2014-11-30, 17:36
Medlem
Swedeads avatar
Jag fick nyss en grov varning för att jag hade frågat om en "vanlig användare" egentligen var en moderator också!
Flashback - "Vi styr över vad ni får skriva och fråga!"
Citera
2014-11-30, 17:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedead
Jag fick nyss en grov varning för att jag hade frågat om en "vanlig användare" egentligen var en moderator också!

Citat:
Ursprungligen postat av /regler.php
1.06. Användarnas anonymitet

Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet

Frågor på det?
Citera
2014-11-30, 17:50
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Nu ljuger du.

Du har inte fått någon "grov varning" utan du är uppe för omröstning kring regel 1.06 som du (eventuellt) bröt mot här i tråden. Vi får se vad resultatet blir dock.

admin5
Citera
2014-11-30, 17:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Ytterligare en feltänkare.

Det handlar om Flaschback's flotta, självutnämnda nätmedia-orakel-devis. Det kanske stämde anno dazumal, men utveckling löper vidare, och idag sällar jag mig till dom som inte anser att Fb lever upp till sin tidsanfrätta självuppfattning. Tiden har rusat förbi Fb, och det finns andra 'samizdat-sajter', som klarar och lever bättre upp till klassificeringen.

Kanske en omformulerad "affärsidè" skulle gynna Flashback? Ärlighet varar längst, sägs det.

Men för guds skull, ingen kommer någonsin tvinga dig att vara kvar på Flashback. Helt ärligt tror jag ingen ens hade märkt om du försvann..

Men förklara gärna på vilket sätt Flashback ska komma in i tiden.

Det som inte är ok på Flashback som jag kan tänka mig andra "forum" tillåter är.

1: Att alla får skriva exakt vad de vill, var de vill, när de vill. Typ prata om att fanta exotik är den godaste fantan i en tråd angående sexuella övergrepp. Jag menar jag tycker ju det och jag anser att alla ska veta om det, gärna i alla trådar.

2: Att man får posta bilder. Gärna kunna slänga in en "I don't want to live on this planet no more" Eller en ironisk liten bild på grumpy cat.

3: Att man får ha barnporr som avatar

4: Att man får sälja barnporr, knark, sex, bilar, hockey klubbor osv genom Flashback..

Eller du kanske likt mig kan lista vad det är ni gnällfittor vill ha ut av denna tråd. ???

De ovan är verkligen inget önskvärt. Även om det vore helt i linje med yttrandefriheten. Men det hade pajjat forumet..
Citera
2014-11-30, 17:54
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Frågor på det?

I ett demokratisk samhälle så är det aldrig förbjudet att fråga en fråga.
Men Flashback värnar tydligen INTE om varken yttrandefrihet eller demokrati?
Citera
2014-11-30, 17:57
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Ja nu visar du på bara att du är totalt rabiat och oseriös. Just användarnas anonymitet är en av grundbultarna för att våga framföra sina åsikter. Därför är det tydliggjort i reglerna att man inte heller försöker sammankoppla olika användarkonton.

att koppla konton kan avslöja en person och därmed utsättas för påtryckningar som hindrar denne att våga framföra sina åsikter, tycker du det är ett främjande av yttrandefrihet?
Citera
2014-11-30, 17:59
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Min topic är INTE "YouTube är bättre på yttrandefrihet än Flashback".
TRÅDÄMNET är "Flashback sysslar med falsk marknadsföring". Ska det vara så tabubelagt att diskutera? Därför att det är helt sant och för känsloladdat, kanske?
Men ja, exempelvis YouTube eller Facebook har inte löjliga:
Varning för "Trams/Off-topic" eller "Fel forumdel" ---> Bekräfta denna varning, innan du kan skriva igen.

När du och dina två hjärnceller blev medlem på Flashback så läste du noga igenom reglerna och godkände.

Reglerna har nog inte uppdaterats sedan du blev medlem.

Ändå anser du dig ha rätten att bryta mot reglerna? Och när du väl bryter mot reglerna och blir varnad så ifrågasätter du reglerna du godkände för att bli medlem.

Ja jag kan förstå att man i stundens hetta blir sjukt irriterad på moderatorer som varnar en. (jag har många varningar och avstängningar)

Men när man väl låtet det sjunka in så fattar man att man faktiskt bröt mot de regler man själv godkände.

Och det är ingen big jävla deal.

GÖR OM GÖR RÄTT
Citera
2014-11-30, 18:01
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Läs reglerna istället.
Sluta diskutera andra medlemmars rätt till anonymitet. Eller är du även motståndare till var mans rätt att vara anonym på Flashback?

Läs reglerna..
Citera
2014-11-30, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad innebär en "grov" varning?

Själv har jag blivit varnad (och avstängd) för både ditt och datt men någon "grov" varning har jag aldrig stött på ...

Vad är det för något?
Citera
2014-11-30, 18:12
Medlem
micro113s avatar
Någon fri yttrandefrihet råder dock inte på Flashback - i det har ju TS rätt.

Yttrandefrihet i så motto att också obekväma åsikter och ämnen kan debatteras - ja. Men vad man får skriva och uttrycka är ju dock ändå styrt ..
Citera
2014-11-30, 18:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
I ett demokratisk samhälle så är det aldrig förbjudet att fråga en fråga.
Men Flashback värnar tydligen INTE om varken yttrandefrihet eller demokrati?
Fast nu är Flashback inget demokratiskt samhälle men att du antingen är för dum eller inte vill förstå hur saker och ting fungerar. Sen är Sverige uppenbarligen ingen demokrati eftersom vi har en HMF-lag, det om något kränker yttrandefriheten.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Någon fri yttrandefrihet råder dock inte på Flashback - i det har ju TS rätt.

Yttrandefrihet i så motto att också obekväma åsikter och ämnen kan debatteras - ja. Men vad man får skriva och uttrycka är ju dock ändå styrt ..
Fast du är ju också väl medveten om att total och optimal yttrandefrihet är olika saker.
Citera
2014-11-30, 18:20
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Nu ljuger du.

Du har inte fått någon "grov varning" utan du är uppe för omröstning kring regel 1.06 som du (eventuellt) bröt mot här i tråden. Vi får se vad resultatet blir dock.

admin5

Jag fick en varning, och jag uppfattade den som grov då den innehöll hot om eventuell avstängning eller bannlysning inom en snar framtid.
Så nej, jag ljuger inte.

Om man inte ens får fråga frågan: "Är du moderator?", utan att bli avstängd/bannlyst så undrar jag sannerligen vad Flashback är för något "yttrandefrihets"forum?
I det "övriga samhället" (som Flashback säger sig rätta efter) så är det aldrig förbjudet att fråga en fråga. Ingen är heller tvungen att svara på en fråga.
Verkar som Flashback inte vet hur det "övriga samhället" (en moderators ordval, förresten. Själv skulle jag säga "demokratisk samhälle") ser ut?
En moderator kallar dessutom Flashback för en "diktatorisk arena" i denna tråd.
Säger inte detta en hel del om "det nya Flashback"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in