Jag hittade denna för mig nya bekantskap häromdagen, julmust från Nyckel-Bryggerier i glasflaska med spännkork. Gick på ca 40 spänn för en liter. Någon som smakat dessa förut?
Jag hittade denna för mig nya bekantskap häromdagen, julmust från Nyckel-Bryggerier i glasflaska med spännkork. Gick på ca 40 spänn för en liter. Någon som smakat dessa förut?
Jag har samlat på mig både Nygårda ekfatslagrad, bourbon, rom, Apotekarnes apelsin och Vasa med inslag av banan(!).
De tre första testade jag förra året och jag ger bourbon 4/5 och rom 5/5. Den förra är visserligen lite mer intressant och unik i smaken, men jag är ingen whiskydrickare men älskar smaken av rom. Den vanliga ekfatslagrade är en av de bättre vanliga, man kan knappt dricka någon annan efteråt.
Jag ser fram emot att testa de andra smakerna även om jag inte nödvändigtvis tror att de är bättre än något annat.
Var hittar ni Zeunerts i GBG? Kommer ihåg att den funnits på ICA Maxi eller någon annan stor och billig affär men de ligger så långt bort. Någon som har koll på typ Linné-området?