2014-11-30, 14:13
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Håller med allt du skriver.

Märker att vissa vidriga parasit moderatorer speciellt inom PU/PI som inte värnar om Sveriges intresse inom vissa ämnen och raderar bort klarsynta inlägg. T.ex. Vi som vill att Sverige ska vara neutralt, precis som våra förfäder som bevarat oss från krig och misär i mer än 200 år.

Sedan tas det bort trådar som handlar om makt och i synnerhet privat ägd media/banker och familjerna bakom dessa.

"Flashbacks sanna jag" som jag har nämnt tidigare i denna tråd.
Citera
2014-11-30, 14:29
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Reflektion, kanske till din förvåning?

Såvida man inte vill blanda svenska språket, med t ex engelska, enskilda ord/fraser. Jag tror inte det var avsikten ovan, gissningsvis bristande svenskspråkiga kunskaper.

Sidoanmärkningen inte för att provocera, bara konstatera. Tyvärr har enstaka ord, blivit en del av ammunitionen i denna intressanta tråd. Jag tycker att sakfrågan, enligt TS-rubriken, borde kunna diskuteras lite mer respektfullt, utan påhopp i form av smädelser, svordomar, idiotförklaringar och andra utfall. Vilket jag finner mest betecknande för en del av de moderatorer, som kastat sig in i debatten. Uppenbart mycket känsligt, när känslorna svallar så till den milda grad. Anfall är bästa försvar, tycks i vissa fall vara debattmetoden.

Det är väl i och för sig föga förvånande att man blir trött och sur när man om och om igen försöker förklara sakernas tillstånd för en grupp med människor som är så trögfattade att det inte är sant. Man kan tycka vad man vill om den attityden, men det är lätt att förstå varför det blir som det blir. När sen debatten vrids från trådstarten till att moderatorerna är för aggresiva eller elaka kan man ju fråga sig vad man prioriterar egentligen. Oavsett vad vore det naturligtvis bättre om båda sidor kunde lugna ner sig litegrann.
Citera
2014-11-30, 16:17
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedead
Jösses!
På vilket sätt framställs det som att trådstarten handlar om att få mig att begripa?
Läs igenom tråden, så ser du att ditt försök att dumförklara mig redan har misslyckats för länge sedan!

OK, mitt misstag. Jag trodde i min enfald att din trådstart innehöll de saker du faktiskt ville diskutera och/eller undrade över. Men gott så, då släpper jag detta.

Att dumförklara dig är för övrigt något du lyckas med utmärkt själv
Citera
2014-11-30, 16:20
Medlem
perineums avatar
Citat:
Jösses!
På vilket sätt framställs det som att trådstarten handlar om att få mig att begripa?
Läs igenom tråden, så ser du att ditt försök att dumförklara mig redan har misslyckats för länge sedan!
Jag har nu läst igenom tråden och kan konstatera att ingen behöver dumförklara dig!
Du gör det själv med sådan uppenbar tydlighet att hjälp med det är överflödig!

Tror du TS att det är din medborgerliga rättighet att skriva här på Flashback eller vadå?
Kan du inte acceptera regelverkets utformning, så är inte Flashback stället för dig!

Mitt råd till dig TS är att starta ett eget forum, som du bestämmer över och som tillhandahåller den yttrandefrihet du kräver att Flashback ska ha!
Citera
2014-11-30, 16:49
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Jag har nu läst igenom tråden och kan konstatera att ingen behöver dumförklara dig!

Tror du TS att det är din medborgerliga rättighet att skriva här på Flashback eller vadå?
Kan du inte acceptera regelverkets utformning, så är inte Flashback stället för dig!

Mitt råd till dig TS är att starta ett eget forum, som du bestämmer över och som tillhandahåller den yttrandefrihet du kräver att Flashback ska ha!

Alla över 18 år har rätt att skriva på Flashback.
Citera
2014-11-30, 16:51
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Det finns ingen som har syftat på detta i tråden.
Dumförklara inte dig själv.

Problemet med dig och dina kränkta åsikter är att du är omöjlig att ta en diskussion med. Du svarar på det som passar men hoppar över dom viktiga frågorna som rör din fråga. Dvs din topic.

Vad rent konkret är det som är bättre på t.ex Youtube än Flashback?

Hur är Flashback mer censurerat än t.ex Youtube?

Vad är det exakt du vill ha sagt som du inte får säga på Flashback?
Citera
2014-11-30, 16:58
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum

Trams.

Det handlar om graden av att leva upp till den flotta FB-devisen. Inget annat. Kan du inte hålla dig till detta?

Snacket om "medborgerliga rättigheter" är malplacerat, det handlar inte om det. Du påstår dig ha 'läst igenom tråden'. Men du verkar ha missat det viktigaste = trådämnet.

Citat:
" Flashback är hårt reglerat och övervakat jämfört med andra sociala medier.
– Vi har över 120 moderatorer, en rätt extensiv regeluppsättning och vi följer svensk lag."

ref: http://www.flamman.se/flashback-ar-hart-reglerat
Citera
2014-11-30, 16:59
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
OK, mitt misstag. Jag trodde i min enfald att din trådstart innehöll de saker du faktiskt ville diskutera och/eller undrade över. Men gott så, då släpper jag detta.

Att dumförklara dig är för övrigt något du lyckas med utmärkt själv

Min trådstart handlar om att jag anklagar Flashback för brott mot marknadsföringslagen, och moderatorernas förjävliga fasoner mot sina medlemmar.

PS. Jag har inte undrat över någonting till en moderator.
Citera
2014-11-30, 17:01
Medlem
perineums avatar
Citat:
Nej de har de inte!
De som inte klarar av att hålla sig inom regelverket blir förr eller senare avstängda, antingen för KFK eller att de har dragit på sig varningar som gör att de straffat ut sig själva och då har de inte rätt att skriva på Flashback!
Citera
2014-11-30, 17:06
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Ja men då ska hen följa reglerna.

Och innan man har rätt att skriva så ska man ha läst igenom reglerna och även godkänna.

Hur mycket du än gnäller över att det vore någon jävla rättighet att få skriva vad en vill på detta forum så får du inte rätt.

X äger forumet, X sätter trivselregler, Y godkänner X regler för att få bli medlem.

Hade Y inte godkänt X regler så hade Y inte varit medlem...

Svårare än så är det inte.
Sen att Y får komma med input och förslag för att förbättra X forum är en annan sak.

Flashback är ett diskussionsforum. Här diskuterar man, vad du gör är att föra en personlig monolog med dig själv och dina foliehattsvänner.

Du eftersöker ett klotterplank likt 4chan men på svenska där det råder 100% yttrandefrihet. Någon som Flashback INTE är.
Citera
2014-11-30, 17:07
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Problemet med dig och dina kränkta åsikter är att du är omöjlig att ta en diskussion med. Du svarar på det som passar men hoppar över dom viktiga frågorna som rör din fråga. Dvs din topic.

Ytterligare en feltänkare.

Det handlar om Flaschback's flotta, självutnämnda nätmedia-orakel-devis. Det kanske stämde anno dazumal, men utveckling löper vidare, och idag sällar jag mig till dom som inte anser att Fb lever upp till sin tidsanfrätta självuppfattning. Tiden har rusat förbi Fb, och det finns andra 'samizdat-sajter', som klarar och lever bättre upp till klassificeringen.

Kanske en omformulerad "affärsidè" skulle gynna Flashback? Ärlighet varar längst, sägs det.
Citera
2014-11-30, 17:22
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Min topic är INTE "YouTube är bättre på yttrandefrihet än Flashback".
TRÅDÄMNET är "Flashback sysslar med falsk marknadsföring". Ska det vara så tabubelagt att diskutera? Därför att det är helt sant och för känsloladdat, kanske?
Men ja, exempelvis YouTube eller Facebook har inte löjliga:
Varning för "Trams/Off-topic" eller "Fel forumdel" ---> Bekräfta denna varning, innan du kan skriva igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in