Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
Låter snarare som om man satt igång en operation skadeprevention när en mängd medlemmar börjat lämna Livets Ord tycker du inte det?
Man säger en sak på medlemsmötet och när folk reagerar stark kommer man snabbt fram med att de avsagt sig ersättningen innan konverteringen sedan.
Luktar unket lång väg imnho.
Jag reagerar på det som
inte står.Det står inte att U E m fl inte uppbär någon ekonomisk ersättning av något slag .Bara att det inte är det avtal som slöts just den gången
I J Es dementi står det
"Det som betalas ut till dem, såväl idag som framåt, är med andra ord endast de pensionsmedel som redan tidigare avsatts för detta syfte." (i Livets Ords stiftelse)
Och
"Den pension Livets Ord idag betalar ut utifrån den ursprungliga styrelsens pensionsavtal, utöver tidigare avsatta medel , är totalt c:a 36000 kr/månad."
Om man ska läsa här står det ju faktiskt att det funnits "tidigare avsatta medel" som inte uppges siffermässigt hur stora de är.
Jag har haft anledning många gånger att fundera över hur pengar hanteras och hur man kan göra omskrivningar i sammanhang som L O även om jag själv aldrig var med där.När man står utanför ser man oftast mer än om man är indragen "dom vanlig medlem"? För man har ingen lojalitetskonflikt