2014-11-25, 21:40
Medlem
slirrefirres avatar
Frölunda-Bynäs på torsdag kommer att bli rolig att se Brynäs startade den positiva trenden mot Frölunda, undrar om den kommer att ta slut där
Citera
2014-11-25, 21:41
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Knappast, han är har aldrig varit någon renodlad fighter, att fightas i tyska ligan är ingen merit.

Frågan var om någon skulle våga gå 1vs1 mot honom. Jag skrev Karalahti.

Men Du tror Kara skulle banga alltså? Hmm..

Måste man vara en renodlad fajter för att ta en fajt?
Senast redigerad av Emba 2014-11-25 kl. 21:44.
Citera
2014-11-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilken jävla mardröm det här håller på att bli. Vinner Leksand imorgon så är vi ny tabelljumbo och vinner även FBK så är vi 5 poäng upp till säker mark och som vi spelat på slutet så kan jag inte se hur smilfinken Forsberg ska vända skeppet. Blir fan nervös varje gång den gubben öppnar kakhålet...

Du verkar ta varje tillfälle du kan få att gnälla på A.Forsberg, vad vill du att han ska göra? Han har ett talangfullt men orutinerat lag att jobba med, det tar tid tyvärr, blir du lyckligare om han sågar laget i media och börjar att smälla i dörrar, slår med klubbor osv.

Du stör dig inte mer på att vi har en lagkapten som är helt jävla menlös och som står på 1p och -5 på 21 matcher och sällan bidrar med något alls? Dessutom har jag hört från flera källor att han drar en lön som matchar absoluta toppspelare i ligan.
Citera
2014-11-25, 21:50
Medlem
Timmervargens avatar
Donald Brashear klar för Modo

42-årige Donald Brashear är alltså klar för MoDo för resten av säsongen. Hur detta experiment kommer sluta blir ju oerhört intressant att se. Konceptet med polis är ju inte speciellt vanligt i SHL/Elitserien.

Vad tror ni. Flipp eller flopp?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article19918636.ab
Citera
2014-11-25, 21:51
Medlem
Karol.s avatar
Brashear värvningen väger ju upp hela säsongen.
Citera
2014-11-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
42-årige Donald Brashear är alltså klar för MoDo för resten av säsongen. Hur detta experiment kommer sluta blir ju oerhört intressant att se. Konceptet med polis är ju inte speciellt vanligt i SHL/Elitserien.

Vad tror ni. Flipp eller flopp?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article19918636.ab
Coolt namn men det är väl typ bara det. Någon frälsare är han inte.
Citera
2014-11-25, 21:56
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Coolt namn men det är väl typ bara det. Någon frälsare är han inte.

Fråga är väl inte om han kommer frälsa eller ej. Frågan är om han kommer "spela" likadant som han gjorde i NHL och hur det kommer funka i SHL, knappast bra antar jag.

Enda syftet med denna värvningen är väl som Peter Forsberg själv säger att få bort fula tacklingar på lagets unga talanger. Kommer det funka?
Citera
2014-11-25, 21:57
Medlem
Megadeths avatar
Men han är den första spelaren i svensk hockey historia som enforcer. Något jag hoppats på att Djurgårn skulle bli först med. Tummen upp till foppa och modo som definitivt kommer sätta slut på fult spel mot sina spelare.
Citera
2014-11-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Du verkar ta varje tillfälle du kan få att gnälla på A.Forsberg, vad vill du att han ska göra? Han har ett talangfullt men orutinerat lag att jobba med, det tar tid tyvärr, blir du lyckligare om han sågar laget i media och börjar att smälla i dörrar, slår med klubbor osv.

Du stör dig inte mer på att vi har en lagkapten som är helt jävla menlös och som står på 1p och -5 på 21 matcher och sällan bidrar med något alls? Dessutom har jag hört från flera källor att han drar en lön som matchar absoluta toppspelare i ligan.
Att han hela tiden säger i media att vi spelar bra när förlorar stort eller ligger under med 3 mål i paus. Du fattar väl att det sänder fel signaler? Han är en mes punkt slut. Nog för att han har ett av SHL:s tunnaste lag på pappret men när det ser ut precis likadant match efter match då kan jag inte förstå hur du kan ta honom i försvar. Han visar inga känslor överhuvudtaget. han må vara skicklig på att få igång unga spelare men matchcoachningen och hans intervjuteknik gör mig gråhårig.

"Vi gör en bra insats, men vi klantar till det i tredje perioden. Det känns lite surt" Det där uttalandet ger iaf inte mig något större hopp inför framtiden.
Senast redigerad av Azdz 2014-11-25 kl. 22:03.
Citera
2014-11-25, 21:58
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Petri Kontiola har fram till nyligen varit ledig.
Jo visst men, inte ens hans gamla KHL lag (Traktor Tjeljabinsk) hade råd med hans lön och var därav tvungna att byta bort hans rättigheter till Lokomotiv. Så det var inte riktigt bara slänga iväg ett samtal precis.

Konstigt att man signar Brashear som spelare, hade väl varit mycket rimligare att ställa honom i båset.
Citera
2014-11-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Fråga är väl inte om han kommer frälsa eller ej. Frågan är om han kommer "spela" likadant som han gjorde i NHL och hur det kommer funka i SHL, knappast bra antar jag.

Enda syftet med denna värvningen är väl som Peter Forsberg själv säger att få bort fula tacklingar på lagets unga talanger. Kommer det funka?
Gillar tanken om det nu är så. Men Modo behöver en spelare som gör mycket poäng och som kan bidra i powerplay. Då är denna värvning knappast rätt.

Edit: Han hade 2634 utvisningsminuter under sin senaste säsong i NHL. Bådar gott det här...
Senast redigerad av Azdz 2014-11-25 kl. 22:14.
Citera
2014-11-25, 22:04
Medlem
Efter domen på OKT i dag och Modos värvning,så kan man konstatera att SHL är en pajas liga.
Det lilla intresse som funnits tror jag försvann helt nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in