2014-11-30, 16:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustavsson85
varför är er bok så orättvist? varför detta hyckleri?

varför får män gifta sig med 4 kvinnor men kvinnor får bara gifta sig med 1 man?

varför får män ta vemsomhelst men kvinnor bara muslimska män?

blir ju bara problem för någon som mig som lever i största muslimska staden i sverige, minskat mitt utbud rejält. ni tar alla kvinnor.

Vad ÄR din position egentligen? Du verkar ha en svår identitets-kris och det är i stort sett omöjligt att relatera till dig.
Citera
2014-11-30, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad ÄR din position egentligen? Du verkar ha en svår identitets-kris och det är i stort sett omöjligt att relatera till dig.

Agnostiker som söker efter sanningen.
Citera
2014-11-30, 16:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Agnostiker som söker efter sanningen.

I så fall skulle jag rekommendera dig att förkovra dig i koncepterna logik och objektivitet först.
Citera
2014-11-30, 16:13
Bannlyst
Citat:
I så fall skulle jag rekommendera dig att förkovra dig i koncepterna logik och objektivitet först.

Vad i denna tråden är inte logiskt?
Citera
2014-11-30, 16:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad i denna tråden är inte logiskt?

Din förvirring i den svart/vita konfrontation mellan mytologier du presenterar.
Citera
2014-11-30, 16:26
Bannlyst
Citat:
Din förvirring i den svart/vita konfrontation mellan mytologier du presenterar.

Fast detta är dock sant. Jag har aldrig sett en muslimsk kvinna i min stad med en icke-muslimsk kille och nästan alla bär hijab som är ett tecken på att vara religiös.

Koranen säger att muslimska kvinnor inte får ha någon som inte är muslimsk och en man. Medans männen får ha 4 fruar och icke-muslimer.

Vet inte hur det funkar i din stad, men så är det i min stad.
Citera
2014-11-30, 16:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fast detta är dock sant. Jag har aldrig sett en muslimsk kvinna i min stad med en icke-muslimsk kille och nästan alla bär hijab som är ett tecken på att vara religiös.

Koranen säger att muslimska kvinnor inte får ha någon som inte är muslimsk och en man. Medans männen får ha 4 fruar och icke-muslimer.

Vet inte hur det funkar i din stad, men så är det i min stad.

Din anekdotiska information är ointressant.
Citera
2014-11-30, 16:33
Bannlyst
Citat:

Den är dock sann, i ställen där muslimer är många och påverkar samhället även om det såklart finns några få individer som går emot normen.

PMa mig, så kan vi ta en rundtur i hela min stad och jämföra par, du kommer inte se några mena-tjejer med vita svenskar.
Citera
2014-11-30, 18:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Den är dock sann,

Anekdotisk information är inte "sann", men överlag bara en manifestation av retorik-sjukan.
Citera
2014-11-30, 18:47
Bannlyst
Citat:
Anekdotisk information är inte "sann", men överlag bara en manifestation av retorik-sjukan.

Jaha. Så varför har jag då aldrig sett en kvinna med hijab med en icke-muslimsk man? Jag bor i en stad som har många muslimska kvinnor (hijab).

Allt är bara en stor slump alltså eller så är jag blind.

Citera
2014-11-30, 18:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jaha. Så varför har jag då aldrig sett en kvinna med hijab med en icke-muslimsk man? Jag bor i en stad som har många muslimska kvinnor (hijab).

*

Citat:
Allt är bara en stor slump alltså eller så är jag blind.

Nej, du är bara förlorat i retorik-sjukan utan att ha en susning om vad logik är.
Citera
2014-11-30, 18:59
Bannlyst
Citat:
*

Nej, du är bara förlorat i retorik-sjukan utan att ha en susning om vad logik är.

Om vi lägger undan kartor och logik för ett tag så kan jag säga dig att jag aldrig sett en kvinna med hijab med en icke-muslimsk man, och detta trots att jag bor i en stor svensk stad med många muslimer och icke-muslimer.

Detta är sant och det jag ser med mina egna ögon. De följer ju endast det som står i koranen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in