2014-11-30, 01:18
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Det var tråkigt att hon dog, hade en bra röst och hade kunnat slå igenom ganska bra. Men är det någon som vet hur Tristan dog? Hade hennes död något med Spice att göra?
Citera
2014-11-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbarium
Ja, enligt många källor, och eftersom flickvännen skrev S*m*n också, så antar jag det? Det har även skrivits otroligt många gånger att så är fallet, om man läser igenom tråden.

Det finns ingen som har, eller hade, så många vänner som den som nyss dött.
Den som begick självmord däremot hade inga vänner alls, för hade de varit vänner på riktigt så hade de sett vad som var på gång
Citera
2014-11-30, 02:50
Avslutad
Mina tankar går till Idolredaktionen och särskilt Mollie som förlorat sin bästa vän. Hoppas ni alla sympatiröstar på henne nu så att hon vinner skiten som tröst. Annans kanske hon också hamnar i spice-träsket och går samma öde som Tristian.
Citera
2014-11-30, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
Mina tankar går till Idolredaktionen och särskilt Mollie som förlorat sin bästa vän. Hoppas ni alla sympatiröstar på henne nu så att hon vinner skiten som tröst. Annans kanske hon också hamnar i spice-träsket och går samma öde som Tristian.

Men var fick du luft ifrån?
Idol är en tävling och om man sympatiröstar på Mollie pga av att hon var vän med Tristan och hon vinner av den anledningen så är det helt förjävligt. Jättetråkigt att hon förlorat sin vän, men det har inte ett skit med tävlingen att göra.

Hennes uttalande om att hon vill vinna för Tristans skull var patetiskt, snacka om att fiska röster.
Har börjat ogilla Mollie nu och kommer i och med hennes uttalande INTE rösta på henne.
Citera
2014-11-30, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
https://www.youtube.com/watch?v=pqublfkq_QY
Okej, jag ser att han har ganska många tatueringar...
Överdoserade han kanske narkotika?
Vad är det för fel på dig?
Menar du att alla vi med tatueringar automatiskt håller på med narkotika?
Du är ju för fan helt sjuk i huvudet, är du som håller på med droger, tror jag iaf...
Citera
2014-11-30, 05:21
Medlem
Har läst tråden, kan ha missat något.
Har aldrig sett idol. Jo. En å annan audition på tuben.
Efter att Tristan gått vidare till kval där han åkte ut. Då, är det väl bara juryn som väljer vilka som går vidare? Tristan var ju ett nervvrak på Aud.
Kan hans anhöriga påverkat juryn, bett dom att han inte ska gå vidare?
Anhöriga kanske fick klart för sej hur stort det skulle kunna bli om grabben gick vidare, bett juryn helt enkelt att inte ta honom vidare, för anhöriga visste om hans ev missbruk, 2-könad, övernervös , kanska vill inte de anhöriga att hans liv skulle vändas in å ut å granskas? För anhöriga visste att han inte va i den konditionen att Tristan skulle klara pressen?!
Bara en teori,
Hoppas du fått dygn å ro Tristan, å har det bra nu, sov gott lille pojk
Citera
2014-11-30, 08:03
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuggan
Har läst tråden, kan ha missat något.
Har aldrig sett idol. Jo. En å annan audition på tuben.
Efter att Tristan gått vidare till kval där han åkte ut. Då, är det väl bara juryn som väljer vilka som går vidare? Tristan var ju ett nervvrak på Aud.
Kan hans anhöriga påverkat juryn, bett dom att han inte ska gå vidare?
Anhöriga kanske fick klart för sej hur stort det skulle kunna bli om grabben gick vidare, bett juryn helt enkelt att inte ta honom vidare, för anhöriga visste om hans ev missbruk, 2-könad, övernervös , kanska vill inte de anhöriga att hans liv skulle vändas in å ut å granskas? För anhöriga visste att han inte va i den konditionen att Tristan skulle klara pressen?!
Bara en teori,

Han var inte bra och åkte ur av egen kraft, det var inget som var riggat.
Det är bara i efterhand när han dog som alla kända honom och var bästa kompis, och han var nästa robbie williams osv.
Han framstod som ganska medioker, hypernervös och lite krävande men lat....
Inget konstigt att han åkte...

Sedan vet jag inte hur han dog, så jag kan inte säga om jag tycker det är trist eller inte
Citera
2014-11-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
Det var Spice alltså ? har inte orkat läsa igenom alla sidor.

Men med din dumma logik bör alla gått vidare också, det finns säkert folk som blivit hånade på deras audition och börjat rökt spice och sedan råkat illa ut.

Att börja röka är ett aktivt val oavsett hur dåligt man mår, även om man är på bristningsgränsen är det ens eget val om man vill börja punda, så om den lilla procenten finns att hon börjar också om hon inte vinner, det är ju så dumt så jag vet inte vad.
Citera
2014-11-30, 08:41
Bannlyst
Bild fick detta av en snubbe som gick i samma klass som Tristan och här var hon/han/det en brud
Citera
2014-11-30, 09:02
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolonittiotva
Tycker hela denna tråden verkar fett oklar. Att Tristan var tjej när han föddes, att han tog överdos, självmord osv.

Jag kan säga, tro mig eller ej, Tristan hade ett hjärta av guld. Han hade skön energi och hade ett humör som var ungefär lika otydligt som denna tråden. Han var en ung människa och dog på tok för tidigt. Hans död kom plötsligt och vi var många som blev förvånade. Nu till vad jag egentligen vill ha sagt.

Så länge jag känt Tristan, sen typ 2an, så har han varit kille. Har aldrig tyckt att hans kropp sett konstig ut på något sätt. Och för den som nämnde hans nipples, för de som genomgår könsbyte kan vårtgårdarna se lite konstiga ut men det är för att kvinnan redan genomgått en kvinnlig pubertet och därmed fått större vårtgårdar. FYI liksom. Har aldrig sett honom med bröst så den myten borde vi kunna avslå. Dessutom har han ett adamsäpple, kvinnor brukar väl sällan ha de?

Jag har själv inte fått reda på hur han dog men självmord skulle kunna stämma. Jag har alltid trott att Tristan haft ADHD men han själv trodde han var bipolär med tanke på hans häftiga humörskiftningar.

Han var en väldigt fin kille och det är mycket tragiskt att han dött, "känd" eller inte. Tyngre droger är jag ganska säker på att han inte har tagit, med weed är mycket möjligt. Vem har inte liksom?

Till er som smutkastar en bortgången kille som hade ett hjärta större än de flesta, ni kan väl gå och brinna i helvetet? Ingen tycker säkert om er ändå. Känd eller inte, pundare eller ej, Tristan var faktiskt en av de finare människor jag mött.

Over and out. Och fuck er med tragiska liv som sparkar på de döda. Ni som är nyfikna får vara det. Det är mer naturligt. Och mänskligt.

Han föddes med dubbla uppsättningar könsdelar och hette Disa i barnår. Konstigt att du som vän inte kände till det.

Kolla bilden:

Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Bild fick detta av en snubbe som gick i samma klass som Tristan och här var hon/han/det en brud
Citera
2014-11-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin

Där ser man!

Har för övrigt hört av säker källa att en man i 20årsåldern som hängt sig hämtades med ambulans vid den aktuella tidpunkten.
Har även hört att han var Spice-torsk, men det behöver man ju inte dö av...
Citera
2014-11-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
jävligt trist måste han vara, har aldrig hört talas om honom , känd person eller?

Ja. En av Sveriges mest lovande unga artister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in