2014-11-29, 15:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi tar det igen eftersom du uppenbarligen missade KJ:s egna uppgifter ... Du vet de där som du försöker förklara bort genom att sprida trådsanningar omkring dig...

Tidangivelse för sexet ...

Ur domen .... TR sid 19-20

När Vampire
Diaries började på tv kl. 18:00, lade hon ifrån sig blocket.
De lade sig på soffan,
myste och började hångla på soffan. De kramades då och hade varandras tungor i
munnen.
[...]
Hela sexakten höll på kanske en och en halv timme,
men han vet inte riktigt.
[...]
Det måste ha varit
omkring kl. 20:00, eftersom Simpsons brukar börja då.

Nu till nästa brasklapp som välter dina fantasier ...

TV-tablå för 2013-05-04

18:00 The vampire diaries
19:00 Simpsons
19:30 Simpsons
20:00 Family guy
http://www.tv.nu/arkiv/2013-05-04

Hans referens ger alltså sluttid 19.00 --- inte 20.00

Kreera nu en ny trådsanning kring det ...
Du återger TR. Återge vad KJ säger istället.
Citera
2014-11-29, 15:06
Medlem
ME077s avatar
Blev detta (det fetade) klargjort eller hur var det?

Mikael berättade då att det var ett problem mellan honom och Vatchareeya. Mikael sa att hon påstått att de hade en relation vilket de inte hade enligt honom, Francesca tror att det var på facebook men är inte säker. Mikael sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället. Francesca uppger att Vatchareeya inte kom på de 2 veckor som var kvar till Francesca åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj som Mikael berättade detta. Mikael sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta.
Citera
2014-11-29, 15:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du återger TR. Återge vad KJ säger istället.
Det är uppgifter han lämnar i TR ...

Försöker du nu hävda att notarien där ljuger också?
Citera
2014-11-29, 15:37
Medlem
ME077s avatar
Tänk att polisen frågade ut hela KJ´s bekantskapskrets i detalj angående KJ´s humör och eventuella historik av hot o dyl. Nära vänner, bekanta, fd flickvänner med flera - ingen sa att att KJ var hotfull, hade humörproblem, var aggressiv eller liknande. (Det var väl någon incident i tonåren som mammorna hade rett ut, det var väl allt).

MB´s vänner fick aldrig denna typ av frågor, men ändå kom lite sådant fram i FUP (se nedan), av en slump kan man säga. Undrar hur mycket som kommit fram om polisen utrett MB?

Ett par exempel:

FUP sid 998:
"Berg blev arg över att Alexander kontaktat hans fru och ringde upp Alexander och konfronterade honom med uppgifterna och förklarade för honom att slutar du inte så dräper jag dig eller ser till att någon annan dräper dig."

FUP sid 1096:
VB: ”Har inte pappa berättat att han hotade mig till livet
JKB: ”Micke har jävligt kort stubin, han brinner direkt. Han är instabil i sitt humör... sometimes. Man ska inte ha något med Micke att göra”.

FUP sid 1099:
VB: ”Han sa bråka inte med Berg, vi är hel gäng”... ”Som i somras han blev polis anmält för han hotade mitt ex jag hjälpte honom så mitt ex tog bort anmält och då hotade han mig också”.

FUP sid 1129:
Camilla berättar att hon var med Mikael och han och sonen låtsasbråkade, men plötsligt så svartnade det för Mikael och han slog sonen på riktigt. Camilla försökte att få Mikael att ge sig men han såg svart, och slutade inte. Till slut så lugnade Mikael sig och avbröt, Camilla sa till Mikael att han skulle be Mattias om ursäkt. Mikael svarade bara kallt att Mattias förtjänade det och vägrade att be om ursäkt. ... Hon sa till Mikael att "jag ska berätta om vårat strul för Annika". Camilla säger att Mikael tog tag i henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det, men då är det de sista du gör". Camilla säger att Mikael saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor. Camilla säger att hon vid något tillfälle sagt till Mikael att förr eller senare så kommer Annika att få veta. Mikael har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl dem". Annika säger att hon tror att Mikael är kapabel till att döda någon som kommer in i hans sfär och förstör för honom.

FUP sid 1010:
Mikael ringde till A och sade att om han såg honom på stan så skulle han skära halsen av A och begrava honom.

FUP sid 997:
Den 26 april så skriver Ploy "är det på riktigt att du vill döda mig, hata mig" Micke tror inte att han har sagt ngt sådant till henne. Han är ganska säker på att han inte har sagt detta till henne. Han tvivlar starkt på att han sagt detta men han kan ha sagt "att han vill ha bort henne från sitt liv".

Tillägg: I april/maj 2013 hade MB facebook-bilder på blodstänk, knivar, ett inplastat huvud och bilder på seriemördaren Dexter... och en stor bild med texten "När har man förverkat sin rätt att leva"?
Senast redigerad av ME077 2014-11-29 kl. 15:57.
Citera
2014-11-29, 15:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är uppgifter han lämnar i TR ...

Försöker du nu hävda att notarien där ljuger också?
Nej, det försöker jag inte. Jag har inte sagt ett ord om notarien. Lyssna på KJ så får du höra vad han säger.
Citera
2014-11-29, 16:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, det försöker jag inte. Jag har inte sagt ett ord om notarien. Lyssna på KJ så får du höra vad han säger.

Han uppger 1,5 timma. Det är 30 minuter mer än en timma.

Oavsett så har Micro113 rätt. Åklagaren uttalar sig utifrån uppgiften som KJ lämnar. Så om uppgiften som KJ lämnar till åklagaren är sann, så ljuger inte åklagaren. Förstår du hur jag menar?

Ljuger KJ så spelar det liksom ingen roll. SMS har skickats.

Är det viktigt för utgången av domen huruvida de hade sex eller ej då sms;et skickades?
Citera
2014-11-29, 16:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Han uppger 1,5 timma. Det är 30 minuter mer än en timma.

Oavsett så har Micro113 rätt. Åklagaren uttalar sig utifrån uppgiften som KJ lämnar. Så om uppgiften som KJ lämnar till åklagaren är sann, så ljuger inte åklagaren. Förstår du hur jag menar?

Ljuger KJ så spelar det liksom ingen roll. SMS har skickats.

Är det viktigt för utgången av domen huruvida de hade sex eller ej då sms;et skickades?
Lyssna på ljudet du också. Åklagaren frågar igen, och då ändrar han sig till en timme.

KJ uppger att de slutade ca kl 20, och hade sex i ca en timme. Då är det inte sant att de måste ha haft sex medan VB messade. Förstår du hur jag menar?

Oavsett om KJ ljuger om sexet eller inte så kunde han ha nekat till messande under sexet. Men nu trodde han uppenbarligen på åklagaren och hittade på en förklaring.

Viktigt för utgången? Läs vad HR skriver:
Citat:
Hans berättelse i den del som avser den sexuella samvaron med Vatchareeya Bangsuan under kvällen den 4 maj framstår vidare som helt osannolik bl.a. därför att han menar att den sexuella akten skulle ha pågått under en period då det av signaleringslistorna framgår att Vatchareeya Bangsuan genom sms hade en relativt intensiv kontakt med [MB].
Knappast ensamt men tillsammans med de andra två falska bevisen som jag har nämnt idag kan det ha haft betydelse, i vart fall för trovärdigheten. Är du klar med listan över KJ:s lögner?
Citera
2014-11-29, 16:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tänk att polisen frågade ut hela KJ´s bekantskapskrets i detalj angående KJ´s humör och eventuella historik av hot o dyl. Nära vänner, bekanta, fd flickvänner med flera - ingen sa att att KJ var hotfull, hade humörproblem, var aggressiv eller liknande. (Det var väl någon incident i tonåren som mammorna hade rett ut, det var väl allt).

Du säger att KJ inte hade humörproblem, kanske du ska ta och läsa fup igen.
Jag nämner några exempel på KJs humör från fup.

Hans mor som sa, "Han kunde bli arg och irriterad på oss flera gånger,hur mycket som helst " Lundkvist som sa "KJ sovit i bunkrar efter bråk med sin far" Och Robert som sa "KJ var mycket i bråk att KJ hade svårt att hantera relationer och konflikter". Sofie som sa "KJ bråkade mycket med VB".
Citera
2014-11-29, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Lyssna på ljudet du också. Åklagaren frågar igen, och då ändrar han sig till en timme.

KJ uppger att de slutade ca kl 20, och hade sex i ca en timme. Då är det inte sant att de måste ha haft sex medan VB messade. Förstår du hur jag menar?

Oavsett om KJ ljuger om sexet eller inte så kunde han ha nekat till messande under sexet. Men nu trodde han uppenbarligen på åklagaren och hittade på en förklaring.

Knappast ensamt men tillsammans med de andra två falska bevisen som jag har nämnt idag kan det ha haft betydelse, i vart fall för trovärdigheten. Är du klar med listan över KJ:s lögner?
Nej. Han anger Simpson som referens - alltså 19.00 .. och han anger starttid början på VD alltså vid 18.00...

Du har inte lyckats presentera ett enda "falskt" bevis. Det enda du lyckats visa är att du desperat måste tolka om allt KJ säger för att få det att stämma med dina fantasier.
Citera
2014-11-29, 16:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

det är jag! Hur går det med det som inte tål offentlighetens ljus inför prövningsansökan?

Jag laddade just hem alla ljudfiler igen, minns du vilken av de fem han säger 1 timma. Glöm inte att han säger ca. Ca för honom som är så naiv i din värld, kan ju lika gärna innebära 1.5 och uppåt. Själv tror jag inte ens att dom haft sex.
Citera
2014-11-29, 16:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du säger att KJ inte hade humörproblem, kanske du ska ta och läsa fup igen.
Jag nämner några exempel på KJs humör från fup.

Hans mor som sa, "Han kunde bli arg och irriterad på oss flera gånger,hur mycket som helst " Lundkvist som sa "KJ sovit i bunkrar efter bråk med sin far" Och Robert som sa "KJ var mycket i bråk att KJ hade svårt att hantera relationer och konflikter". Sofie som sa "KJ bråkade mycket med VB".

KJ fick även VB att må så dåligt att hon funderade på att ta sitt liv. Hyvens kille det där!
Citera
2014-11-29, 16:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
det är jag! Hur går det med det som inte tål offentlighetens ljus inför prövningsansökan?

Jag laddade just hem alla ljudfiler igen, minns du vilken av de fem han säger 1 timma. Glöm inte att han säger ca. Ca för honom som är så naiv i din värld, kan ju lika gärna innebära 1.5 och uppåt. Själv tror jag inte ens att dom haft sex.

Dessutom startade ju sexet under VD - som går mellan 18.00 -- 19.00 .. Vill man ha det till en timma som landar man inte på 20.00 då ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in