2014-12-01, 18:46
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Hahaha jag gick i lågstadiet med den här killen! Upptäckte tråden för en halvtimme sedan, har redan ringt och tagit en semesterdag imorgon... Måste läsa allt NU HAHA
Gratulerar i förskott till en väl investerad semesterdag. Ett tips är att läsa den andra tråden först: (FB) Barnfamilj i Knivdrama - Vimmerby

Glöm inte att föreviga dina Raffa-minnen i tråden.
2014-12-01, 20:01
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Gratulerar i förskott till en väl investerad semesterdag. Ett tips är att läsa den andra tråden först: (FB) Barnfamilj i Knivdrama - Vimmerby

Åååhh va underbart Inte för att jag hyser nått agg mot han efter skoltiden, har inte träffat han på sen jag bytte skola, i 3:an. Men han var en "skitunge" kan man säga.

Minns tyvärr inte så mycket som är värt att dela med sig av. Han var en av dom bästa på Fotboll, rent tekniskt i alla fall. Men han skulle ALLTID(!) ha bollen, gapade och skrek jämt om han inte fick bollen. Klockrent ADHD beteende förstår jag idag.

Edit. Tack för tipset om Vimmerby-tråden.

Edit. Min syster har sparat alla, eller iaf nästan skolkataloger genom åren, ska kolla med henne om vi kan hitta dom från dom 2 åren som det kan vara aktuellt. Så ska jag skanna upp dom. ÅHH tänd jag blev, bloggen är ju underbar
Senast redigerad av Ostfralla2000 2014-12-01 kl. 20:16.
2014-12-01, 21:00
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan

Har följt hela tråden från början, men tydligen missat denna. Tack

När kan man tänkas att Raffa får sin första permission?
2014-12-04, 06:11
Medlem
Citat:
Åååhh va underbart Inte för att jag hyser nått agg mot han efter skoltiden, har inte träffat han på sen jag bytte skola, i 3:an. Men han var en "skitunge" kan man säga.

Minns tyvärr inte så mycket som är värt att dela med sig av. Han var en av dom bästa på Fotboll, rent tekniskt i alla fall. Men han skulle ALLTID(!) ha bollen, gapade och skrek jämt om han inte fick bollen. Klockrent ADHD beteende förstår jag idag.

Edit. Tack för tipset om Vimmerby-tråden.

Edit. Min syster har sparat alla, eller iaf nästan skolkataloger genom åren, ska kolla med henne om vi kan hitta dom från dom 2 åren som det kan vara aktuellt. Så ska jag skanna upp dom. ÅHH tänd jag blev, bloggen är ju underbar

Välkommen. Kan det varit furulundskolan eller nåt sådant? Så långt tillbaka vet jag inte vilken skola han gick på
2014-12-04, 07:05
Medlem
Citat:
... han var en "skitunge" kan man säga… skulle ALLTID(!) ha bollen, gapade och skrek jämt om han inte fick bollen. Klockrent ADHD beteende förstår jag idag...
inte expert alls, men sett grabbar med ADHD spela mot eget mal eller strunta i att spela med
tror inte folk med ADHD spelar med i laget sa mycket
mannen har kallat sig sjalv psykopat, tror inte det stammer heller
verkar into sa egoistiskt att reta upp och skaffa sig finder utan att vinna sa mycket
kanske normal person som super ibland och lite labil av anabola?
kanske lite narcissism eller lite depression?
lite normal egocentrism och sjalv-karlek?
kan nagon psykolog/student forklara ?
vild gissning: Theodore Millon's fanatic type av narcissist?
Senast redigerad av buckan 2014-12-04 kl. 07:21.
2014-12-04, 13:08
Medlem
Hahahahahahaha!!! Har nu efter tre dagars lunchläsande skrattat mig igenom den mest episka tråden i FB´s historia. Ett jävla mirakel att den har överlevt så länge! Jag framför mina största och mest ödjuka tack till alla inblandade!

Nu ska jag läsa ikapp mig i de andra trådarna och bloggarna det har länkats till. Och snälla, håll för fan denna tråd levande, trolls or no trolls!
2014-12-04, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buckan
inte expert alls, men sett grabbar med ADHD spela mot eget mal eller strunta i att spela med
tror inte folk med ADHD spelar med i laget sa mycket
mannen har kallat sig sjalv psykopat, tror inte det stammer heller
verkar into sa egoistiskt att reta upp och skaffa sig finder utan att vinna sa mycket
kanske normal person som super ibland och lite labil av anabola?
kanske lite narcissism eller lite depression?
lite normal egocentrism och sjalv-karlek?
kan nagon psykolog/student forklara ?
vild gissning: Theodore Millon's fanatic type av narcissist?

Ha ha ha vad snackar du om. En person som har ADHD kan vara välfungerande och intelligenta. Men vist kan diagnosen ställa till problem och då speciellt hos lågbegåvade människor. Men ja Raffa har nog mer än en diagnos. Bipolär, narcissist är nog ett het tips.
Vad du lider av har jag svårt att veta men det är jävligt svårt att förstå din text samt så undra man var du fått din kunskap om ADHD ifrån?

Psykopat är han knappast nej, inte direkt någon beräknade vålds psykopat som han själv vill påstå.
Men ja att han i mellan åt säkert befinner sig i psykos liknade tillstånd är en helt annan sak.

Han är en skadad lite pojke med trauma och annat från barndomen samt med väldigt lite verklighetsuppfattning.

Jag tror han kommer att kommer åka ut och in inom psykiatrin större delen av livet. Någon karriär inom den brottsliga banan är nog bara Raffa som tror att han skulle klara av. Han kommer komma ut och käka pix och yra på nätet. Sätta på någon lättlurad yngre tjej med någon diagnos, sen göra något dumt och få lite stryk själv. Sen åker han in för något litet igen och för eller senare är det rättspsyk för honom.

Att någon skulle plocka honom ser jag som osannolikt då ingen ser någon fara i vad han håller på med och vill då inte riskera något straff för att få bort det eventuella hotet som Raffa själv försöker framhäva att han är.

Det är anledningen till att han lever i dag att han är sjuk och det inte finns någon anledning att riskera något för att ha bort honom.

Undra när Raffa själv ska förstå detta. Jaja vi kanske får svar om någon månad vid nästa frigång. .
2014-12-04, 14:27
Medlem
Aaaaah, det här blir ju bara bättre och bättre efter att ha läst de andra trådarna!!! Lyteskomik på hög nivå!!!
2014-12-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Ha ha ha vad snackar du om. En person som har ADHD kan vara välfungerande och intelligenta. Men vist kan diagnosen ställa till problem och då speciellt hos lågbegåvade människor. Men ja Raffa har nog mer än en diagnos. Bipolär, narcissist är nog ett het tips.
Vad du lider av har jag svårt att veta men det är jävligt svårt att förstå din text samt så undra man var du fått din kunskap om ADHD ifrån?
Psykopat är han knappast nej, inte direkt någon beräknade vålds psykopat som han själv vill påstå.
Men ja att han i mellan åt säkert befinner sig i psykos liknade tillstånd är en helt annan sak...
hehehe
lider bland annat av amerikanskt tangentbord (som saknar tre bokstaver), rattstavningsprogram som rattar till engelska samt dalig syn!
har ingen ADHD-kunskap alls, mer an att jag haft lite kontakt med ett barn som har ADHD (som spelat fotboll mot eget mal, slar storre barn (och far stryk sjalvt) m.m.)
vore kul om fler med psykologi-kunskap vill skriva, men mindre hat-postningar och mer 'tekniskt' tack
googlade fram min fraga om Theodore Millon's 'fanatic type' av narcissist, kanske likt det du skiver?
skulle kunna forklara varfor han utmanar grupperingar, dvs pga sin mission
bipolar ska jag kolla upp, start tack
Senast redigerad av buckan 2014-12-04 kl. 15:08.
2014-12-04, 14:35
Medlem
Dimaks avatar
Vad har hänt sen han åkte in för mordförsök på Piss ante.
2014-12-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Vad har hänt sen han åkte in för mordförsök på Piss ante.

inte mycket du, han fick lite pisk på Kumla, ryktet säger sedan att han sitter på antingen isolering eller psykavdelning, det är tufft att vara en pisslirare som utmanat allt o alla och sedan hamna mitt i skiten bland dom han utmanat och dom ser en vanlig jävla blatte med vaneföreställningar och som knaprar piller oavsett sort, kort sagt en pissluffare. Pissante heter Urin-Ante.....
2014-12-05, 04:20
Medlem
HollywoodHanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
inte mycket du, han fick lite pisk på Kumla, ryktet säger sedan att han sitter på antingen isolering eller psykavdelning, det är tufft att vara en pisslirare som utmanat allt o alla och sedan hamna mitt i skiten bland dom han utmanat och dom ser en vanlig jävla blatte med vaneföreställningar och som knaprar piller oavsett sort, kort sagt en pissluffare. Pissante heter Urin-Ante.....

Var det Outlaws som piskade upp honom eller vilka var det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in