Citat:
Ursprungligen postat av
Ådärkomdenja
Tror du jag fantiserar ihop ett sånt påstående? Då tar du inte mig allvar,. Jag kommer ALDRIG att ge dig den skärmdump jag sparade - vederbörande högaktar jag - därför att det var första gången jag bemöttes med den respekt, som övriga moderator-kompaniet påstår sig utöva, men som jag med detta enda undantag kan konstatera är falsk självgodhet.
Mycket tyder, imho, på att ni har en 'black-list', där speciellt misshagliga medlemmar, bevakas med lupp. Jag har aldrig under min långa tid på forumet upplevt den millimetergranskning som nu förhärskar. Sorgligt att behöva skriva, eftersom jag är en frihets-matador, i sann flaschback-anda, som sajten attraherade mig anno dazumal.
Är det något som moderatorer internt är allergiska emot så är det ifall enskilda användare blir särbehandlade.
Jag kan absolut dementera att det skulle finnas någon "blacklist", och skulle någon moderator sitta med en sådan och bli påkommen (något jag lovar kommer fram på ett eller annat sätt) kan jag garantera att det blir liv i luckan internt.
Det här med att vara provokativ har både sina fördelar och sina nackdelar.
Håller man sig till ämnet är det absolut inga problem, provocera på - det rör runt i grytan och kan stimulera ytterligare diskussion.
Däremot kan nackdelen vara att om man både går OT och är provokativ kan det i större utsträckning påverka tråden att spåra ur, vilket hämmar diskussionen i ämnet då fokus flyttas och OnT-inlägg drunknar. Eftersom vår uppgift bla är att se till att inte trådar spårar, tas släggan fram.
Det är dock något som alltid måste bedömas utifrån det enskilda inlägget i förhållande till tråden, och aldrig utifrån
vem som postat.
Jag vet att du uttryckt att du inte vill att din historik ska exponeras, men av det jag tittade på ser jag inga tecken på att du blivit särbehandlad på något sätt och heller inte att åtgärder satts in pga att du varit provokativ.
Dock ska sägas att jag inte gått igenom allt, så är det något särskilt du önskar belysa kan du kontakta en admin eller vända dig till en moderator du har förtroende för via PM.