2014-11-29, 14:45
Medlem
Illusioners avatar
Dixons agent: – Jag har pratat Stefan (Bengtzén, sportchef), men inte om Stephen. Vi får se vad som händer, säger Pulliainen.

Vad sjutton pratade de om?

Tiltovic och Displaced: han spelar. Tror jag.

Och Displaced, hade jag fortfarande bott i Gävle hade jag bjudit på sprit!
Citera
2014-11-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Ja sjukt är det, Modo spelade hemma i torsdags och har fått vila sedan dess. Luleå spelade derby igår och ska dessutom sitta på en buss 4,5 timme idag, lär bli en ny förlust idag...
Vi drog väl slutsatsen i somras att SHL helt enkelt är lite trötta på att se skellefteå i topp...
Citat:
Siffrorna nedan avser alltså hur många gånger fler lagen spelar mot ett utvilat lag kontra hur ofta de möter ett utvilat lag i back-to-back-matcherna.
Fyra lag ‘jämnar det ut sig’ för, tre lag drar fördel av schemat och fem lag har nackdel av detsamma.

+4 HV71
+3 Djurgården
+2 Linköping
0 Brynäs
0 Frölunda
0 Luleå
0 Leksand
-1 Modo
-1 Färjestad
-1 Växjö
-1 Örebro
-5 Skellefteå
Citera
2014-11-29, 14:51
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Örebro: 15 mål, 249 skott, 3 av 24 poäng
Leksand: 24 mål, 181 skott, 21 av 24 poäng

Sen kan man inte bara blint kolla siffror och dra några slutsatser från det, men för oss som sett alla matcher är det väldigt tydligt. Jag hoppas lagen möts i nån typ av utslagningsmatcher i år, någon gång måste det vända.

Obs, jag vet inte riktigt vad jag är ute efter eftersom jag skrev inlägget igår när jag var duktigt upprörd. Men att Leksand inte skulle ha ordentlig medstuds mot oss kan väl inte ens den mest enögde Leksandssupportern förneka...

Tycker absolut man kan kolla blint på siffrorna, 21 av 24 poäng till Leksand. Medstuds eller ej kan inte den poängfördelningen förklaras bort med tur.

Sedan när det gäller back to back matcherna ska det vara självklart att ett lag som spelar back to back får spela båda matcherna hemma.
Citera
2014-11-29, 15:01
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://i.imgur.com/J1raN4p.jpg

Då var man på plats, är förbannat taggad. Någon som vet om Starky spelar den här gången?
Det borde han göra. Han vilade bara mot Frölunda, och Brynäs har inte råd att ha någon annan i målet + han får vila efter dagens match igen.

http://www.gd.se/ishockey/shl/starkbaum-tillbaka-i-kassen#Ishockey
Senast redigerad av slirrefirre 2014-11-29 kl. 15:04.
Citera
2014-11-29, 15:08
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Upplagt för stortorsk för Luleå Hockey.

- Självförtroendet är i botten.

- Laget spelar fortfarande för krånligt.

- Man spelade match så sent som igår kväll.

- Man har suttit på bussen i fem timmar som uppladdning.

- Publiken kommer få en Brashear-effekt - vad blir det, över 6000?
Citera
2014-11-29, 15:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Haha, bildbevis t.om. Jag skulle förövrigt också gärna vilja veta om Starkbaum står idag eller ej.
Det kändes nödvändigt. Och när bocken ser så festlig ut så får man väl passa på innan den brinner ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Tiltovic och Displaced: han spelar. Tror jag.

Och Displaced, hade jag fortfarande bott i Gävle hade jag bjudit på sprit!
Skönt att höra. Kan nog varit bra att han fick vila.

Haha, uppskattar det! Någon annan gång kanske.
Citera
2014-11-29, 16:16
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Sedan båda lagen tog steget upp:

Örebro: 15 mål, 249 skott, 3 av 24 poäng
Leksand: 24 mål, 181 skott, 21 av 24 poäng

Sen kan man inte bara blint kolla siffror och dra några slutsatser från det, men för oss som sett alla matcher är det väldigt tydligt. Jag hoppas lagen möts i nån typ av utslagningsmatcher i år, någon gång måste det vända.

Turen följer den skicklige. Du dödar ju liksom dina egna argument/gnäll med det där inlägget, när det är så många poäng så kan man inte bara skylla på tur, det är något mer...
Citera
2014-11-29, 17:13
Bannlyst
Jag hoppas verkligen att Aquinos lönecheck läggs på en rejäl förstemålvakt, PW är direkt dålig nu och Örebros 1-1-mål kan användas för att beskriva PWs målvaktsspel i år.
Citera
2014-11-29, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Jag hoppas verkligen att Aquinos lönecheck läggs på en rejäl förstemålvakt, PW är direkt dålig nu och Örebros 1-1-mål kan användas för att beskriva PWs målvaktsspel i år.

PW har inte utvecklats ett skit på snart 4 år. Helt otroligt hur man kan envisas med att ha kvar honom. Pogge hade bara ett tillfälligt flow. En ny keeper är ett måste!
Citera
2014-11-29, 17:32
Medlem
Embas avatar
Oerhört viktigt med en 3 poäng om vi ska haka på i toppen.

Tror på en riktigt bra match ikväll. Frölunda bjuder alltid upp till dans. Kämpa HV!
Citera
2014-11-29, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
PW har inte utvecklats ett skit på snart 4 år. Helt otroligt hur man kan envisas med att ha kvar honom. Pogge hade bara ett tillfälligt flow. En ny keeper är ett måste!

Instämmer, ett mycket bra slutspel ifjol fram till finalen där det började gå käpprätt utför för honom.

Rajala är dock fenomenal idag, vore guld om han hittar toppformen.
Citera
2014-11-29, 18:11
Medlem
m4tt145s avatar
Kan väl leva med en förlust idag. Sallinen och Ryno är nog rätt slitna samtidigt som Josefsson verkar vila. Han har varit riktigt bra. Positivt är att dom delat upp Kapstad - Hultström, dom har inte varit jättebra hemåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in