Bäste 8332
Ingen som har ifrågasatt Frisks meriter....men han har drabbats av tydlig noja efter pensioneringen.
Han kan tydligen inte släppa det att Sverige aldrig lyckats fånga en RYSK ubåt på egen hand.
Det har blivit ett trauma för honom och han kan inte släppa det och tillståndet blir mest antagligt mer absurt för varje år som kommer.
Men man hjoppas att mannen kommendören inte var lika paranoid då han var i tjänst som han är nu
- i så fall var och är svenska FM i dåligt skick om man låter virrpannor styra och ställa.
Stora ofredens förlust (Stora nordiska kriget) ofredar mångens officerars hjärna än....då StorSverige fick stryk och förlorade den stora makt vi hade.
Det är inte bara Sverige som har ryssnoja, eller har ökad nära aktivitet. Det är varje land som gränsar till Ryssland.
Suck...
Utgår från att du själv egentligen är en av de där bortklemade lallarna som aldrig gjort Militärtjänsten.
Hade du gjort det, så hade du förstått skillnaden på armén/flygvapnet/marinen.
Själv var jag i flygvapnet.
Då utgår du alldeles fel, jag sa armén eftersom jag själv var just i armén och följaktligen är det de befäl jag kan uttala mig om.
Och om det är någon här som är en lallare så är det väl du. Slapptaskar på flygvapnet som knappt sett ett knäppetält på bild ens.
Jag ska föreslå min flickvän att måla detta scenario. Hon gillar att måla skäggiga gubbar av någon anledning. Kanot känns inte som Görans förstaval av farkost, dock.
Fler förslag på denna eventuella målning?
Måla en kitesurfande Göran som letar Spetznas-soldater ute i skärgården och som ropar ut "Ni kan komma fram nu annars skickar jag missing people på er. Det här är ingen lek. Det är inte Fia med Knuff."
Senast redigerad av Kaymano 2014-10-26 kl. 14:09.
Jag ska föreslå min flickvän att måla detta scenario. Hon gillar att måla skäggiga gubbar av någon anledning. Kanot känns inte som Görans förstaval av farkost, dock.
Jag tänker mig nåt i stil med LOTR.
Gandalf: "I am the servant of the Secret Fire, wielder of the Flame of Anor..."
Gandalf: "The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!"
Gandalf: "Go back to the Shadow!"
Gandalf: "You shall not pass!"
Det skulle i så fall vara att göra en karikatyr på Göran sittandes i en roddbåt med ett metspö i ena handen, ett baseballträ i den andra, givetvis är kroken agnad med en orm.
Det skulle i så fall vara att göra en karikatyr på Göran sittandes i en roddbåt med ett metspö i ena handen, ett baseballträ i den andra, givetvis är kroken agnad med en orm.
Och i andra sidan av båten sitter en vettskrämd flicketös från Aftonbladet och sträcker med darrande arm fram mikrofonen, varpå Göran svarar "Alltså, det här är ingen lek, va? Det är inte fia med knuff!"
Jag vill hellre se på veckans försvar med Göran Frisk
Nej men seriöst , det hade varit något. Han kan diskutera allt om ubåtar till den svenska militären,försvar och annat smått o gott!!..