2014-11-30, 23:53
Medlem
NamnlosBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjomor1
Hej

Har du fått beslut eller fortfarande ?

Vi ska tydligen få reda på beslutet om ca 1-2 månader ..
Hittills har vi väntat 1 år och 6 mån ... Nästan 2 år nu
Citera
2014-12-01, 00:44
Medlem
mulash44s avatar
jag har inte fått beslut ännu... jag fortfarande väntar på beslut
Citera
2014-12-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
jag har inte fått beslut ännu... jag fortfarande väntar på beslut

Ja så jobbigt vi med inget beslut än
Citera
2014-12-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Vi ska tydligen få reda på beslutet om ca 1-2 månader ..
Hittills har vi väntat 1 år och 6 mån ... Nästan 2 år nu

tack,vi med har gått in på 18 månader nu
Citera
2014-12-01, 09:35
Medlem
syscrashs avatar
Ni som väntat länge..

På vilken enhet ligger er ansökan? Har ni gjort pappersansökan eller web? Är ni gifta med er partner? Har ni sökt visa tidigare?

Förstår inte varför ni väntat så länge.
Citera
2014-12-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Ni som väntat länge..

På vilken enhet ligger er ansökan? Har ni gjort pappersansökan eller web? Är ni gifta med er partner? Har ni sökt visa tidigare?

Förstår inte varför ni väntat så länge.

Hej

Vår ansökan ligger på umeå,vi har gjort webbansökan,vi är sambo,och vi har fått handläggare på october men hon sa till oss att hon jobbar med april 2013, och hon sa innan årskiftet ska vi få ett beslut,men vi väntar fortfarnde,så jobbigt
Citera
2014-12-01, 12:35
Medlem
Rant:

Den tolkning jag har gjort kring gällande lagtexter samt domar i migrationsöverdomstolen är att eftersom jag och min fru är gifta så ligger bevisbördan på migrationsverket om dom vill neka henne uppehållstillstånd.

Med det sagt: Finns det något sätt som vi kan ta det här ärendet vidare till domstol för att få ärendet uträttat?
Citera
2014-12-01, 12:57
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjomor1
Hej

Vår ansökan ligger på umeå,vi har gjort webbansökan,vi är sambo,och vi har fått handläggare på october men hon sa till oss att hon jobbar med april 2013, och hon sa innan årskiftet ska vi få ett beslut,men vi väntar fortfarnde,så jobbigt
Vet du om ni har blivit överflyttade till Umeå från en annan enhet? De flyttade gamla ärenden till Umeå för att avgöras i år.
Citera
2014-12-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Vet du om ni har blivit överflyttade till Umeå från en annan enhet? De flyttade gamla ärenden till Umeå för att avgöras i år.

Ja de överflyttade i juli jag tror vi hade i malmö ärenden tidigare sedan flyttade till umeå
Citera
2014-12-01, 20:25
Medlem
Någon mer än jag som kan se någon ny grej när man matar in beteckningsnumret?
Det står när ansökan var inkommen och "i väntan på beslut" (fast sen det gamla vanliga: Migrationsverket har inte fattat ett beslut i din ansökan.) och de gamla ansökningarna finns med om man scrollar ner.
Citera
2014-12-01, 20:33
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Det står när ansökan var inkommen och "i väntan på beslut" (fast sen det gamla vanliga: Migrationsverket har inte fattat ett beslut i din ansökan.) och de gamla ansökningarna finns med om man scrollar ner.
Ja, man kan fråga sig vad som skiljer "inkommen" och "väntar på beslut".
Citera
2014-12-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan

Ja samma här. Det var på tiden att dom uppdaterade dock så kunde dom passat på att lägga till något användbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in