2014-11-30, 19:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustavsson85
Om vi lägger undan kartor och logik för ett tag

Vad menar du med "lägga undan ett tag"? Du har aldrig varit i NÄRHETEN av logik i din demagogi.
Citera
2014-11-30, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad menar du med "lägga undan ett tag"? Du har aldrig varit i NÄRHETEN av logik i din demagogi.

Så i andra ställen av världen där muslimerna är många så blir de tillsammans med icke-muslimska män? Givitvis inte.

En fördom kan vara sann, som i detta fallet, mina ögon lurar mig inte.

Vita män får inte ligga i arabiska länder heller med arabiskor.
Senast redigerad av gustavsson85 2014-11-30 kl. 19:07.
Citera
2014-11-30, 19:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så i andra ställen av världen där muslimerna är många så blir de tillsammans med icke-muslimska män? Givitvis inte.

Du vet att jag har rätt, så sluta larva dig.

Hur "vet" jag du har rätt? P.g.a. din förljugna retorik och anekdotiska information?
Citera
2014-11-30, 22:38
Medlem
anjoh66s avatar
Hiskelig mängd OT raderat.
Tråden handlar alltså om muslimska äktenskapsregler, stening, och andra regler som rör sharia, finns det andra trådar som behandlar.

MODERATOR
Citera
2014-11-30, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-
Jag håller med Bogomil, gustavsson85 lider av många argumentationsfel. Bra att du uppmärksammade detta Bogomil, du får en guldstjärna för din underbara logiska insats.

varför får muslimska män gifta sig med 4 fruar men muslimska kvinnor endast med en man?
varför får muslimska män gifta sig med icke-muslimer men varför får inte muslimska kvinnor göra det?

är det jag vill ha svar på, är väl inte så knepiga frågor? det står så i koranen trots allt och 99% av alla troende muslimer följer det.
Citera
2014-11-30, 23:02
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
varför är er bok så orättvist? varför detta hyckleri?

varför får män gifta sig med 4 kvinnor men kvinnor får bara gifta sig med 1 man?

varför får män ta vemsomhelst men kvinnor bara muslimska män?

blir ju bara problem för någon som mig som lever i största muslimska staden i sverige, minskat mitt utbud rejält. ni tar alla kvinnor.
Vad gnäller du nu över?

Du satt ju i en tråd för några dagar sedan och propagerade för att koranen var så mycket bättre än bibeln så varför gnäller du nu då?

Jävla idiot
Citera
2014-11-30, 23:04
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
varför får muslimska män gifta sig med 4 fruar men muslimska kvinnor endast med en man?
varför får muslimska män gifta sig med icke-muslimer men varför får inte muslimska kvinnor göra det?

är det jag vill ha svar på, är väl inte så knepiga frågor? det står så i koranen trots allt och 99% av alla troende muslimer följer det.

Allt har att göra med att mannen är den som bestämmer i familjen, Islam ska alltid vara den dominerande religionen, därför får en muslimsk kvinna endast gifta sig med en muslimsk man medans mannen inte har de kraven då hans religion ändå kommer att vara den dominerande i familjen och barnen följer sin far, m.a.o. de räknas alltid som muslimer oavsett vilken religion deras mor tillhör.

P.g.a. detta så kan naturligtvis inte en kvinna gifta sig med fyra män eftersom det skulle innebära fyra olika dominerande viljor.

Det är svaret på dina frågor.
Citera
2014-11-30, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad gnäller du nu över?

Du satt ju i en tråd för några dagar sedan och propagerade för att koranen var så mycket bättre än bibeln så varför gnäller du nu då?

Jävla idiot

det är den. vill dock ändå ha svar om just detta, för detta är det enda med koranen som jag anser vara fel.
Citera
2014-11-30, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Allt har att göra med att mannen är den som bestämmer i familjen, Islam ska alltid vara den dominerande religionen, därför får en muslimsk kvinna endast gifta sig med en muslimsk man medans mannen inte har de kraven då hans religion ändå kommer att vara den dominerande i familjen och barnen följer sin far, m.a.o. de räknas alltid som muslimer oavsett vilken religion deras mor tillhör.

P.g.a. detta så kan naturligtvis inte en kvinna gifta sig med fyra män eftersom det skulle innebära fyra olika dominerande viljor.

Det är svaret på dina frågor.

I get the point. Jag köper det definitivt.
Citera
2014-11-30, 23:12
Medlem
Citat:
varför är er bok så orättvist? varför detta hyckleri?

varför får män gifta sig med 4 kvinnor men kvinnor får bara gifta sig med 1 man?

varför får män ta vemsomhelst men kvinnor bara muslimska män?

blir ju bara problem för någon som mig som lever i största muslimska staden i sverige, minskat mitt utbud rejält. ni tar alla kvinnor.

Jag vill främst påpeka att man resonerar utifrån ett hikmatistiskt aspekt i sådana frågor. Men för att svara på din fråga så bör du först föreställa dig hur generationerna, människors relationer och den historiska kontinuiteten skulle kunnat se ut om det nu var på det viset..
Skulle vi kunna motivera våra relationer till framtida generationer? Hur skulle relationen mellan en fader och son/dotter vara i ett sådant samhälle?

Du gör något för DINA barns framtid.. vad är motivationen till att du gör på det sättet och bryr dig om din familj? Vi kan diskutera vidare steg för steg..
Citera
2014-11-30, 23:16
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
I get the point. Jag köper det definitivt.

Ja, så är det och det är anledningen till att en man kan gifta sig med en kvinna av en annan religion.

Jag vet inte varför det var så svårt för våra muslimer på forumet att kläcka ur sig detta istället för att gå OT och börja diskutera stening.

Om du nu gillar både koranen och muslimska kvinnor så finns det inget som hindrar dig att konvertera, då kan du också välja och vraka bland alla tjejerna.

Kanske deras familj kommer att vara emot ett sådant äktenskap men rent religiöst finns inget hinder för en konverterad man att gifta sig med en muslimsk kvinna.

Skenkonverteringar är vanligare än du tror, det finns många svenskar just nu som konverterat p.g.a. kärleken, inte religionen i sig, det vet också moskéerna, men oftast så resonerar de som så att det är bättre med en svensk som konverterar och gifter sig med en muslimsk tjej eftersom han då får en möjlighet att utvecklas i Islam.
Citera
2014-11-30, 23:31
Medlem
anjoh66s avatar
Trådar som behandlar samma ämne sammanfogade. /MODERATOR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in