HELA ditt liv är en illusion, du kan endast göra den så behaglig som möjligt. Du behöver inte arbeta om du inte vill!
Nej det är inget bra system, folket är förslavat utan att ens veta om det, vilken tragisk bunt vi är egentligen. Bää bää!
pengar som trycks i en maskin har egentligen inget värde, att det har ett värde är bara något vi hittat på. en illusion. hela samhället som kretsar kring pengar är en illusion. kapitalism är en illusion, ett påhitt.
jag vet man måste jobba för att klara sig så är det, men är ni okej med det? man lever en gång och livet är kort. livet är ett mirakel liksom medvetandet.
jag blir alltid likna häpnad varje gång någon säger att jobb är roligt. ni är bara ett boskap vars enda mening är att sätta pengar i rullning. men pengar har egentligen inget värde.
återigen man måste jobba jag jobbar med, men är ni verkligen helt okej med det? ditt liv är kort och du kommer dö snart. glömmer ni inte bort hur jävla galet det ens är att kunna vara vid liv?
pengar som trycks i en maskin har egentligen inget värde, att det har ett värde är bara något vi hittat på. en illusion. hela samhället som kretsar kring pengar är en illusion. kapitalism är en illusion, ett påhitt.
jag vet man måste jobba för att klara sig så är det, men är ni okej med det? man lever en gång och livet är kort. livet är ett mirakel liksom medvetandet.
jag blir alltid likna häpnad varje gång någon säger att jobb är roligt. ni är bara ett boskap vars enda mening är att sätta pengar i rullning. men pengar har egentligen inget värde.
återigen man måste jobba jag jobbar med, men är ni verkligen helt okej med det? ditt liv är kort och du kommer dö snart. glömmer ni inte bort hur jävla galet det ens är att kunna vara vid liv?
Fitta är också en illusion. Det är alternativen du har; fitta eller pengar. Det är klokt att springa efter pengar istället för att springa efter fitta. Nu när 99% av "svenska" folket inte har någon familj.
Nej, du skulle göra saker i din mages takt. Det var inte bättre förr, det är bara folk som sitter inne i värmen, mätta och glada framför sin dator som tror det. Det var tufft och man fick arbeta hela dagen för att hålla sig mätt varm och torr.
Beror på vad man menar med förr. "Införandet" av boskap och tiden vi bestämde oss för att byta våran frihet mot kontrakt var när allt gick åt helvete. Dvs för 10,000+ år sedan.
Pengarna tar ifrån dig livet. Du är utsugen.
Precis som den store indianen säger i Gökboet: "Min pappa var alkoholist, men det var inte han som drack flaskan, det var flaskan som drack honom"
Samma sak med pengar..
Pengarna tar ifrån dig livet. Du är utsugen. Precis som den store indianen säger i Gökboet: "Min pappa var alkoholist, men det var inte han som drack flaskan, det var flaskan som drack honom". Samma sak med pengar..
Finns miljarder med människor som inte har några pengar att tala om. De måste känna sig riktigt lyckligt lottade, om man ska tro dig.
Pengarna tar ifrån dig livet. Du är utsugen.
Precis som den store indianen säger i Gökboet: "Min pappa var alkoholist, men det var inte han som drack flaskan, det var flaskan som drack honom"
Samma sak med pengar..
Fel att formulera det så. Visst, pengar kan vara på gott och ont. Det är inte viktigast i livet, men det är en förutsättning för livet.
Nej, det gör jag inte, jag jobbar inte. Och det är inte en illusion, det är ett system. bara för att "dom stora elaka gubbarna trycker det på papper" Betyder det inte att alla kan lägga sig ner och vänta på att manna och iphones ska regna från himlen eller? Hur tror du värden skapas? Jag tycker att du ska ägna dig åt att läsa lite om nationalekonomi innan du startar sånna här trådar, och vill du ha mer information om "hur pengar bara trycks på papper kan du klicka på punkten i min signatur. Fractinonal reserve Banking kallas det, och är mycker mer onfattande än trycka sedlar.
Senast redigerad av k4d9 2014-11-29 kl. 23:35.
Människan är inget djur. Du ger alla otrogna ett incitament till att skylla sina handlingar på att "vi är ju djuuuur". Man kan medvetet välja att gå efter sina känslor eller låtsas att man inte kan rå för sina känslor genom att säga att man är ett djur. Kan man i klarvaket tillstånd säga att man är ett djur så är man inget djur. Det är bara normalfolkets sätt att skylla sina primitiva instinkter på något som de kan kontrollera men är för lata att göra så.
Glöm snacket om att människan är ett djur.
Jag har inte sagt att människan är ett djur. Men likt djur kämpar vi för att överleva. Djur gör det genom jakt. Vi gör det via arbete och lön.
Alla måste på någotvis skaffa gröten som man
Äter varje morgon!
Inte sagt att man måste jobba för någon annan för att kunna äta den.
Vi alla som inte är födda med en guldsked i mun måste hitta på det lättaste sättet att kunna bo och äta.
Sen har vi ju även andra behov, så som egentid (frihet) resa, utforska ting som intresserar oss.
De flesta människor vill ha tryggheten i form av att arbeta för någon annan och varje månad garanteras en viss summa till gröt och tak över huvudet.
Andra söker lösningar på detta genom tex. Vara sin egen och därmed riskera för att förhoppningsvis tjäna mer.
De lyckligaste lottade är väl dem som tjänar stora pengar på sin hobby likt Zlatan.
Men filosofiskt har vi väl alla ett eget ansvar att ta vara på den tid vi lever här i detta jordeliv och om man kan slippa lägga ner massa tid att tjäna ihop gröten vi behöver varje dag, så är ju mycket vunnit med det och man kan lägga den tiden på det man är nyfiken på istället. Så som resa eller vad man attraheras ut av.
Sen att i den tid vi nu lever i och materialism förslavar och förblindar många är ju tråkigt (för dem)