2014-11-30, 13:56
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Ingen hindrar dig från att skaffa den bostad du vill ha, mer än du själv.

För övrigt kan du läsa en intelligent kommentar i inlägget som följer ditt. Jag håller med i det den personen skriver. Kvantitet i sig kan vara destruktiv.

Och med tanke på det kan man ha en annan synvinkel på minoritetstänkandet i den här tråden: Kvantitet är inte detsamma som kvalitet. Det betyder att ni som är vita som snö har inget att frukta en annorlundafärgad majoritet så länge ni ser till att behålla makten.

Som alla säkert känner till är kunskap synonymt med makt, och pennan är alltid mäktigare än svärdet (eller järnröret i ert fall).

Det finns inget känt exempel på en främmande minoritet som i längden har kunnat ha makten över ett lands majoritet. Folket vinner alltid till slut.

Så, så länge ingen är beredd att tänka efter före och ta till preventiva åtgärder, så är det en global version av Påskön som är vår framtid. Men - då slapp vi i alla fall att någon kallade oss för "rasister".

(Jag gillade f ö konceptet med en värld fylld av spännande, olika nationer. Det gjorde resor och kulturutbyten så oerhört mycket intressantare. Är t ex inte lika kul att åka till Amsterdam när man inte träffar holländare, träskor och tulpaner, utan istället blir utsatt för stora gäng med arabiska invandrarkillar som försöker omringa en).
2014-11-30, 19:15
Medlem
Citat:
I dina kretsar brukar det heta att den vita rasen är överlägsen de andra. Skulle ni verkligen tro på er överlägsenhet skulle ni inte frukta att vara en minoritet högst uppe på näringskedjan. Om det finns en gud, tror du att den guden är rädd för att han helt är ensam på toppen?

Tror inte på någon "överlägsenhet", jag tror på att det skulle vara bättre om var folk levde för sig själv, inom sin egen kultur och sina egna länder istället för att försöka blanda folk & kulturer som är väldigt långt ifrån varandra. Jag vill inte ha hit massa vita amerikaner eller kanadensare eller för den delen, östeuropéer, jag vill inte ha hit massa afrikaner och jag vill inte ha hit massa asiater. Dom kan stanna där dom är. Den invandring vi ska ha, ska vara behovsbaserad och inte som det är idag. Har du inte vad Sverige behöver, kommer du inte hit och du ska ha jobbet klart så att du börjar jobba så fort du kommer. Så det ska vara.
Senast redigerad av Nilnil 2014-11-30 kl. 19:19.
2014-11-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilnil
jag tror på att det skulle vara bättre om var folk levde för sig själv, inom sin egen kultur och sina egna länder istället

Du och alla andra i Sverige som tror på det där är i minoritet. Folk har rört på sig under lika lång tid som människa funnits på jorden. Visserligen kan du säkert leta upp en plätt på jorden där ingen kan hitta dig. Men frågan är om du i längden verkligen skulle uppskatta att leva i ett kulturellt celibat.

Den mojäng du använder när du skriver inlägg på Flashback, var kommer den ifrån? Säg inte att den kommer ifrån ett land vars invånare du helst inte vill ha kontakt med. De har redan tagit över ditt hem med sina prylar. Och imorgon tar de över hela ditt land. Fram tills dess kan du öva på denna mening: Hej, jag är svensk och tillhör en minoritet i mitt eget land.
2014-11-30, 22:12
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Du och alla andra i Sverige som tror på det där är i minoritet. Folk har rört på sig under lika lång tid som människa funnits på jorden. Visserligen kan du säkert leta upp en plätt på jorden där ingen kan hitta dig. Men frågan är om du i längden verkligen skulle uppskatta att leva i ett kulturellt celibat.

Den mojäng du använder när du skriver inlägg på Flashback, var kommer den ifrån? Säg inte att den kommer ifrån ett land vars invånare du helst inte vill ha kontakt med. De har redan tagit över ditt hem med sina prylar. Och imorgon tar de över hela ditt land. Fram tills dess kan du öva på denna mening: Hej, jag är svensk och tillhör en minoritet i mitt eget land.

Hej! Nollan!
Du har tydligen inte förstått att nutidens transportmedel är väsensskilda från segelfartyg och Kon-Tikiflottar?
Det var tidigare ett minimalt invandringsflöde mellan kontinenter och länder tills erövringen av Amerika tog fart, tror att det börjar vara dags för en ny etnisk rensning både här och där!
2014-11-30, 22:34
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Folk har rört på sig under lika lång tid som människa funnits på jorden.

Inte till Sverige:

År 1900 fanns exakt 51 st utländska medborgare i Sverige som kom från länder utanför Europa / USA: tabell mer info

Citat:
Den mojäng du använder när du skriver inlägg på Flashback, var kommer den ifrån?

Min PC är till 99% från utlandet. Hur många personer behövde invandra till Sverige för att jag skulle kunna köpa den?

Citat:
Säg inte att den kommer ifrån ett land vars invånare du helst inte vill ha kontakt med.

Min PC kom från Somalia, Afganistan, Irak, eller Syrien?!?
2014-12-01, 02:34
Medlem
Citat:
Fram tills dess kan du öva på denna mening: Hej, jag är svensk och tillhör en minoritet i mitt eget land.

Jaså du?

http://www.tino.us/2013/06/touching-utopia-discussing-the-husby-riots-in-national-review/

Citat:
“Cultural self-confidence is essential for integration, since integrating immigrants inevitably involves some willingness to assert majority culture. Furthermore, the gravitational force of a strong and identifiable national identity in fact facilitates integration, since no one can integrate into nothingness. In Sweden today, there is no roadmap to integration for immigrants, no social contract wherein Swedes accept immigrants as one of their own once certain obligations are fulfilled.

It is this contradiction between reality and elite ideology that is tearing Sweden apart. The political and media elites may love or at least pretend to love the new multiculturalist society, but polls show that the Swedish public was never particularly enthusiastic about it. A recent study found that most native Swedes never socialize with immigrants or do so only rarely. Elites can dictate policy, but they cannot force ordinary Swedes to accept immigrants who have not integrated into their culture.

From the point of view of immigrants, therefore, the Swedish state is warm and generous, but Swedish society is cold and distant. The more Sweden spends on “integrationspolitik,” the worse things appear to become. Sweden takes in more immigrants than almost any other country, but immigrants do not feel welcome here. In response to failed integration, the establishment has redoubled its efforts to push multiculturalism down Sweden’s throat, blaming the Swedish people for the failure of integrationist policies.

Keep in mind that Sweden was never an easy country to integrate into culturally. Swedes tend to be reticent, solitary, and reserved. Theirs is a complex culture, full of subtle rules and opaque codes of conduct. Lutheran Sweden is defined by strong behavioral norms enforced through social pressure. Swedes are conformist and quite intolerant of deviation from group norms, whether it’s immigrants or Swedes who break with protocol. Immigrants who do not conform to expected behaviors are looked down upon and often sense low-level hostility in their private encounters with Swedes. Icy Scandinavia was never a particularly well-chosen testing ground for the multiculturalist experiment.”

...

Citat:
If you ask Swedes if they think multiculturalism is good in abstract and undefined term, or if they have a positive view of immigrant, or if diversity enriches Sweden, large majorities of Swedes say yes. This is because multiculturalism is often understood as merely tolerance and anti-racism, and Swedes are tolerant and anti-racist. If you instead ask Swedes about the contents of multiculturalism – that immigrants do not need to adjust to Swedish culture – they soundly reject it. To thake a concrete example, 85% of Swedes reject Burkas. 66% say that there are some groups of immigrants incapable of adjusting to Swedish culture. A slight majority of Swedes says that “immigrants do not integrate largely because they don’t want to”. All these polls include the immigrants themselves.

Verkar inte som om jag är en minoritet utan tillhör majoriteten. Du verkar tro att bara folk som röstar på SD eller SVP tycker som jag. Du har blivit totalt förblindad pga invandringen framhålls som icke-problematisk i media. Aldrig något negativt om det överhuvudtaget. Ullenhags s.k myter om invandring blev totalt krossade också. Rättade medierna sina artiklar om myterna? Nej, dom stod kvar även om dom är felaktiga.
Senast redigerad av Nilnil 2014-12-01 kl. 02:38.
2014-12-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det var tidigare ett minimalt invandringsflöde mellan kontinenter och länder tills erövringen av Amerika tog fart

Jo, precis. Det har tveklöst accelererat. De kan man lugnt påstå. Men för att återknyta till temat för den här tråden kanske man kan addera att Sveriges befolkning skulle varit än mer uppblandat om Östersjön inte hade funnits.
2014-12-01, 19:24
Medlem
Citat:
Verkar inte som om jag är en minoritet utan tillhör majoriteten.

Då får du väl gå omkring och tro det och försöka att må bra. Återstår vad du tycker när det inträffat som trådens minoritetsolyckskorpar orerar om.

Tiderna förändras - och ibland går det relativt snabbt. Igår majoritet, imorgon minoritet.

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
År 1900 fanns exakt 51 st utländska medborgare i Sverige som kom från länder utanför Europa
Senast redigerad av Zugabe 2014-12-01 kl. 19:29.
2014-12-01, 19:28
Bannlyst
Citat:
Den invandring vi ska ha, ska vara behovsbaserad och inte som det är idag. Har du inte vad Sverige behöver, kommer du inte hit och du ska ha jobbet klart så att du börjar jobba så fort du kommer. Så det ska vara.

Just det, helt riktigt! Men försök att övertyga svenskarna om det. Folket utgörs ju alltjämt av idioter.

Det är naturligt att tycka att boer bör stanna i Sydafrika, vilket gör det helt vansinnigt och onaturligt när Sverige översvämmas av MENA av alla möjliga.

Eller för all del. Folket röstar som idioter men de tänker annorlunda. Se ovan text från Tino, ekonomen.
Senast redigerad av Mertillen 2014-12-01 kl. 19:36. Anledning: Lade till en sista mening
2014-12-01, 19:32
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Tiderna förändras - och ibland går det relativt snabbt. Igår majoritet, imorgon minoritet.

Och ibland går det långsammare när man har strängare immigrationspolitik.
2014-12-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Och ibland går det långsammare när man har strängare immigrationspolitik.

Självklart är det så. Och naturligtvis kan man ha en hel del synpunkter angående dagens migrationspolitik. Samtidigt ska vi ha i åtanke att Mattias Karlsson i sitt öppna brev häromdagen i princip klandrade S för sin tidigare syn på rashygien.
2014-12-01, 21:34
Medlem
felpost

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in