2014-11-29, 20:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det va ju intressant, men nu sitter ju inte jag i de forumdelarna där du då modererar.
Så det skiljer sig på de olika avdelningarna på forumet vilket då är ännu konstigare. Är det inte bättre att säga så här att det beror på vem som modererar om det tillåts tillmälen.
Det vore jättekonstigt eftersom det helt enkelt inte att det är sant. Att det är olika högt i tak är ju dessutom allt annat än en nyhet för dig.
Citat:
Nej, man säger att det inte finns förbud mot otrevliga inlägg, men man tar till en 0.03 som kan tänjas och tolkas på längden och bredden hur mycket man orkar.
Så vilka andra modds anser att personangrepp är gångbart och inte renderar i radering och varningar? Ni kanske ska göra en lista med vilka avdelningar som har lite högre i tak?
Jag vågar gissa på att alla anser att personangrepp i sig är helt tillåtna.

Citat:
Ursprungligen postat av Swedead
Besviken över att du inte har fått någon del av kakan ifrån admin? Eller så spelar dum just därför att din försörjning kan vara hotad.
Det har tydligt skrutits om hur mycket Flashback har tjänat på sina annonser och gått i vinst.
Flashback bör därför vara skyldiga att betala skatt (reavinst) till svenska staten.
Har det verkligen skrutits om det? Berätta gärna var. Vet du ens vad reavinst är? Jag skiter högaktningsfullt i att jag inte får betalt, det är verkligen skit jävla sak samma. Men svara på frågan nu. Vilket Flashback är det som drar in dom stora summorna egentligen?

Jag väljer helt enkelt att inte ta på mig foliehatten och förutsätter att admin inte sitter och ljuger för oss.
Citera
2014-11-29, 21:05
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Lustigt att du ber mig göra något som strider mot reglerna (det är straffbart att öppet vara "kritiserade" mot en moderator). Detta olaga hot har uppmärksammas av en annan FB-medlem också, så det borde inte vara så svårt att hitta om du läser igenom trådens moderator-inlägg.
Gör ditt jobb som förtroendevald moderator, eller menar du att jag ska göra det gratis åt dig och riskera att bli avstängd/bannlyst?

Det är definitivt inte mot reglerna att kritisera en mod öppet, särskilt inte i det här fallet.
Vad som däremot är förbjudet är att diskutera moderatorsåtgärder i en tråd som inte handlar om det eller att starta en gnälltråd utan att ha gått igenom de 2 andra stegen först. Men du tycker väl att det är smidigt sätt att slippa bekänna färg när någon vill syna ditt svammel.

Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Det finns alltså en lag i Sverige som säger att man ej får diskutera judiska maktförhållanden?

För det är just sådana trådar som snabbt försvinner på flashback.

Det var som fan, har du missat den här? (FB) Stora tråden om judefrågan
Citera
2014-11-29, 21:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Dem flesta sajter har ett automatiskt spam-filter där man inte kan skriva ett och samma ord tusen gånger i rad, exempelvis.

Det är ju det du tycker är emot yttrandefriheten. Skillnaden på filter och moderatorer som raderar spam?
Citera
2014-11-29, 21:30
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
...Och nu börjar "FB-poliserna" strypa debatten också.

Vaddå strypa, du får ju diskutera frågan, ta av dig offerkofftan eller är det din argumentation som tagit slut.

Som redan har påpekats så får man diskutera det mesta så länge man följer reglerna.

Gillar man inte reglerna pm:a admins i så fall och gillar du inte deras svar rösta med fötterna och leta upp ett annat diskussionsforum som passar din syn på yttrandefrihet. Måste ju vara mycket bättre använd tid än att gnälla. Lycka till med att hitta ett sådant forum där dina åsikter inte drunknar i tramsinlägg.
Citera
2014-11-29, 21:55
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så här ligger landet till för TS.

Hen vill ha 100% rättigheter att prata om vad som helst var som helst när som helst. Allt annat är cencur och förtryck.

Flashback är ett forum där du får prata om vad som helst på sin specifika plats så länge du håller dig till ämnet.

P.S Flashback går med vinst. Men Flashback och forumet Flashback är två olika saker.

Om nu Flashback är så jävla dåligt. Vad gör hen här? Flashback kommer fortsätta att existera och vara Sveriges största forum även om du lämnar oss.

Du tycks ha tappat bort dig. Trådämnet lyder:

"Flashback sysslar med falsk marknadsföring"

Ställt mot den glänsande parollen, "Om sanningen ska fram!".

Det är ämnet, och jag delar den kritiska inställningen. Ställ den flotta originaldevisen mot dagens hårdmodererade ("semi-Pk-istiska") hantering av inlägg. Jag upprepar, Flaschback är imho tyvärr på ett s k sluttande plan, man har tappat sin särställning i första ledet, oavsett anledning. Troligen självvalt, jag har stor respekt för ägarintressen.

Det finns fler andningshål i samizdat-nätet, som svarar bättre upp idag. Tråkigt men så förhåller det sig. Stora elefanter måste också få en spark i baken då och då, för att bli påminda om verkligheten.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2014-11-29 kl. 22:10.
Citera
2014-11-29, 22:23
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det är definitivt inte mot reglerna att kritisera en mod öppet, särskilt inte i det här fallet.
Vad som däremot är förbjudet är att diskutera moderatorsåtgärder i en tråd som inte handlar om det eller att starta en gnälltråd utan att ha gått igenom de 2 andra stegen först. Men du tycker väl att det är smidigt sätt att slippa bekänna färg när någon vill syna ditt svammel.

Det var som fan, har du missat den här? (FB) Stora tråden om judefrågan

Det finns ingen relevans i ditt inlägg när du citerade mig, så jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på ditt påstående. Men jag undrar dock verkligen vad du menar med det fetstilta. Utveckla.
Citera
2014-11-29, 22:31
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Du tycks ha tappat bort dig. Trådämnet lyder:

"Flashback sysslar med falsk marknadsföring"

Ställt mot den glänsande parollen, "Om sanningen ska fram!".

Det är ämnet, och jag delar den kritiska inställningen. Ställ den flotta originaldevisen mot dagens hårdmodererade ("semi-Pk-istiska") hantering av inlägg. Jag upprepar, Flaschback är imho tyvärr på ett s k sluttande plan, man har tappat sin särställning i första ledet, oavsett anledning. Troligen självvalt, jag har stor respekt för ägarintressen.

Det finns fler andningshål i samizdat-nätet, som svarar bättre upp idag. Tråkigt men så förhåller det sig. Stora elefanter måste också få en spark i baken då och då, för att bli påminda om verkligheten.

Exakt. Folk (och "poliserna") blundar för det som trådstarten/trådämnet faktiskt handlar om.
Citera
2014-11-29, 22:35
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -rascal-
Nu får jag allt be dig utveckla vad juridiska maktförhållanden är ,samt var de förekommer, låter synnerligen intressant och fullkomligen som du inte har en aning om vad du pratar om.
Eftersom du dessutom citerar mitt inlägg så hoppas jag, sannolikt i onödan, på en koppling mellan vad mitt inlägg har att göra med ovan nämnda juridiska maktförhållanden.

JUDISKA står det.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men lägg trådarna i konspirations forumet. Vart försöker du lägga trådarna?

Inte jag som skapar sådana trådar. Har däremot lagt märke till folk som gör det. De tas bort i vilket forum dom än hamnar i.

Är ju svårt att tolka det på något annat sätt än att man inte får diskutera judar här.
Senast redigerad av drulman 2014-11-29 kl. 22:38.
Citera
2014-11-29, 22:37
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det är ju det du tycker är emot yttrandefriheten. Skillnaden på filter och moderatorer som raderar spam?

Ja, det är stor skillnad. Med ett filter så kan man vara 100% säker på att det alltid blir 100% samma bedömning.
Citera
2014-11-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att det är olika högt i tak är ju dessutom allt annat än en nyhet för dig.

Är inte detta beviset för att TS har rätt då? När en av dom mer aktiva moderatorerna öppet säger det så får det nog räknas som ett ganska tungt "bevis".

Men det är precis det här som är problemet, vissa kommer undan med vad som helst medan andra åker på varningar och bans. Ibland åker samma person på olika konskvenser beroende på vilken del av forumet och vilken moderator han får.

Tycker det intressanta i denna diskussion är att ett ganska stort antal användare(även ett litet antal moderatorer) här tycker att friheten har begränsats kraftigt på senare år. Men en stor del av moderatorerna här försvarar allt med näbbar och klor. (och förolämpningar) Tråkigt att det har gått så eftersom forumet defintivt var bättre förr, men än är det inte för sent att vända tillbaka.

Och nej, att hota att komma hem till någon och tatuera dem i ansiktet är alltid ett hot, även om du vänder på orden och får det till en fråga. Helst när du är en moderator som kan ha möjlighet att faktiskt få ut IP/adresser.
Senast redigerad av kallbrand 2014-11-30 kl. 00:57.
Citera
2014-11-30, 01:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Är inte detta beviset för att TS har rätt då? När en av dom mer aktiva moderatorerna öppet säger det så får det nog räknas som ett ganska tungt "bevis".
Att vem säger vad? Att det är någon total yttrandefrihet har det aldrig varit tal om.
Citat:
Men det är precis det här som är problemet, vissa kommer undan med vad som helst medan andra åker på varningar och bans. Ibland åker samma person på olika konskvenser beroende på vilken del av forumet och vilken moderator han får.
Nu kan jag bara tala för mig men det skulle aldrig falla mig in att särbehandla användare åt något håll. Sen att det finns folk som har fått för sig att så är fallet må så vara. Att samma person åker på olika konsekvenser beror klart mer på den aktuella forumdelen snarare än moderatorn.
[quote]
Tycker det intressanta i denna diskussion är att ett ganska stort antal användare(även ett litet antal moderatorer) här tycker att friheten har begränsats kraftigt på senare år. Men en stor del av moderatorerna här försvarar allt med näbbar och klor. (och förolämpningar) Tråkigt att det har gått så eftersom forumet defintivt var bättre förr, men än är det inte för sent att vända tillbaka.
Nej, det är inte ett stort antal. Det är en högljudd minoritet. Dom verkar många här i trådarna men om det ens är en promille av den totala användarskaran så blir jag förvånad.
Citat:
Och nej, att hota att komma hem till någon och tatuera dem i ansiktet är alltid ett hot, även om du vänder på orden och får det till en fråga. Helst när du är en moderator som kan ha möjlighet att faktiskt få ut IP/adresser.
Har du Aspergers eller förstå du inte det här med liknelser? Det handlar givetvis inte om att najas skulle bokstavligt talat åka hem till användaren i fråga och tatuera vederbörande i pannan utan en retorisk knorr för att visa på om man inte kan ta till sig information som finns fritt tillgängligt på flera platser på forumet kanske är så dum så att denna måste ha informationen tatuerad i pannan.

Att jag ens förklarar det. Du är skyldig mig minuter av mitt liv jag aldrig kommer att få igen.
Citera
2014-11-30, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du Aspergers eller förstå du inte det här med liknelser? Det handlar givetvis inte om att najas skulle bokstavligt talat åka hem till användaren i fråga och tatuera vederbörande i pannan utan en retorisk knorr för att visa på om man inte kan ta till sig information som finns fritt tillgängligt på flera platser på forumet kanske är så dum så att denna måste ha informationen tatuerad i pannan.

Att jag ens förklarar det. Du är skyldig mig minuter av mitt liv jag aldrig kommer att få igen.

Om det tog dig minuter att skriva så skulle jag akta mig för att kalla andra för dumma.

Och hur vet du att det inte handlar om att najas skall åka hem till någon och tatuera dem? Är du synsk eller något? Att du formulerar det som en fråga betyder inte ett skit, ett av dom vanligare olaga hoten är just en fråga "Skall jag slå ihjäl dig".

Och hade det varit en icke moderator som skrivit det och en känsligare mod som hade sett det, så hade resultatet blivit helt annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in