2014-12-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Haha, va? När sa jag det?

Du sa att de var överrepresenterade i alla brott?

jag la fram en tes som skulle kunna förklara varför... För det enda jag ser att invandrare har gemensamt på ett ekonomiskt plan är att de har blivit hitsmugglade och att de har betalat mkt för det.

Det finns väl exempel världen över att smugglade människor får betala tillbaka i någon form som är olaglig i landet de vistas i...

Sverige är "bra" på att "upptäcka"/rapportera i media när det gäller koppleri-ringar/sexuella övergrepp...
men är i världsklass sämst på narkotikafrågor... "drugs is drugs"...

go figure.
Senast redigerad av freethespeech 2014-12-01 kl. 23:30.
Citera
2014-12-01, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freethespeech
Varför då?

jag köper inte att islamisters kvinnosyn ger upphov till våldtäkt och
jag tror inte att brottsligheten kommer minska genom att "attackera" etnicitet.

Jag tror däremot att Sverige kommer gå under ekonomiskt om invandringen fortsätter - och det går liksom hand i hand då; att framföra statistiken från BRÅ - men det i sak leder inte till minskade våldtäkter?

för att det var på 90-talet som slussarna öppnades och packet strömmade in som aldrig förr. släpp in fler våldsbenägna mansgrisar och fler brott begås. ganska enkel matematik om du tänker efter.

hur kommer det sig då att muslimer undviker att våldta sina egna kvinnor och går på Svenska kvinnor då? I deras ögon är ju alla som inte är muslimer pest och svenska kvinnor är horor som enligt dom själva förtjänar lite kulturberikning. inget fel att våldta en hora som ändå inte är vatten värt eller hur?

där har du Invandrarlogik. långt från alla tänker naturligtvis inte så men med tanke på att majoriteten förövare är Invandrare (synnerhet folk från mellanöster och afrika) och offren är Svenska kvinnor så skapar ju det rätt så tydliga mönster vilket talar för något som sker systematiskt idag.

jo om folk i allmänhet får upp ögonen för månkulturens baksidor så lär det skapa ny lagstiftning gällande migration och brott dvs

1. man sållar hårdare vid gränsen så mindre kriminella tar sig in i landet.

2. man ställer högre krav på de som kommer hit så färre får stanna = mindre kriminella får stanna.

3. de som kommer hit och begår brott eller som är andragenerationsinvandrare och begår brott skickas omedelbart hem till respektive hemland sett till deras bakgrund oavsett om krig eller liknande förs i det aktuella landet.

4. hårdare regler gör att man tänker till en extra gång innan man begår ett brott. skulle du misshandla någon eller våldta någon om du riskerar att bli skickad till Syrien eller Irak och hamna i ett riktigt fängelse?
Citera
2014-12-01, 23:51
Medlem
NorthPorts avatar
TS, du verkar utgå från att negrer och araber i grunden är likadana som oss svenskar. Det är de inte. BRÅ fastslog för länge sedan att socioekonomiska faktorer inte kunde förklara invandrares överrepresentation. Då återstår kultur och genetik. Tänk vidare.
Citera
2014-12-02, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
TS, du verkar utgå från att negrer och araber i grunden är likadana som oss svenskar. Det är de inte. BRÅ fastslog för länge sedan att socioekonomiska faktorer inte kunde förklara invandrares överrepresentation. Då återstår kultur och genetik. Tänk vidare.

precis. om man skyller på att de som begår brott har dåligt ställt så borde ju Sverige varit ett våldtäktmecca under 1800 till tidigt 1900-tal då Sverige bestod av en oerhört stor underklass men inte gick drängarna ut och härjade som Invandrarna gör idag...

det är inte synd om Invandrare för 5 öre. finns många bra men på tok för många dåliga...
Citera
2014-12-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
för att det var på 90-talet som slussarna öppnades och packet strömmade in som aldrig förr. släpp in fler våldsbenägna mansgrisar och fler brott begås. ganska enkel matematik om du tänker efter.
Jag håller inte med Sveriges beslut om att släppa in invandrare på 90-talet, jag anser inte att en civilbefolkning har rätt att fly från ett krig i deras hemland, iaf inte på bekostnad av ett neutralt land.
Det sagt så... Sverige måste ta konsekvenserna OCH ansvaret över att vi har släppt in "våldsbenägna mansgrisar". Vi är de riktiga mansgrisarna OM vi inte försöker vara respektfullt tillmötesgående mot dessa människor.

På tal om mansgrisar, jag som svensk man.
tycker att svenska män (jag inräknad) är precis lika mkt mansgrisar som islamister.

så ett angreppssättet skulle vara att tona ner "våldsbenägenheten"?
Varför har dem en överdriven våldsbenägenhet?

Citat:
hur kommer det sig då att muslimer undviker att våldta sina egna kvinnor och går på Svenska kvinnor då? I deras ögon är ju alla som inte är muslimer pest och svenska kvinnor är horor som enligt dom själva förtjänar lite kulturberikning. inget fel att våldta en hora som ändå inte är vatten värt eller hur?
För att när deras "egna" kvinnor anmäler våldtäkt så blir de stenade till döds(i mena länder)
i Sverige skickas en släkting ut för att återställa familjens heder? därför "våldtar" de inte sina egna.

Citat:
där har du Invandrarlogik. långt från alla tänker naturligtvis inte så men med tanke på att majoriteten förövare är Invandrare (synnerhet folk från mellanöster och afrika) och offren är Svenska kvinnor så skapar ju det rätt så tydliga mönster vilket talar för något som sker systematiskt idag.

jo om folk i allmänhet får upp ögonen för månkulturens baksidor så lär det skapa ny lagstiftning gällande migration och brott dvs

Svenska 14-isar har blivit våldtagna av mena-folk sedan 90-talet... de har skärpt lagstiftningarna lite..
typ som "det är inte relevant med smink och kläder" men fortfarande känner jag ett flertal kvinnor som har blivit våldtagna utan att anmäla pga rättsväsendet arbetsetik i dessa fall - återigen...
Mansgrisar finns även i Sverige.

Citat:
1. man sållar hårdare vid gränsen så mindre kriminella tar sig in i landet.
2. man ställer högre krav på de som kommer hit så färre får stanna = mindre kriminella får stanna.
3. de som kommer hit och begår brott eller som är andragenerationsinvandrare och begår brott skickas omedelbart hem till respektive hemland sett till deras bakgrund oavsett om krig eller liknande förs i det aktuella landet.
4. hårdare regler gör att man tänker till en extra gång innan man begår ett brott. skulle du misshandla någon eller våldta någon om du riskerar att bli skickad till Syrien eller Irak och hamna i ett riktigt fängelse?

1. sålla "strängare" skulle bara leda till att de som faktiskt flyr för sitt liv, inte kommer in, eftersom databasen över "kriminella" kommer från regimen som jagar personerna - således kan vi helt enkelt bara förbjuda invandring och spara in lite pengar på migrationsverkets löner.
2. återigen, piskan är inte ett redskap som skall användas i ett demokratiskt samhälle... det är helt enkelt inte en smart "framtids investering" av att skapa generationer vars enda samhörighet är lidande & misär.
3. om du tar bort 2:a generationen, så är det så det fungerar idag - fast det klart, deras fängelsestraff avtjänas i svenska fängelser, där en plats uppgår till... mkt pengar / dygn.
Men nu handlar alltså denna tråd om att förhindra att människor sätts i fängelse/begår brott.
4.hårdare regler gör att man hellre går ut i en "blaze of glory" än att blir tagen, tex genom att mörda brottsoffret för att tysta dem... återigen piskan är inte ett godtagbart redskap för att disciplinera bort ett "dåligt beteende".
piskan är ett bra medel att förtrycka någon med... och så blir det bara en snöbolls effekt iom att män våldtar för att känan makt.
Citera
2014-12-02, 00:13
Medlem
Citat:
precis. om man skyller på att de som begår brott har dåligt ställt så borde ju Sverige varit ett våldtäktmecca under 1800 till tidigt 1900-tal då Sverige bestod av en oerhört stor underklass men inte gick drängarna ut och härjade som Invandrarna gör idag...

det är inte synd om Invandrare för 5 öre. finns många bra men på tok för många dåliga...

nej.. för att på 1800-1900 talet så fanns inga cyklar/bilar i samma utsträckning,
därav var mobiliteten för alla dessa drängar(arbetare på landet) hämmad.

Och även det att kvinnor kanske inte stenades i Sverige, men att säga att de kunde anmäla våldtäkt??
DE KAN PÅ MÅNGA SÄTT INTE ENS ANMÄLA VÅLDTÄKTER IDAG.

Citat:

yup... att tänka "vidare" skall här ses som "ge upp, ut med packet och om inte det går ska vi fan se till att våra barn hatar dem!"
Nu är frågeställningen...
VAD kan göras för att ändra detta beteende DVS få en fungerande assimilation?
då du säger det själv... "Då återstår kultur och genetik"

Vad tror du ordet assimilation betyder?

ps. BRÅ har väl inte fastslagit något?, du har ev fastslagit saker utifrån BRÅ:s rapporter?
Senast redigerad av freethespeech 2014-12-02 kl. 00:17.
Citera
2014-12-02, 00:48
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Invandrare av vissa minoriteter är gravt överrepresenterade i brott ja, speciellt inom sexual- och våldsbrottslighet.

Det är bättre att fråga sig om det finns några typer av brott som de inte är överrepresenterade inom, eftersom det är glesare med det.
Har du fakta på det?
För om man läser på sidor som kriminellt så är det ytterst få ickesvenska namn som dyker upp.
Fördommar eller fakta?
Citera
2014-12-02, 01:24
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
yup... att tänka "vidare" skall här ses som "ge upp, ut med packet och om inte det går ska vi fan se till att våra barn hatar dem!"
Nu är frågeställningen...
VAD kan göras för att ändra detta beteende DVS få en fungerande assimilation?
då du säger det själv... "Då återstår kultur och genetik"

Vad tror du ordet assimilation betyder?

ps. BRÅ har väl inte fastslagit något?, du har ev fastslagit saker utifrån BRÅ:s rapporter?

Du får tänka vidare hur du vill. Jag tror inte det går att assimilera negrer och araber alls. Hade det funnits något man kunde göra hade det nog gjorts vid det här laget. Det finns en hel del ny forskning som tyder på att genetiska faktorer ligger bakom vissa invandrargruppers misslyckande, men detta är så känsligt att det idag är omöjligt att diskutera det. Oavsett är tvångsassimilering något som inte ens finns på kartan i dagens samhälle. Det multikulturella samhället har inget med assimilering alls att göra.

Det är f.ö. BRÅ som fastslagit ovanstående. Här har du en nästan tio år gammal debattartikel om du är nyfiken. Författad av Mauricio Rojas.

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Har du fakta på det?
För om man läser på sidor som kriminellt så är det ytterst få ickesvenska namn som dyker upp.
Fördommar eller fakta?

Öppna länken ovan så får du dina fakta där.
Senast redigerad av NorthPort 2014-12-02 kl. 01:29.
Citera
2014-12-02, 03:53
Medlem
Europes avatar
Är invandrare överrepresenterade inom vissa brott? Våldtäkt handlar endast om makt? Är TS en regimtroende som har varit borta, t.ex. i en koma, sedan 1990-talet?
Citera
2014-12-02, 03:54
Medlem
Citat:
Du får tänka vidare hur du vill. Jag tror inte det går att assimilera negrer och araber alls. Hade det funnits något man kunde göra hade det nog gjorts vid det här laget. Det finns en hel del ny forskning som tyder på att genetiska faktorer ligger bakom vissa invandrargruppers misslyckande, men detta är så känsligt att det idag är omöjligt att diskutera det. Oavsett är tvångsassimilering något som inte ens finns på kartan i dagens samhälle. Det multikulturella samhället har inget med assimilering alls att göra.

Det är f.ö. BRÅ som fastslagit ovanstående. Här har du en nästan tio år gammal debattartikel om du är nyfiken. Författad av Mauricio Rojas.

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Ok, så för att sammanställa det du säger, baserat på fakta istället för dina bleka tankar.

Det finns en hel del gammal forskning som tyder på att den svenska integrations-modellen inte är anpassade efter vissa invandrargruppers genarv.

Men visst, det kanske är gener.
jag läste läste f.ö att invandrare i större frekvens får barn med autism något forskarna har kunnat kopplat till en kost omställning för invandrare kontra hur den omställningen slår mot mag/tarm-bakteriernas och dess avföring(som vi tar upp som näring).
Så nog är vi genetisk kodade till vår lokala omgivning - vilket öppnar för att rasism skulle kunna vara en naturligt "svar".

Men... "Hade det funnits något man kunde göra hade det nog gjorts vid det här laget" ... snälla...

folkpartiet/moderaterna är inget annat än rumsrena slavhandlare, till stor del har det skapat 14% röster för SD genom sin politik som går ut på att ställa invandrare emot svenskar.
Varför tilldelas invandrare fördelar i bidrag/insatser som överglänser det socialaskyddsnätet för etniska svenskar?

det finns massor man kan göra, typ...
Varför tvångsflyttas inte arbetslösa invandrare ut över hela Sverige?
(varför läggs det ekonomiska ansvaret på kommuner ist för staten?)
Varför har vi ingen dna-databas över alla asylsökande?
Varför kan inte asylsökande sättas i "arbetsläger" - där det får tillverka skit för fängelselöner?
Senast redigerad av freethespeech 2014-12-02 kl. 04:02.
Citera
2014-12-02, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Är invandrare överrepresenterade inom vissa brott? Våldtäkt handlar endast om makt? Är TS en regimtroende som har varit borta, t.ex. i en koma, sedan 1990-talet?

jag har kommit i kontakt med "många" våldtäktsoffer av dessa har majoriteten av GM varit blattar...
ingen har dock varit en regelrätt överfallsvåldtäkt när det var ute och gick eller så utan det har varit tjejer som gått på blatte-fester.

och helt ärligt talat...
jag tror att majoriteten av dessa visste hur kvällen skulle sluta, men drevs av något självhat sponsrat av deras pappaproblem...

Det känns mest som att de får skylla sig själva - de förtjänar inte att bli våldtagna, men de levde knappast sunda liv före de vart våldtagna..
Citera
2014-12-02, 04:24
Medlem
yasers avatar
Citat:
jag har kommit i kontakt med "många" våldtäktsoffer av dessa har majoriteten av GM varit blattar...
ingen har dock varit en regelrätt överfallsvåldtäkt när det var ute och gick eller så utan det har varit tjejer som gått på blatte-fester.

och helt ärligt talat...
jag tror att majoriteten av dessa visste hur kvällen skulle sluta, men drevs av något självhat sponsrat av deras pappaproblem...

Det känns mest som att de får skylla sig själva - de förtjänar inte att bli våldtagna, men de levde knappast sunda liv före de vart våldtagna..

Många dömda våldtäktsmän har begått gärningarna mot Vän/fru/sambo/kk mm mm..
Utan att kunna visa underlag för det jag säger så kan jag med säkerhet säga att det sitter flera oskyldiga "våldtäktsmän" i svenska anstalter, dom jag syftar på är sambo/ex-fru/älskarinna som anmält för att dom blivit dumpade eller utsatta för otrohet för att nämna några exempel....
Jag hatar bla alla sorters sexualbrottslingar, tyvärr så måste jag säga att "blattar" och afrikaner är överepresenterade på dessa avdelningar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in