Resultat: .
0%
röster
2015-05-16, 22:11
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Där visades det möjliga utgångar men lite matte.

Svårt att se att ett taggat Stuttgart i bra form och med flyt inte klarar Paderborn och att HSV visar samma uselhet mot ett färdigspelat Schalke på sin Volkparkstadion/Imtech som idag. Att så Hertha förväntas förlora är även det en bedömning efter så uselt de spelade idag. Utgår från de trepoängarna, inte från någon statistisk förvrängd sannolikhetslära där alla alltid kan slå alla alltid.

Vinner Hannover är de klara, vice versa gäller för ditt Freiburg. För HSV räcker dock inte en vinst även om ni kryssar.

(Gode gud, låt inte detta inlägg jinxas så att Paderborn vinner, ety i så fall är de kvar.)
Schalke har väl ändå inte spelat färdigt? De behöver ju minst en poäng för att säkra direktplatsen till EL. Dessutom lär det vara någon miljon mer i TV-pengar för plats 5 än för plats 6 i ligan. EDIT: Kom på att detta räknas över flera säsonger, men oavsett så är en högre placering bättre.

Och ang. Paderborn så kan de i praktiken inte nå högre än till kvalplats. Att de skulle ta in 16 mål på Hannover i en match känns långsökt...
Senast redigerad av Germanofil 2015-05-16 kl. 22:14.
Citera
2015-05-16, 22:39
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Schalke har väl ändå inte spelat färdigt? De behöver ju minst en poäng för att säkra direktplatsen till EL. Dessutom lär det vara någon miljon mer i TV-pengar för plats 5 än för plats 6 i ligan. EDIT: Kom på att detta räknas över flera säsonger, men oavsett så är en högre placering bättre.

Och ang. Paderborn så kan de i praktiken inte nå högre än till kvalplats. Att de skulle ta in 16 mål på Hannover i en match känns långsökt...
Skulle inte förvåna mig om Paderborn får kvala och klarar sig kvar... Finns en tabellräknare på bundesligas sida, http://www.bundesliga.de/de/fanzone/tabellenrechner/ Bara gå in och testa alla möjligheter.

Jag tror (och hoppas) att Paerborn åker tillsammans med HSV och Freiburg får kvala. Skulle jag få välja hade jag hellre sett Freiburg åka än HSV. Däremot förtjänar HSV att åka ur, de borde inte klarat sig förra säsongen.

I EL-striden hoppas jag Bremen tar 7e platsen men att Dortmund tar cupen, tror inte Bremen är redo för EL nästa säsong, risken är att det går ut över ligan och man misslyckas i båda. Bättre Skripnik och Frings får bygga upp laget.
Citera
2015-05-17, 03:14
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sen är sannolikheten för de olika utfallen inte lika, men det tror jag nog du förstår.
Jodå, och sannolikheten för att gud finns är 50/50 för antingen finns han, eller så finns han inte Nämen jag tycker helt enkelt att det är mer oberäkneligt än Motvall.
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Där visades det möjliga utgångar men lite matte.

Svårt att se att ett taggat Stuttgart i bra form och med flyt inte klarar Paderborn och att HSV visar samma uselhet mot ett färdigspelat Schalke på sin Volkparkstadion/Imtech som idag. Att så Hertha förväntas förlora är även det en bedömning efter så uselt de spelade idag. Utgår från de trepoängarna, inte från någon statistisk förvrängd sannolikhetslära där alla alltid kan slå alla alltid.

Vinner Hannover är de klara, vice versa gäller för ditt Freiburg. För HSV räcker dock inte en vinst även om ni kryssar.
Matte är det, om än inte den mest komplicerade!

Nu har Freiburg dels vunnit mot ligans bästa lag (som kanske inte är 100% nu), och bara någon vecka innan förlorat mot de sämsta. I ena matchen hade man tur, i den andra otur. Paderborn ger fan aldrig upp, och kommer vara svåra för Stuttgart. Så jag tycker faktiskt att alla kan slå alla dessa matcher, och jag vågar inte utgå från nått.

Tror ändå på lika mellan scp-vfb, och att Hamburg förlorar och Hertha likaså. Freiburg tar Hannover med 10-0
Citera
2015-05-17, 14:52
Medlem
gato12s avatar
Fy fan vilken pinsam avslutning på säsongen för mästarna.
Citera
2015-05-17, 15:13
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fy fan vilken pinsam avslutning på säsongen för mästarna.
Såg du matchen?
Citera
2015-05-17, 15:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Såg du matchen?

Nää. Men att förlora varenda match i avslutningen tycker jag är fullkomligt barockt och ärolöst. Inte ens Chelsea säljer sig så billigt. Och det oavsett skador.

Senast redigerad av gato12 2015-05-17 kl. 15:19.
Citera
2015-05-17, 15:21
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Nää. Men att förlora varenda match i avslutningen tycker jag är fullkomligt barockt och ärolöst. Inte ens Chelsea säljer sig så billigt. Och det oavsett skador.
De vann ju mot Barca. Det är väll nått iaf?

Sen gårdagens match körde Freiburg ett niomansförsvar, och hade tur två gånger typ. Det hade fungerat bra i höstas också, bara det att Robbery var starkare.

Men det är väl jag som tror att det är mycket tur i fotboll. Vägrade också se att såväl Dortmunds sistaplats och Freiburgs sena baklängesmål i vintras berodde på annat än flyt.
Citera
2015-05-17, 15:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Men det är väl jag som tror att det är mycket tur i fotboll. Vägrade också se att såväl Dortmunds sistaplats och Freiburgs sena baklängesmål i vintras berodde på annat än flyt.

Men det måste ju vara bra länge sedan Bayern förlorade såhär många matcher i rad...? Kan ju inte bara bero på tur...? Antingen är det dålig stimmung i truppen eller också kan inte tränaren motivera spelarna.
Citera
2015-05-17, 15:35
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Men det måste ju vara bra länge sedan Bayern förlorade såhär många matcher i rad...? Kan ju inte bara bero på tur...? Antingen är det dålig stimmung i truppen eller också kan inte tränaren motivera spelarna.
Jag har ingen koll på de andra matcherna, men pep sparade ju på spelarna i de andra matcherna, det kan ha spelat in.

De som såg matchen mot Freiburg säger att Bayern lika gärna hade kunnat leda med 3-1 i halvtid.
Citera
2015-05-17, 15:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jodå, och sannolikheten för att gud finns är 50/50 för antingen finns han, eller så finns han inte Nämen jag tycker helt enkelt att det är mer oberäkneligt än Motvall.

På tal om sannolikhet. I årskurs tre under lågstadietiden så uppmanade vår lärare oss att gissa om vi inte kunde svaret på en fråga. Och det är inget egentligt fel med det. Problemet var att hon motiverade det med att det var just 50-50. Antingen svarar man fel eller så svarar man rätt. Inte ens mitt nioåriga jag gick på det. Kanske är det så att den erfarenheten har gjort mig intresserad av just sannolikhet och statistik.
Citera
2015-05-17, 16:45
Avslutad
På tal om sannolikhet... Tage: https://www.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI

Jag trodde faktiskt att Pep hade fått värva mer än Heynckes, men skillnaden dem emellan är försumbar. (Med det menas att den finns inte, fast bara lite.)

Heynckes:
Totalt: ca €110,7m

Guardiola:
Totalt: ca €116m

Frågan jag vill ha svar på: bleibt Pep ein weiteres Jahr? Vad säger ni som är mer insatta än vad jag är? Och om ja, vad krävs för att han ska få gå? Ett lika misslyckat år nästa säsong?
Citera
2015-05-18, 06:09
Medlem
Germanofils avatar
Grattis till Ingolstadt som spelar i fotbollens finrum nästa år! Svårt att veta vad man ska förvänta sig av den klubben men jag gissar att de på sikt kommer att etablera sig som ett halvtrist mittenlag. Typ Mainz fast utan fans. Deras arena tar bara drygt 15.000 åskådare men har trots det bara varit utsåld 3 gånger under säsongen.

Aalen lämnar Zweite vilket känns bra tycker jag. Osexig klubb. Känns bra med återkomster för klassiska klubbar som Bielefeld och Duisburg istället. Vilka som följer Aalen ner i tredje avgörs först nästa vecka. Lika mycket dramatik i Zweite som i Erste på den fronten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in