2014-09-25, 09:00
Medlem
Antivalents avatar
Foliehatteri på hög nivå! Skojjigt!

1. Hur många jobbar inte med alla flyplansmotorer? Reparatörer, ingenjörer, montörer etc etc. Måste vara tiotusentals personer som har med motorerna att göra och om teorin stämmer så ska alltså ALLA dessa vanliga arbetare vara med i denna konspiration?

2. Om man försämrar livskvalitet genom chemtrails försämrar man också för sig själv. Eller finns det bunkrar med egen syreförsörjning där DOM sitter och smider planer?

3. När det finns vanliga, logiska och klara förklaringar till kondensspår, varför tror man att de skulle vara påhittade/falska?
Citera
2014-09-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mralexius
Din slutsats. Jag har ej varken accepterat eller förkastat.
Bra att du inte förkastar att skaffa dig eget vittnesmål genom att skapa kondensstrimmor och analysera Jet A-1. Innan dess finns väl ingen anledning att uttala sig om saker man inte har nåt vittnesmål om?
Har du koll på hur mycket kemiska ingredienser man blandar i tandkräm? Det får du i dig varje dag (om du är en ordentlig person, vill säga).
Citera
2014-09-26, 11:12
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du är inte trovärdig, beklagar. Finns säkert någon annan som du kan föra bakom ljuset.

Tack för visat intresse!
Fast om jag är trovärdig eller ej har ju ingen som helst betydelse för innehållet på bilden.
Du har en bild på en flygplansmotor, det är förresten motorn på en Avro RJ100 eller Avro RJ85 .
Antingen chemtrailar den eller så är det avgaser man kan skönja vid det där röret. Min trovärdighet, lika lite som min religion, hemort eller skostorlek kan på något sätt påverka vad som kommer från motorn.
Citera
2014-09-26, 18:36
Medlem
mralexiuss avatar
Misstänkt chemtrail under flygning där flygledaren inte tycks vara medveten om att det är ytterligare tre plan i luftrummet. Om äktheten i detta klipp kan styrkas framkommer även att dom misstänka chemtrail planen som sprayar ser ut att vara väldigt nära det plan som har gjort denna video. Också där otroligt svårt att avgöra exakt avstånd, tror det är en individuell tolkning om inte någon kan få fram exakta data för avstånd, hastighet etc. Tidigare i tråden har någon lagt ut info om just tillåtet/normalt avstånd.

https://www.youtube.com/watch?v=_gZG6LTgBi8

Det existerar inga fysiska bevis som belägg för detta klipp. Det är en videoupptagning och ljudupptagning. Finns heller inte några bevis för kondensation, motorhaveri eller bränsle utsläpp som kan vara orsaken till den kraftiga "rökpelaren" som följer dessa flygplan.

Till dom med ett öppet sinnelag.
Citera
2014-09-26, 18:58
Medlem
Citat:
Misstänkt chemtrail under flygning där flygledaren inte tycks vara medveten om att det är ytterligare tre plan i luftrummet. Om äktheten i detta klipp kan styrkas framkommer även att dom misstänka chemtrail planen som sprayar ser ut att vara väldigt nära det plan som har gjort denna video. Också där otroligt svårt att avgöra exakt avstånd, tror det är en individuell tolkning om inte någon kan få fram exakta data för avstånd, hastighet etc. Tidigare i tråden har någon lagt ut info om just tillåtet/normalt avstånd.

https://www.youtube.com/watch?v=_gZG6LTgBi8

Det existerar inga fysiska bevis som belägg för detta klipp. Det är en videoupptagning och ljudupptagning. Finns heller inte några bevis för kondensation, motorhaveri eller bränsle utsläpp som kan vara orsaken till den kraftiga "rökpelaren" som följer dessa flygplan.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Vertikal separation "<2000 fot" står det i videon, ja det är väl inget konstigt? Normal vertikalseparation är 1000 fot. Såsom det är skrivet låter det som att man har mer separation än vad man behöver med andra ord.

Piloten begär FL340, svaret går inte att höra. Sedan står det att piloten byter höjd, det betvivlar jag starkt då man hör återläsninge vilket är "roger", och inte "descend and maintain FL340" vilket vore FAAs fraseologi för detta.

0:55 "The control tower"

1:04 är inget konstigt alls, som redan sagt är det i princip omöjligt att bedöma avstånd och relativt läge på ett bra sätt med ögat. Sannolikt är det man ser ut genom fönstret 1000 fot (alltså 300 meter) högre, dvs vertikalt separerat.

Vid 1:35 kommer musiken också ja, fantastiskt.

1:57 är återigen fullständigt normalt, tror människor på fullaste allvar att deras flygplan är det enda i luften? Det verkar som videoskaparen tror det.

2:12, påstående utan faktabas alls.

4:02, återigen ett ouppbyggt påstående baserat på antaganden gjorda med en amatörfilmad video där man ska bedöma relativa avstånd utan någon som helst egentligen referens mer än gissningar.

Sen kan man ju fundera på trovärdigheten i en youtubekanal som också har riktiga höjdare såsom:

WISE WORDS & WAYS OF THE RASTA IN DOMINICA
LOSE THE FEAR? HOW TO OVERCOME ILLUMINATI ELITE CABAL
UFO FLEET STARTING FROM ALIEN MOONBASE

Det där med öppet sinnelag är viktigt, men källkritik är också en grundläggande komponent i varje faktainsamling.
Citera
2014-09-26, 20:38
Medlem
Citat:
Det existerar inga fysiska bevis som belägg för detta klipp.
Alltså är det inget märkligt.
Citat:
Finns heller inte några bevis för kondensation, motorhaveri eller bränsle utsläpp som kan vara orsaken till den kraftiga "rökpelaren" som följer dessa flygplan.
Behövs som sagt ej. Har du fortfarande inte fattat vad jag sagt till dig om "bevis"?

Citat:
Säg till när du är öppen för idén att du helt enkelt har fel. Ditt sinne är inte förutsättningslöst "öppet", utan hemfallet åt att bekräfta dina förutfattade meningar. Argumentet/slagordet "öppet sinne" från New Age-folk, woos, pseudovetare, o.dyl, är grundligt vederlagt för länge sedan.

Säg till när du kommer med det enda som räknas: reproducerbara och verifierbara belägg samt en hypotes som är falsifierbar.
Citera
2014-09-30, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
Ni som tvivlar på chemtrails borde se detta klipp som förklarar hur det ligger till.

http://www.youtube.com/watch?v=GT_dGITzzOU

Hon pratade mycket intressant, det är synd att viss Yotubeanvändare är så omogna och trångsynta, det är precis som hon säger i intervjun. tack för fyndet.
Citera
2014-09-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hon pratade mycket intressant, det är synd att viss Yotubeanvändare är så omogna och trångsynta, det är precis som hon säger i intervjun. tack för fyndet.
Och beläggen, när får vi se dessa?

Chemtrailsgänget och kemofobin går bara i cirklar och man refererar till varandra och ingenstans är det någon som faktiskt accepterar att man har en bevisbörda och måste applicera naturvetenskaplig metod. Hur chemtrails skulle kunna beläggas har framgått klart och tydligt i denna tråd. LIDAR+spektroskopi är ett förslag. Problemet är att de troende helt enkelt är för vetenskaplig analfabeta för att begripa hur belägg ska se ut och hur osunt det är att ha en miljö där ifrågasättande misskrediteras och avfärdas som "trångsynt" eller "slutet sinne".

Beläggen för precis allt saknas. Att chemtrails existerar, att dessa innehåller vad de påstås innehålla, att dessa utförs i lönndom på påstått vis, att effekterna är de avsedda och att ö.h.t. finns någon logik i detta. Flygplan släpper främst ut SO2-föreningar, sulfater (SO4-föreningar), CO2 och H2O och kortare kolväten och dessa är avgaser. Speciellt svavelföreningarna fungerar som kondensationskärnor vilket gör att kondensationsstrimmor uppstår enklare från en jetmotor än från vingspetsar, kontrollytor och liknande på grund av tryckskillnader.
Citera
2014-12-01, 12:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARPSWEDEN
Försökt kartlägga så mycket som möjligt om vilka vidriga förrädare som finns i detta landet och det är rätt många tydligen. Jag tog vägen med att inte ens prata om chemtrails utan att jag var bara lite sådär orolig för alla dessa stora plan i vårt luftrum som inte syns på tex plane finder. Luftvärnet hade bara ett litet gult plan uppe sa dom så det var inte dom och här pratade vi dessutom om 4-8 st stora vita Boeings. LFV visste inget heller. Eftersom man påstod att luftvärnet bara hade 1 plan uppe och jag satt och kolla på enda kommersiella planet i luftrummet vilket var ett plan från Norwegian som enbart lämnade contrails och jag även sa till samtliga att jag hade film där men ser planen 2 och 2 när dom gör mönster så att den "officiella" flygtrafiken därmed inte var förklaringen överhuvudtaget är solkart men då uppstod det lustiga med att det blir totalt tystnad från samtliga jag talade med, inget intresse alls fanns för mina filmer och kom då ihåg att jag tagit vägen här och låtsas varit rädd för ryska bombare. Min slutsats blir då att både LFV och luftvärnet visste precis vilka plan detta var och var dom kom ifrån man la locket på.

Hjälten Pernilla Hagberg sparkas dessutom från fuckin jävla Miljöpartiet trots att hon är den enda som tar upp det överlägset största miljöhotet vi har i form av agenda 21 eller "sustainable development" som man döpte om projektet till efter att agenda 21 blivit avslöjat och fått lite för mycket dålig press.
Världen är ett skämt och vi får alla delta. Listan på namn och adresser på folk som är inblandande i detta sinnessjuka geoengineering projekt blir längre och längre och dom kommer alla släppas till allmänheten när vi kommit upp i lite mer folk och framför allt dom som finns högre upp och som okejat detta projekt för Sverige för det är inte bara fotfolket som skall hängas ut som dom landsförrädare som dom är utan det skall alla göra.

Filma så mycket ni kan gott folk och är ni uppe tidigt och innan soluppgången skett och har en blå himmel så kommer ni tydligt se vad som är vad, fokuset på att blocka solen är solkart för alla som är kunniga inom astronomi och gå in på plane finder och lär er flygtrafiken i ert område och filma sedan dessa sprayande jävlar så mycket ni bara kan. Politiker, militären, polisen osv kommer fortsätta mörka så samla massiva mängder av bevis är det som gäller och ni som har möjlighet att testa regnet eller snön när den kommer gör det för det är kanske ännu bättre bevis.

We do not forgive. We do not forget.

Med tanke på att luftvärnet skjuter ned flygplan - inte flyger dem - så förvånar det ju inte att de nekade till att det var deras plan...

Du ger ett extremt trovärdigt och påläst intryck vill säga...
Citera
2014-12-01, 12:41
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Listan på namn och adresser på folk som är inblandande i detta sinnessjuka geoengineering projekt blir längre och längre och dom kommer alla släppas till allmänheten när vi kommit upp i lite mer folk

Jaha, där kom den standardkommentaren också om att "släppas till allmänheten". Varför sägs det om varje konspirationsteori och framförallt, varför släpps det aldrig något?
Kan det vara för att...ni har fel?
Citera
2014-12-01, 13:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
så samla massiva mängder av bevis är det som gäller och ni som har möjlighet att testa regnet eller snön när den kommer gör det för det är kanske ännu bättre bevis.

Vi är många som tålmodigt väntar på att ni ska börja presentera bevis.
Är det inte dags snart? Vad väntar ni på?
Citera
2014-12-01, 16:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var alltså luftvärnet själva som sa att dom enbart hade ett plan uppe för "målflygaktivitet". Kedjan går alltså till som så att man kollar vilka andra som kan ha flyg uppe när kommersiella flyg inte är svaret, om nu min text var otydlig kan jag väl förtydliga det för dig.

Sveriges ENDA Luftvärnsregemente är LV6 i Halmstad (så jag antar att du bor där) men vad jag vet har de inga små gula flygplan.. Dock finns ju Halmstads flygplats där och de har ganska gott om både fraktflyg och små affärsjet - och dessa är långt ifrån alltid med på Flightradar och Plane Finder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in