2014-11-29, 18:28
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Upplagt för stortorsk för Luleå Hockey.

- Självförtroendet är i botten.

- Laget spelar fortfarande för krånligt.

- Man spelade match så sent som igår kväll.

- Man har suttit på bussen i fem timmar som uppladdning.

- Publiken kommer få en Brashear-effekt - vad blir det, över 6000?

Luleå mycket bra mot övermakten igår. Alla dina motgångsfunderingar talar för vinst i kväll.
Citera
2014-11-29, 18:29
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
42-årige Donald Brashear är alltså klar för MoDo för resten av säsongen. Hur detta experiment kommer sluta blir ju oerhört intressant att se. Konceptet med polis är ju inte speciellt vanligt i SHL/Elitserien.

Vad tror ni. Flipp eller flopp?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article19918636.ab

Ja, säg det. En sak fattar jag inte riktigt: MoDo-ledningen skulle tydligen ta ett rejält snack med Brashear om vilka regler som gäller I SHL. Detta för att Brashear inte ska kunna tro att han kan köra samma stil här som i NHL, det håller inte. Är alltså slagsmål tillåtna i NHL? Eller är fula tricks i allmänhet "tillåtna", alltså att domarna ser mellan fingrarna rätt ofta i NHL? Jag har trott att det är precis tvärtom!
Citera
2014-11-29, 19:33
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ja, säg det. En sak fattar jag inte riktigt: MoDo-ledningen skulle tydligen ta ett rejält snack med Brashear om vilka regler som gäller I SHL. Detta för att Brashear inte ska kunna tro att han kan köra samma stil här som i NHL, det håller inte. Är alltså slagsmål tillåtna i NHL? Eller är fula tricks i allmänhet "tillåtna", alltså att domarna ser mellan fingrarna rätt ofta i NHL? Jag har trott att det är precis tvärtom!
I NHL bestraffas slagsmål med 5 minuters utvisning om inte något särskilt inträffar. I SHL 4-5 matchers avstängning och man drar igång en diskussion i hela landet om huruvida det är okej att slåss eller inte på en rink eftersom det skulle reslutera i en misshandelsdom om det hände på gatan.

Som om det vore juridiskt och socialt accepterat att höfttackla någon man möter på stan. Nåja, svaret på din fråga är att det är förbjudet att slåss i NHL eftersom man bestraffas för det. Men utöver det är det inte konstigare än att man åker på en tvåa för hooking.
Citera
2014-11-29, 21:13
Medlem
m4tt145s avatar
Grattis Brynäs till vinsten! Synd att domaren inte ens kollar på 5-5 målet, men jaja.

Bättre lycka nästa match, två tuffa matcher mot SAIK och Lökers härnäst.
Citera
2014-11-29, 21:16
Medlem
simonahs avatar
Skön vår klack är som skriker "in med Donald på plan" vid vårt första PP. Detta måste vara Donaldeffekten!
Citera
2014-11-29, 21:17
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Vilken behandling åkte Christian Jaros på av polisen Brashear efter den här tacklingen på Possler? https://pbs.twimg.com/tweet_video/B3ohntPIEAAf-v_.mp4

Var det inte för att skrämma folk från att ge sig på lagets stjärnor man värvade Brashear? Det är ju där man ska sätta in honom i så fall. Istället hade han 31 sekunders speltid under hela matchen?
Citera
2014-11-29, 21:20
Medlem
.-.-.s avatar
"Jag vet inte om jag vill prata om Brashear-effekt, men något hände efter det där bytet.
Modo tog över matchen och Luleå sjönk ihop totalt."

Wennerholms begåvade analys, han tror att det va tack vare Brashears 30s på banan som matchen vanns. Varje seger Modo tar hädanefter kommer väl vara tack vare stjärnvärvningen.

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2014/11/brashear-effekten/
Citera
2014-11-29, 21:20
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Grattis Brynäs till vinsten! Synd att domaren inte ens kollar på 5-5 målet, men jaja.

Tack tack, Leksand var bättre än jag trodde med tanke på att ni hade match igår också.

Vad gäller målet så får ni gärna berätta vad de sa i studion. Från där jag satt var jag aldrig särskilt orolig att det skulle räknas, men det skulle vara intressant med ett annat perspektiv.
Citera
2014-11-29, 21:22
Medlem
Corrans avatar
Vågar inte släppa in Brasher för han direkt kan göra nåt dumt och få en avstängning...låter som en kontrollerad människa
Citera
2014-11-29, 21:31
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
"Jag vet inte om jag vill prata om Brashear-effekt, men något hände efter det där bytet.
Modo tog över matchen och Luleå sjönk ihop totalt."

Wennerholms begåvade analys, han tror att det va tack vare Brashears 30s på banan som matchen vanns. Varje seger Modo tar hädanefter kommer väl vara tack vare stjärnvärvningen.

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2014/11/brashear-effekten/
Wennerholm kan det här med att ljuga utan att kunna bli ertappad för det, nu kommer folk som inte sett matchen tro att det är så också.
Brashear gjorde ju absolut ingenting och det hade troligtvis bara gynnat Luleå om han spelat mera.
Citera
2014-11-29, 21:31
Medlem
Leksingens avatar
Känns som standard att man får räkna minst 10 grova missar av domaren varje match nu, jävla fittor brynas är så sjukt jävla dåliga.
Citera
2014-11-29, 21:34
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Ja, de borde ringt. Även om jag håller med Sanny om att LIF-spelaren trycker bort Starkbaum med armen snarare än att bli inknuffad. Men men, svårdömd situation.

En rolig ishockeymatch var det iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in