2014-11-19, 18:18
  #649
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Jag är med dig!
Men lycka till att få en surdegsätande söderrmalmsbo att läsa artiklar på fria tider.

Vilken tänkande människa läser Fria tider?
Citera
2014-11-19, 18:40
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Jag är med dig!
Men lycka till att få en surdegsätande söderrmalmsbo att läsa artiklar på fria tider.

Mycket riktning, det ingår i att hålla deras naiva världsbild intakt genom att sätta på sig skygglapparna för allt som ifrågasätter den. Då faller sånt som FT bort, det säger sig självt.

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vilken tänkande människa läser Fria tider?

Bra svar. I rest my case.
Citera
2014-11-19, 21:10
  #651
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Mycket riktning, det ingår i att hålla deras naiva världsbild intakt genom att sätta på sig skygglapparna för allt som ifrågasätter den. Då faller sånt som FT bort, det säger sig självt.



Bra svar. I rest my case.

Är det något som behåller skygglappar på så är det väl skräp som Fria tider, Avpixlat och liknande.
Citera
2014-11-21, 15:43
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Är det något som behåller skygglappar på så är det väl skräp som Fria tider, Avpixlat och liknande.

Och det vet du, eftersom:
A: Din omgivning ger dig bilden av att det är så här det är.
B: Du har faktiskt bildat dig en egen uppfattning om det hela.

Jag tror att du kommer försöka svara B. Men handen på hjärtat vännen.. Öppna ögonen.
Citera
2014-11-21, 15:51
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vilken tänkande människa läser Fria tider?

En tänkande människa bör veta att det här landets etablerade journalistkår, består av 70-80% vänster-människor. Tänker man steget längre då, och vill bilda sig en nyanserad bild av något - kan det vara på sin plats att ta del av opartisk rapportering. Väljer man aktivt att ta del av vänstermedia är det väldigt vettigt att ta input från andra håll också.

Extra viktigt är det med öppna ögon ifall man håller sig i kretsar där alla tycker lika.
Citera
2014-11-21, 21:01
  #654
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
En tänkande människa bör veta att det här landets etablerade journalistkår, består av 70-80% vänster-människor. Tänker man steget längre då, och vill bilda sig en nyanserad bild av något - kan det vara på sin plats att ta del av opartisk rapportering. Väljer man aktivt att ta del av vänstermedia är det väldigt vettigt att ta input från andra håll också.

Extra viktigt är det med öppna ögon ifall man håller sig i kretsar där alla tycker lika.

Vad får dig (och dina gelikar) att tro att jag rör mig i de kretsarna? Det går faktiskt att vara skeptisk till Göran Ofrisks utsagor utan att vara vänsterfeminist. Fast med era skygglappar är det såklart svårt att fatta. Ni är lika inskränkta som genusvetare.
Citera
2014-11-21, 22:39
  #655
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vad får dig (och dina gelikar) att tro att jag rör mig i de kretsarna? Det går faktiskt att vara skeptisk till Göran Ofrisks utsagor utan att vara vänsterfeminist. Fast med era skygglappar är det såklart svårt att fatta. Ni är lika inskränkta som genusvetare.

Vilka tidningar läser du som verkar veta vad som är sant eller falskt.?
Citera
2014-11-23, 22:58
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Göran Frisk var med rätta legendarisk redan på den tiden jag gjorde lumpen som kustjägare på Berga i slutet av 90-talet. Problemet är inte hans fackkunskaper, problemet är att han ser på dagens situation med 80-talsögon. Det är ungefär som om min morfar skulle börja gnälla om dagens trafik och framhålla hur fint det var på 50-talet när vi hade fri fart på svenska vägar.

Göran Frisk är självklart ur en medial aspekt en perfekt figur. Kunnig, pratsam, självsäker och frispråkig. Vad media inte tänker på är att han pratar med skygglappar för ögonen.

KJS var ute på vaxholm vid slutet på 90-talet din jävla myttare. Frisk borde vara försvarsminister.
Citera
2014-11-29, 09:28
  #657
Medlem
Finns det någon länk till Aftonbladet där vår kommendör sitter med Lena mellin och lämnar sedan studion?
Citera
2014-11-29, 12:33
  #658
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matkal
Finns det någon länk till Aftonbladet där vår kommendör sitter med Lena mellin och lämnar sedan studion?

"och sedan lämnar studion" Varför skulle han ha gjort det? Han har ofta uttryckt uppskattning för hennes analyser om ryska ubåtar, även när de varit rätt uppenbara.
Citera
2014-11-29, 15:47
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
"och sedan lämnar studion" Varför skulle han ha gjort det? Han har ofta uttryckt uppskattning för hennes analyser om ryska ubåtar, även när de varit rätt uppenbara.

Det var någon som skrev det i tråden. Efterfrågade bara länken. Hittade den till slut. Ont: kan nån göra en Photoshop bild med Kommendör Göran på våra framtida tusen eller femhundra lappar?
Citera
2014-11-30, 01:43
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matkal
Det var någon som skrev det i tråden. Efterfrågade bara länken. Hittade den till slut. Ont: kan nån göra en Photoshop bild med Kommendör Göran på våra framtida tusen eller femhundra lappar?

http://i.imgur.com/oe1vWDz.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in