Citat:
Ursprungligen postat av
Mormonlady
Ekman tvingas ju egentligen bort pga religiösa skäl. Frågan är vad som anses som diskriminering. Att inte kunna få lov att ha kvar jobbet pga byte av samfund. Det står det inte något om i avtalet tror jag. Rektorn öfr skolan tänker väl vara kvar trots att även han blivit katolik nu? Men det gillar inte LO. Vad säger DO om detta? Vad säger Arbetsdomstolen? LO kanske betalar för att slippa få det hos DO och hos Arbetsdomstolen. Vad vet jag. De hänvisar till lidandet.
Det var ingen som tvingade bort Ekman och hans fru.Han valde själv och vad jag förstår har det varit en riktning han tänkt i i många år fast få vanliga församlingsmedlemmar vetat om det.
LO är som sagt en stiftelse som har ägts av UE med familj oavsett hur mycket församlingen kallats för församling.Där finns skola,och förlag som säljer böcker och inspelningar av möten bla.Allt i denna stiftelse stod och hans familj/närstående som ägare för
Mycket har gått ut på att samla ihop och tjäna pengar..........
För min del tycker jag att det är märkligt att han uppbär ersättning ifrån en verksamhet han idag tagit avstånd ifrån .Men det är jag det.