2014-11-28, 19:49
Medlem
Littlepaw13s avatar
Hon skall även sluta med Ritalinan och förhoppningsvis epilepsimedicinen.

Skönt att det blir bra såpass fort.
gött börny, riktigt gött!
Citera
2014-11-28, 19:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Hon skall även sluta med Ritalinan och förhoppningsvis epilepsimedicinen.

Skönt att det blir bra såpass fort.
gött börny, riktigt gött!

Jo, strongt att sluta med mediciner till åkommor man inte har.
Citera
2014-11-28, 21:38
Medlem
Catwoman79s avatar
Det kan ju vara så att hon skriver om att skaffa barn bara för att provocera. Hoppas det iaf...
Citera
2014-11-28, 22:06
Medlem
Catwoman79s avatar
Och den sk hormonbehandlingen mot oregelbunden mens kan visa sig vara helt vanliga P-piller, som är den vanligaste behandlingen för detta. P-piller innehåller ju hormoner men låter inte lika dramatiskt som "hormonbehandling".
Citera
2014-11-28, 22:40
Avslutad
Berny kommer aldrig kunna få hormoner utskrivna för att kunna bli gravid lättare. För att få det måste du och din partner ha försökt i flera år, du måste prova andra sätt innan (att röka och dricka när man försöker bli gravid ökar knappast chansen..)

Men B verkar tro att hon kommer kunna få det utskrivet lika lätt som alla andra mediciner hon manipulerar till sig.
Citera
2014-11-28, 23:34
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Berny kommer aldrig kunna få hormoner utskrivna för att kunna bli gravid lättare. För att få det måste du och din partner ha försökt i flera år, du måste prova andra sätt innan (att röka och dricka när man försöker bli gravid ökar knappast chansen..)

Men B verkar tro att hon kommer kunna få det utskrivet lika lätt som alla andra mediciner hon manipulerar till sig.

Hon kan nog få tabletter som sätter igång hennes ägglossning relativt snabbt OM det är så att hon har PCV. Dock lär hon inte få det OM hon har varit gravid de gånger hon påstått det, för då har hon ju uppenbarligen inte svårt att bli gravid.
Citera
2014-11-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Hon kan nog få tabletter som sätter igång hennes ägglossning relativt snabbt OM det är så att hon har PCV. Dock lär hon inte få det OM hon har varit gravid de gånger hon påstått det, för då har hon ju uppenbarligen inte svårt att bli gravid.

Det krävs att man först har försökt utan hjälpmedel ett år innan dom erbjuder hjälp och att det finns dokumenterat att man varit i kontakt ang barnlöshet under den perioden, i alla fall i vårat landsting. Det går inte att knalla in och säga "jag har pco och oregelbunden mens, ge mig hormoner". Det finns ägglossningstest om man har oregelbunden mens som då talar om när man är fertil och ska ha ägglossning.
Hon behöver inga hormoner. Hon behöver komma ner på jorden och styra upp sitt cirkusliv.
Citera
2014-11-29, 00:03
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawmilkshake
Det krävs att man först har försökt utan hjälpmedel ett år innan dom erbjuder hjälp och att det finns dokumenterat att man varit i kontakt ang barnlöshet under den perioden, i alla fall i vårat landsting. Det går inte att knalla in och säga "jag har pco och oregelbunden mens, ge mig hormoner". Det finns ägglossningstest om man har oregelbunden mens som då talar om när man är fertil och ska ha ägglossning.
Hon behöver inga hormoner. Hon behöver komma ner på jorden och styra upp sitt cirkusliv.

Det är olika beroende på vilken läkare man träffar. Jag fick erbjudande om tabletter direkt när jag fick diagnosen. Detta utan att de ens frågat om jag försökte få barn. (Vilket jag absolut inte försökte, jag har redan barn)

Jag håller dock med om att hon bör styra upp sitt liv. Jag tycker inte ens att hon någonsin borde skaffa barn.
Citera
2014-11-29, 02:01
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Skaffar du djur eller blir med barn som du väljer att behålla så skiter jag helt ärligt i om någon blir sur över vad jag avslöjar.

Jag har inte ens något eget barn men jag fattar att det är 100 gånger intensivare än att ha två hundar te.x. Så kom ner på jorden på riktigt nu och inse dina begränsningar.

Lust att berätta snart? Jag är nyfiken...

Att få barn är enorm inställning. Plötsligt är man två personer, varav en har behov som går först, alltid & oavsett. Och det är inte dina behov längre som är viktiga.

Andreas har det rätt soft, hans mammor tar ju hand om barnen åt honom. Han har den lätta delen när det gäller omvårdnaden, det är inte så att han får byta blöjor, göra ersättning mitt i natten, ta varannan läggning o.s.v. För han bor väl hos B på heltid om jag fattat det rätt. Då kan man alltid vara på topp när man väl träffar sina knoddar.
Att man kanske saknar dem och hellre skulle ha dem hos sig dygnet runt är ju en annan fråga.
Citera
2014-11-29, 02:23
Medlem
Zebels avatar
Klarar man inte av att sköta om en hund så klarar man inte av att sköta ett barn.

Ser framför mig ett blogginlägg: "Tyvärr har barnet och Andreas samarbetssvårigheter så bebisen får nu flytta till min tremänning. Nu ska vi till Ullared." Följt av 17 fiskmuns-selfies. End of story.
Citera
2014-11-29, 08:24
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Klarar man inte av att sköta om en hund så klarar man inte av att sköta ett barn.

Ser framför mig ett blogginlägg: "Tyvärr har barnet och Andreas samarbetssvårigheter så bebisen får nu flytta till min tremänning. Nu ska vi till Ullared." Följt av 17 fiskmuns-selfies. End of story.

"Lilla Casper-Niklas-Liam kommer att få det mycket bra, min tremänning bor i ett hus på landet. Där kan han springa omkring och nosa som barn gör, spela banjo med sina släktingar och jaga igelkottar. Jag har funderat länge på detta och känner verkligen att det är ett svårt, men riktigt beslut."

Som nämnts så är det ju konstigt att hon behöver hormoner, enligt egen utsago så har hon ju redan varit "gravid" drygt 10-talet ggr redan.
Citera
2014-11-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Det är olika beroende på vilken läkare man träffar. Jag fick erbjudande om tabletter direkt när jag fick diagnosen. Detta utan att de ens frågat om jag försökte få barn. (Vilket jag absolut inte försökte, jag har redan barn)

Jag håller dock med om att hon bör styra upp sitt liv. Jag tycker inte ens att hon någonsin borde skaffa barn.

Fast det är ju skillnad om man faktiskt har bekräftad PCO som du har? Det kan ju orsaka svåra smärtor, eller? Som sagt har B knappast svårigheter att bli gravid om hon behövt göra abort två gånger på ett år och hennes kille verkar inte direkt ha fertilitetsproblem heller.

Man får väl hoppas att planen att skaffa barn med A ligger långt in i framtiden när de bott tillsammans några år och hon redan varit frisk minst tre fyra år utan mediciner och jobbat med sig själv. Hoppas jag innerligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in