2019-01-20, 02:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Vid förhöret med KJ sade han att om han hade varit gärningsmannen skulle han kört ut kroppen flera mil rakt in i vildmarken och grävt ned den där och ingen skulle ha hittat den, det är väl liknande som du framför. Bilen hade måst saneras eller bränt upp den, samma med alla kläder.

Jag skulle tro att det är beställaren som planerat var kroppsdelarna skulle placeras och sedan tas fram att han får alibi.
Det är lejda gärningsmän som gjort det mot betalning och då ingick att de skulle placeras i värnet på isen och sedan tas fram, och han ser till att han ine finns på orten.
Beställaren är ingen smart person som kunde planera det perfekta brottet, utan alltsammans är ett mycket lättlöst mord om det fanns motiv att lösa det.
Sannolikt anlitade han fattiga utlänningar kanske asylinvandrare, och det gjorde att auktoriteten skulle stoppa att sanningen kom fram och därför utsågs KJ till gärningsmannen.
Auktoriteten har blandat in sig i det här mordet att sanningen inte får komma fram, men konsekvensen är förödande, med sådant agerande finns ingen rättssäkerhet som är mycket viktigt för ett land. Sedan har helt oskyldiga blivit drabbade på ett förödande sätt, ett fullständigt vansinnigt agerande av auktoriteten.

Nu finns det personer som desperat försöker försvara åtalet mot KJ men som är dömt att misslyckas, det går inte att försvara det.
En oskyldig som blivit utsedd till gärningsmannen, stämmer ingenting när man analyserar fallet, utan man inser att man medvetet försökt få dit en oskyldig.
När sådant här kan ske måste det ha funnits en uppgörelse och kan ses som en skenrättegång, annars skulle det inte ha varit möjligt att genomföra det.

Gammal skit som du redan har skrivit 2000 ggr .
Ha Ha Ha
Så nu är det fattiga utlänningar som är gärningsmännen FÖR VB ?
Förut var det professionella våldsverkare varav en karateexpert och en nedklubbningsexpert .
Hade de fattiga utlänningarna så bra kännedom om Boden så de visste var värnen var ?
Vem kom på stången och vaggan ? Ringde du och tipsade dom ?
Varför kastade KJ sina skitiga vita trosor i naturen .
Hade han fått samma brunrost i trosorna som var på bagageluckan kanske ?
Vem var beställaren av mordet på VB ?
Citera
2019-01-20, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du har inte lyckats övertyga någon om att delarna någonsin legat i värnet. Kristoffer har rört sig fritt i området de aktuella dagarna. Benen kan ha legat i huset hela tiden, en annan möjlighet är att Kristoffer bar in benen i huset den dagen han påstod sig varit där och letat efter Vatchareeya. Han hade kanske för avsikt att bära in alla delar men blev avbruten på något sätt. Någon kan ha dykt upp och stört honom.

Om du går in på en marknad där de säljer fisk den läggs på is för att inte börja ruttna och håller sig väl på isen och kan ses som färsk fisk.
Samma sak med kroppsdelar läggs de på is som fanns i värnet där kroppsdelarna placerades, blir förruttningen minimal även på många dagar, nu låg kroppsdelarna där i ca 18 dagar, som skulle varit sönderruttnade med en förfärlig stank om de inte fanns på isen.

Du kommer med påståenden som visar att du är helt okunnig om hantering av kött och andra livsmedel, med dina påståenden blir det ruttning.
Att benen skulle ha legat i gula huset i 18 dagar är helt osannolikt finns inte en möjlighet till det.
Personer var inne i Gula huset hela tiden och såg in genom fönstergluggen, hundar skulle känt stanken och reagerat.
Citera
2019-01-20, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Gammal skit som du redan har skrivit 2000 ggr .
Ha Ha Ha
Så nu är det fattiga utlänningar som är gärningsmännen FÖR VB ?
Förut var det professionella våldsverkare varav en karateexpert och en nedklubbningsexpert .
Hade de fattiga utlänningarna så bra kännedom om Boden så de visste var värnen var ?
Vem kom på stången och vaggan ? Ringde du och tipsade dom ?
Varför kastade KJ sina skitiga vita trosor i naturen .
Hade han fått samma brunrost i trosorna som var på bagageluckan kanske ?
Vem var beställaren av mordet på VB ?

Den som tar på sig ett sådant uppdrag måste vara i stort behov av kulor, inga bodensare skulle göra det finns ingen möjlighet till det, även med en stor hög svarta kulor, om så skulle varit fallet hade de åkt dit omedelbart, tror du att de skulle blivit skyddade av auktoriteten, nej aldrig.
De som blir skyddade av auktoriteten är asylinvandrare när de begår brott, inga andra, det är "gulli gull" för dem.
Av mordets utförande var det proffs som varit med förut, ingen tvekan om det, värnet var naturligtvis utsedd av beställaren.
Jag misstänker att spaningsledningen misstänkte att det var VB:s trosa därför den sändes inte in för kontroll av DNA.
Om det varit VB:s trosa hade allting kollapsat redan med den.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-20 kl. 03:05.
Citera
2019-01-20, 05:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Om du går in på en marknad där de säljer fisk den läggs på is för att inte börja ruttna och håller sig väl på isen och kan ses som färsk fisk.
Samma sak med kroppsdelar läggs de på is som fanns i värnet där kroppsdelarna placerades, blir förruttningen minimal även på många dagar, nu låg kroppsdelarna där i ca 18 dagar, som skulle varit sönderruttnade med en förfärlig stank om de inte fanns på isen.

Du kommer med påståenden som visar att du är helt okunnig om hantering av kött och andra livsmedel, med dina påståenden blir det ruttning.
Att benen skulle ha legat i gula huset i 18 dagar är helt osannolikt finns inte en möjlighet till det.
Personer var inne i Gula huset hela tiden och såg in genom fönstergluggen, hundar skulle känt stanken och reagerat.

Har vi inte diskuterat det här? Varför visar inte den rättsmedicinska undersökningen att kroppsdelarna legat på is? Du påstår alltså antingen att:
1. Du via din dator kan göra en bättre bedömning av kroppen än rättsmedicinsk expertis, eller
2. Den rättsmedicinska experten ljuger.
Vilket är det?
Citera
2019-01-20, 05:49
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Den som tar på sig ett sådant uppdrag måste vara i stort behov av kulor, inga bodensare skulle göra det finns ingen möjlighet till det, även med en stor hög svarta kulor, om så skulle varit fallet hade de åkt dit omedelbart, tror du att de skulle blivit skyddade av auktoriteten, nej aldrig.
De som blir skyddade av auktoriteten är asylinvandrare när de begår brott, inga andra, det är "gulli gull" för dem.
Av mordets utförande var det proffs som varit med förut, ingen tvekan om det, värnet var naturligtvis utsedd av beställaren.
Jag misstänker att spaningsledningen misstänkte att det var VB:s trosa därför den sändes inte in för kontroll av DNA.

Men vänta nu. Den här "beställaren" måste ju ha känt till att det är "gulli gull" med asylinvandrare, och att det därför är riskfritt att anlita sådana som styckmördare, right? Eftersom dom aldrig blir fällda för någonting?
Samtidigt påstår du att den vita trosan medvetet lämnades kvar som ett "fuck you vi är asylinvandrare och kan göra vad vi vill" till polisen. Var inte det väldigt dumt? Enligt dig är det ju spaningsledningen som är med i Konspirationen, men inte vanliga poliser. Tänk om poliserna som var inblandade började tjafsa om trosan, eller sända in den på eget bevåg? Bli förbannade på den korrupta spaningsledningen och gå till media?
Varför ville asylmördarkommandot ta en sådan risk? Borde inte dom bara vilja ha sina "svarta kulor" och leva gött?
Citera
2019-01-20, 08:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Försvaret kan mycket väl komma med alternativa förklaringar, eller spekulationer om du så vill. Det är upp till åklagaren att motbevisa.

Du kan väl för fan öppna FUP någon gång istället för att gissa vad som står i den.

Och när du öppnar FUP kan du passa på att läsa vad MB svarade om samma tillfälle:

Det är inget fel på sannolikhetskalkylerna här. Vatchareeya mördades. Svartsjuka som mordmotiv är vanligt.

Det är ingen gissning.

Jag tycker att du ska lyda dina egna råd och läsa förundersökningen och försöka förstå vad de skriver istället för att förvränga allt och hitta på egna förklaringar.

Åklagaren har förvissat sig (och domstolarna) om hur osannolikt det skulle vara att blodet i Kristoffers bil skulle komma från något annat tillfälle än mordet.

SKADOR PÅ VATCHAREEYA
Jan-Erik har aldrig sett några sårskador på Vatchareeya. Inte heller under förmiddagen den
4/5 2013
Tränare: Vid ett tillfälle har han sett Vatcareeya skada sig, det var när de två tränade tillsammans
och när en av hennes sparkar träffade snett. Hon gjorde illa foten men något blodvite uppstod
inte.
Tränare: Sporten innebär markering av sparkar mot huvud, mot övriga kroppen får man sparka med
full styrka. Skador är sällsynta, framför allt på de mindre tävlingarna. Om skador sker består
det oftast av lårkakor eller blåmärken. Blodvite uppstår i princip aldrig, enligt Amando

Vatchareeyas mamma: Cattaliya uppgav att Vatchareeya alltid visade henne om hon fått någon skada. I samband
med att Vatchareeya försvann hade hon inte någon skada
Citera
2019-01-20, 08:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tycker att du ska lyda dina egna råd och läsa förundersökningen och försöka förstå vad de skriver istället för att förvränga allt och hitta på egna förklaringar.

Åklagaren har förvissat sig (och domstolarna) om hur osannolikt det skulle vara att blodet i Kristoffers bil skulle komma från något annat tillfälle än mordet.

SKADOR PÅ VATCHAREEYA
Jan-Erik har aldrig sett några sårskador på Vatchareeya. Inte heller under förmiddagen den
4/5 2013
Tränare: Vid ett tillfälle har han sett Vatcareeya skada sig, det var när de två tränade tillsammans
och när en av hennes sparkar träffade snett. Hon gjorde illa foten men något blodvite uppstod
inte.
Tränare: Sporten innebär markering av sparkar mot huvud, mot övriga kroppen får man sparka med
full styrka. Skador är sällsynta, framför allt på de mindre tävlingarna. Om skador sker består
det oftast av lårkakor eller blåmärken. Blodvite uppstår i princip aldrig, enligt Amando

Vatchareeyas mamma: Cattaliya uppgav att Vatchareeya alltid visade henne om hon fått någon skada. I samband
med att Vatchareeya försvann hade hon inte någon skada
Jag säger inte emot att hon var oskadd när hon försvann, men du skrev att hon aldrig har skadat sig så hon har blött under träning. Enligt facebookinlägget har hon blött under träning åtminstone en gång.
Citera
2019-01-20, 09:08
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag säger inte emot att hon var oskadd när hon försvann, men du skrev att hon aldrig har skadat sig så hon har blött under träning. Enligt facebookinlägget har hon blött under träning åtminstone en gång.

Om det var sant att hon blev kvarglömd för att hon tvättade bort blod från tröjan så är det ändå högst osannolikt att hon vid något tillfälle haft en så blodig ryggsäck eller väska som lämnat såna blodspår på Kristoffers bil. Det är en dålig bortförklaring Kristoffer försöker med.
Citera
2019-01-20, 10:08
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

I stort behov av kulor ?
I så fall är det ju bevisligen KJ/KIM eftersom han är lite kluven
och går omkring i vita damtrosor med brunrost i .
Han är ju dessutom bodensare så då har du fel som vanligt .
Du har fortfarande inte förklarat vem eller vilka auktoriteten är .
Den finns med i alla fall du skriver i men du vet aldrig vem/vilka det är va ?
Jag misstänker att spaningsledningen misstänkte ...
Ja , det vore ju något att gå till domstol med för att fria KJ/KIM .
Det är nog tur att KJ/KIM inte har er till försvarare i en domstol .
Sluta kopiera gamla inlägg och skriv nåt vettigt istället .
Citera
2019-01-20, 10:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om det var sant att hon blev kvarglömd för att hon tvättade bort blod från tröjan så är det ändå högst osannolikt att hon vid något tillfälle haft en så blodig ryggsäck eller väska som lämnat såna blodspår på Kristoffers bil. Det är en dålig bortförklaring Kristoffer försöker med.
Han bortförklarar inte, han spekulerar.
Citat:
H: Jag vet inte. Det kan ha varit på hennes ryggsäck eller någon av hennes påsar eller
någonting och så överförts till min bil efter nån av hennes träningar. Jag vet inte. Det är min
bästa förklaring och jag…eller min bästa teori.
Men jag säger inte emot dig om blodet, det är inte troligt att blodet kom från Vatchareeyas ryggsäck eller väska. Det är mycket troligare att det var planterat.

Men, fortfarande var du vårdslös med sanningen när du skrev att hon aldrig skadat sig så hon har blött under träning.

Apropå vårdslös med sanningen. MB påstod i tingsrätten att det var en hjälptränare som låste in Vatchareeya när hon tvättade bort blod från tröjan. Det är inte heller sant, i så fall hade hon inte varit arg på MB i facebookinlägget. Varför ljuga och skylla ifrån sig om en sådan struntsak?

Hur många lögner från MB i tingsrätten måste avslöjas innan du inser att han har en respektlös inställning till vittneseden och att inte går att lita på?
Citera
2019-01-20, 10:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Varför blev hon inte kollad?

Jag tänker inte leta igenom FUP varje gång du kommer med ett påstående. Fram med sidnr i FUP när du har tillgång till den, annars utgår jag från att du ljuger som vanligt.

Definiera extremt vapenintresse. Hur vet du att MB:s knivintresse inte var extremt? Hade MB fler livsfarliga knivar än Kims ofarliga airsoftvapen? Vatchareeya mördades med en kniv eller ett knivliknande föremål, inte ett airsoftvapen.

Det är ointressant vad jag tror. Bevis och indicier är viktigare än önsketänkande.

På vilket vis tycker du att polisen borde kollat frun? Vad hade du nöjt dig med?

Camilla är ytterligare en kvinna som karatetränaren haft ihop det med. Händelserna kring den affären var ungefär densamma, hot om avslöjande och hot tillbaka men inte mer än så. Han verkar vara en man som inte drar sig för att vara otrogen och det är sannolikt att det funnits fler kvinnor. Vad jag menar är att hoten inte ska tas så allvarligt, frun ser ut att ta hans affärer med ro, det är mer "jaja" och förklarar själv att otroheten beror på att de inte har det så bra tillsammans. Visst blir hon förbannad men jag ser inte att hon riktar ilskan så direkt mot kvinnorna utan mer mot maken som förtjänar ilskan. En del bedragna kvinnor tar reda på älskarinnans telefonnummer, ringer upp henne osv men inte ens det har frun gjort. Hon agerar inte som en galen person som till varje pris ska ta livet av sin rival. Jag tror inte ens att frun såg Vatchareeya eller någon annan som rival.

Intressen kan vara bra och intressen kan vara dåliga. Vad jag har sett i utredningen så har karatetränarens knivintresse inte skapat oro hos någon hur extremt intresserad han än var. I Kristoffers fall har människor oroat sig och till och med undrat om hans intresse skulle leda till något dåligt som till exempel att han skulle spåra ur och bli självmordsbombare. Det är skillnaden.

Kristoffer var intresserad av både knivar och verktyg och efter mordet saknas både kniv och verktyg som han haft och som passar in som mordvapen. Märkligt sammanträffande va?
Citera
2019-01-20, 10:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Han bortförklarar inte, han spekulerar.

Men jag säger inte emot dig om blodet, det är inte troligt att blodet kom från Vatchareeyas ryggsäck eller väska. Det är mycket troligare att det var planterat.

Men, fortfarande var du vårdslös med sanningen när du skrev att hon aldrig skadat sig så hon har blött under träning.

Apropå vårdslös med sanningen. MB påstod i tingsrätten att det var en hjälptränare som låste in Vatchareeya när hon tvättade bort blod från tröjan. Det är inte heller sant, i så fall hade hon inte varit arg på MB i facebookinlägget. Varför ljuga och skylla ifrån sig om en sådan struntsak?

Hur många lögner från MB i tingsrätten måste avslöjas innan du inser att han har en respektlös inställning till vittneseden och att inte går att lita på?

Eftersom han spekulerar så har han ingen förklaring till varför blodet fanns i hans bil. Planteringen är ännu mindre sannolik i normala människors ögon. Även om det har hänt någon gång så är det enormt osannolikt i just det här fallet.

Det kan vara så att Vatchareeya är den som far med osanning. Hjälptränaren råkade låsa in Vatchareeya och hon vänder sig till MB för att få hjälp av honom. Förmodligen gick det inte som hon ville den kvällen och ilskan riktas mot MB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in