Citat:
Ursprungligen postat av
peter123456
Min erfarenhet är att i salonger där ingen ger extra, uppfattas frågan kränkande av de flesta som jobbar där. Men man har fått större tolerans och kastar inte ut folk för det.
Ställen som har damer med både extra och inget extra på menyn har större tolerans till frågan och erbjuder ibland en kollega att ta över om innehållet i frågan inte passar. ( är vad damer själva sagt om proceduren ) Så även på ställen där alla ger någon typ av extra men kanske inte just den tjänst du önskar, kan en kollega rycka in.
Har aldrig frågat, har blivit erbjuden extratjänster. Och ja, de som har en bredare meny brukar erbjuda olika alternativ...behöver inte fråga,
För de allra flesta av damerna med extra så handlar det om pengar...inte om kränkande eller ej.
Det tycks finnas en kulturell skilnad mellan Svenska och Thai om vad som är sex. Så därför är det många damer som anser att de inte säljer sex fast de ger hj och bj mot betalning. och anser sig absolut inte vara prostituerade...
Vad vi tycker är rätt/fel i den här branschen beror säkert på ens egna värdeingar och böjelser. ( bortsett från lagstiftningen). Det är rimligt att anta att de flesta damerna resonerar på liknande sätt.
Att ha empati och gentlemannamässig lönar sig i de flesta sociala sammanhang.
Ang betalning...förnedrande? För dig eller damen ? Vad är dina preferensser som gör det till förnedrande?
Jag förde bara Freddys resonemang, rent juridiskt, och vilka som torskar på det. Jag har inga intressen i salongsbranschen, så personligen bryr jag mig inte. Men räkna med att allt förändras över en natt om något skulle inträffa, sån info sprids som en löpeld.
Och i nästa steg att jag ärligt talat inte förstår VARFÖR man inte ska fråga om man kan läsa situationen? Numer finns det nog ingen massös som inte vet vad det handlar om även om de själva inte utför det.
Personligen har jag aldrig frågat, men jag är inte intresserad, men jag blir inte kränkt om damen frågar heller. Går de över gränsen säger jag ifrån.
Har haft relationer med massöser, de har inte haft problem med att vänligt, men bestämt upplysa om att de inte gör det. Riktiga idioter bryr sig i alla fall inte, de frågar över telefon eller kräver saker.
Jag gör också avskiljning mellan ett handjobb och sex, det är nog inte kulturellt betingat?