rätt/fel i den här branschen beror säkert på ens egna värdeingar och böjelser. ( bortsett från lagstiftningen). Det är rimligt att anta att de flesta damerna resonerar på liknande sätt.
Att ha empati och gentlemannamässig lönar sig i de flesta sociala sammanhang.
Ang betalning...förnedrande? För dig eller damen ? Vad är dina preferensser som gör det till förnedrande?

Jag förde bara Freddys resonemang, rent juridiskt, och vilka som torskar på det. Jag har inga intressen i salongsbranschen, så personligen bryr jag mig inte. Men räkna med att allt förändras över en natt om något skulle inträffa, sån info sprids som en löpeld.

Och i nästa steg att jag ärligt talat inte förstår VARFÖR man inte ska fråga om man kan läsa situationen? Numer finns det nog ingen massös som inte vet vad det handlar om även om de själva inte utför det.

Personligen har jag aldrig frågat, men jag är inte intresserad, men jag blir inte kränkt om damen frågar heller. Går de över gränsen säger jag ifrån.

Har haft relationer med massöser, de har inte haft problem med att vänligt, men bestämt upplysa om att de inte gör det. Riktiga idioter bryr sig i alla fall inte, de frågar över telefon eller kräver saker.

Jag gör också avskiljning mellan ett handjobb och sex, det är nog inte kulturellt betingat?
Citera
2014-12-01, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Har haft relationer med massöser, de har inte haft problem med att vänligt, men bestämt upplysa om att de inte gör det. Riktiga idioter bryr sig i alla fall inte, de frågar över telefon eller kräver saker.

Jag gör också avskiljning mellan ett handjobb och sex, det är nog inte kulturellt betingat?

Märkligt att man blir beskylld för att ha intressen i branchen bara för att man påtalar branchens utsatthet. Från både det ena och det andra hållet. Och visst är det en viss skillnad mellan ett handjobb och knulla, det ena är hel kroppsmassage, det andra är prostitution och sexköp. Bra inlägg bobulten.
Citera
2014-12-01, 22:36
Medlem
Fidelio69s avatar
Jag läste tidigare i tråden om att polisen kan använda en spermahund i jakt på... sperma.

Min undran är - hur ofta händer det att de tar med den där stackars hunden för att läta säd på en thaimassagesalong?

Jag har aldrig hört om det, och rent spontant låter det som att polisen allvarligt måste omprioritera i fall de lägger energi på att leta sperma istället för att sätta dit riktiga brottslingar...

/Nyfiken
Citera
2014-12-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Jag läste tidigare i tråden om att polisen kan använda en spermahund i jakt på... sperma.

Min undran är - hur ofta händer det att de tar med den där stackars hunden för att läta säd på en thaimassagesalong?

Jag har aldrig hört om det, och rent spontant låter det som att polisen allvarligt måste omprioritera i fall de lägger energi på att leta sperma istället för att sätta dit riktiga brottslingar...

/Nyfiken

Aldrig hört om heller, tror inte Thaiman gjort det heller, han menade nog bara att möjligheten finns.

Men att det suttit konstaplar och räknat kunder vet jag till 100%. Att skatteverket var nitiska när de ville att salongerna skulle följa kassaregisterlagen likaså. Får se vad som händer med personalliggare och koll av arbetstillstånd.
Citera
2014-12-02, 06:36
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Aldrig hört om heller, tror inte Thaiman gjort det heller, han menade nog bara att möjligheten finns.

Men att det suttit konstaplar och räknat kunder vet jag till 100%. Att skatteverket var nitiska när de ville att salongerna skulle följa kassaregisterlagen likaså. Får se vad som händer med personalliggare och koll av arbetstillstånd.
Jo, men att skattmasen kommer med synpunkter och får salonger att stänga ner det har jag hört också, även från några av tjejerna själva som jobbat på salonger som fått stänga. Kan också tänka mig att många blir kvar i landet efter sina tre månaders turistvisum och jobbar på så länge de kan.
Citera
2014-12-02, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddythehunter
Märkligt att man blir beskylld för att ha intressen i branchen bara för att man påtalar branchens utsatthet. Från både det ena och det andra hållet. Och visst är det en viss skillnad mellan ett handjobb och knulla, det ena är hel kroppsmassage, det andra är prostitution och sexköp. Bra inlägg bobulten.

Att bli av runkard tills du kommer är nog trots allt i de flestas mening, tror jag, en sexuellhandling.
De flesta men som har sambo/fru får nog på pälssen om de berättar att de fått massage på kuken så pass intensivt att det leder till orgasm eller åtminstånde utlösning. Kom inte med att det är bra för kroppen,säkert är det det, endrofiner utlöses mm...kvinnor har samma rektioner. Så om din fru/flikvänn får musmassage tills hon kommer ,av en massör, så är det inte sex...Om du betalar för en avrunkning så räknas det som sexköp. Kraftigt överdrivet så är det som att mörda bara lite så räknas det inte eller?
Jag förstår att många gillar Thailänska influenser och tar dem till sig.
Citera
2014-12-02, 09:15
Medlem
Citat:
Att bli av runkard tills du kommer är nog trots allt i de flestas mening, tror jag, en sexuellhandling.
De flesta men som har sambo/fru får nog på pälssen om de berättar att de fått massage på kuken så pass intensivt att det leder till orgasm eller åtminstånde utlösning. Kom inte med att det är bra för kroppen,säkert är det det, endrofiner utlöses mm...kvinnor har samma rektioner. Så om din fru/flikvänn får musmassage tills hon kommer ,av en massör, så är det inte sex...Om du betalar för en avrunkning så räknas det som sexköp. Kraftigt överdrivet så är det som att mörda bara lite så räknas det inte eller?
Jag förstår att många gillar Thailänska influenser och tar dem till sig.

Du får tycka vad du vill. För mig och många andra är det stor skillnad mellan handjobb och att ligga, det har inte med kultur att göra.
Varför finns det så många i salongerna som kan tänka sig att dra folk i snabeln men inte ligga tror du annars?
Efter som jag känner på det viset blir det jävligt kränkande att betala en annan människa att utstå det. Långt mer kränkande än att fråga om det är ok.
Fast det här hör hemma i en annan tråd.
Citera
2014-12-02, 13:45
Medlem
Citat:
Du får tycka vad du vill. För mig och många andra är det stor skillnad mellan handjobb och att ligga, det har inte med kultur att göra.
Varför finns det så många i salongerna som kan tänka sig att dra folk i snabeln men inte ligga tror du annars?
Efter som jag känner på det viset blir det jävligt kränkande att betala en annan människa att utstå det. Långt mer kränkande än att fråga om det är ok.
Fast det här hör hemma i en annan tråd.
Alla har vi olika uppfattningar, tråkigt och konstigt annars.
Tror ändå att det är lite tradition och kulturellt betingat. Har själv fått en hel del massage och behandlingar på " svenska" kliniker men inte har det funnits några som helst erotiska inslag..vete fan vad som skulle hänt om man bad om kukmassage med hänvisning att det är allmänt vedertaget i thaimassagen. Man kanske hadde åkt dit för försök till sexköp?
Citera
2014-12-02, 14:33
Bannlyst
Citat:
Alla har vi olika uppfattningar, tråkigt och konstigt annars.
Tror ändå att det är lite tradition och kulturellt betingat. Har själv fått en hel del massage och behandlingar på " svenska" kliniker men inte har det funnits några som helst erotiska inslag..vete fan vad som skulle hänt om man bad om kukmassage med hänvisning att det är allmänt vedertaget i thaimassagen. Man kanske hadde åkt dit för försök till sexköp?

Nähä? Och inte har det behövts någon hänvisning till thaimassagen. Men det kanske bara är jag som "råkat" ut för det en och annan gång ......
Citera
2014-12-02, 15:54
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddythehunter
Nähä? Och inte har det behövts någon hänvisning till thaimassagen. Men det kanske bara är jag som "råkat" ut för det en och annan gång ......

Men nu pratas det väl "nutid" eller är jag alldeles bakom flötet här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in